שי ביידא בן ה-24 עורר השראה ברבים אחרי שבסיום מסלול מרגש ומפתיע, טיפס את המגה קיר, מה שמעטים הצליחו לעשות העונה, והעפיל לחצי הגמר. גולש הגלים התחרותי מאשדוד אמנם ניצח את אליפות הארץ לילדים בגלישת גלים כבר בגיל 14, אבל בבית הספר זכה לכתף קרה מהמורים שחלקם לא האמינו בו.

"מאוד התאמצתי, אבל היה לי קשה מאוד כי יש לי דיסלקציה", חשף במחנה האימונים של "נינג'ה ישראל 2021" ותיאר איך הקושי שחווה בקריאה ובכתיבה עיכב אותו. לדבריו, הצוות החינוכי חשב שהוא פשוט לא מתאמץ מספיק ופקפק בו וביכולותיו. כיום ביידא הוא סטודנט להוראה שרוצה להפוך למורה בעצמו כדי לחנך ולעזור לילדים אחרים במצבו.

מחר (שלישי, אחרי החדשות, ערוץ 12) ביידא יעלה על מסלול חצי הגמר הקשוח כדי להוכיח שוב שאם רוצים משהו באמת אז אפילו השמיים, או במקרה הזה - פסגת המידוריאמה, הם לא הגבול. "חשוב לי להביא את עצמי לידי ביטוי בנינג'ה", סיפר ב"ישראל עכשיו" והסביר שעוד יותר מהפן הפיזי, האתגר בנינג'ה הוא קודם כל בראש: "יש הרבה מתמודדים תותחים שהפן המנטלי בתחרות קשה להם והם לא מצליחים להביא את היכולות האמיתיות שלהם במאה אחוז".

>> רוצים להתחרות בעונה הבאה של נינג'ה ישראל? הרשמו עכשיו

האמנת שתצליח לטפס את המגה קיר?
"כשנעמדתי מולו זה היה מפחיד, המגה קיר מאוד גבוה. הגעתי אליו בלי הרבה כוחות, אבל בגלל שהייתי מלא באדרנלין באותו הרגע ובגלל שעשיתי הרבה אימונים לפני, פשוט רצתי אותו. ראיתי רק את הנקודה למעלה שאני חייב להגיע אליה".

איך שומרים על ריכוז במסלול על אף הלחץ והאדרנלין?
"זה מאוד מלחיץ וניסיתי באותו הרגע לנתק את כל המחשבות שלי. אם לרגע תחשוב מחשבה שלילית, תיפול לבריכה. חייבים לחשוב חיובי, לגשת לכל מכשול לגופו ולדעת שאתה תסיים את המכשול הזה כי אתה יודע מה היכולות שלך ולמה אתה מסוגל. צריך לתת את המאה אחוז ולהתמקד נטו בתחרות. אם תחשוב על דברים אחרים, תצא מריכוז ותיפול".

View this post on Instagram

A post shared by shay baida (@shaybaida)

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

רצית דרך המסלול שלך להעביר מסר לילדים שמתמודדים עם מה שאתה עברת.
"בתקופת בית הספר חוויתי קשיים והתמודדתי איתם יום יום, אבל הבנתי שיש לי עוד הרבה יתרונות והתמקדתי בהם, בלהצליח דווקא בהם, לא נתתי לדברים האחרים להפיל אותי. ילדים צריכים למצוא משהו שהם טובים בו ואוהבים לעשות ולהאמין שהם יכולים לעשות את זה. מה שעזר לי זה לשים מטרות קרובות ולהתאמץ, להתאמן ולהפוך את העולם בשבילן".