העונה החדשה של "נינג'ה ישראל" נפתחה בבום עם מסלול החץ החדש, הסחרחרה שסיחררה מתמודדים רבים וחזקים לבריכה והקאמבק הבלתי ייאמן של אלכס חזנוב. בפרק הקרוב (שבת, אחרי החדשות, ערוץ 12) נפגוש במסלול כמה מהמכשולים המטורפים ביותר בתחרות הנינג'ה בעולם, כאלה שחיכינו בקוצר רוח לנחיתתם בארץ.

הגדול והמרשים שבהם הוא גלגלי הענק. המכשול נחשף לראשונה בשנה שעברה בנינג'ה ארצות הברית בשלב המוקדמות, אז 65% בלבד מהמתמודדים שעלו עליו צלחו אותו. בעונה הנוכחית, ה-12 במספר, אחוזי ההצלחה ירדו עוד יותר ורק 56% סיימו אותו. במכשול, המתמודדים צריכים לטפס על שני גלגלי ענק שעל כל אחד מהם 12 מאחזים מתנדנדים. המתמודדים יכולים להתקדם עם כיוון השעון בלבד ובהגיעם לראש כל גלגל, הוא יתחיל להסתובב והם יצטרכו לאחוז בו חזק חזק כדי לא ליפול לבריכה.

עוד מכשול חדש ומרגש שנפגוש בשבת הקרובה הוא עצבי הברזל. מדובר במכשול מורט עצבים שעוצב בהשראת כלי עינוי היסטורי המכוסה דוקרנים. מכשול זה נחשב לקשה מאוד - מתוך 18 האמריקאים שהגיעו אליו שישה בלבד הצליחו לסיים אותו, כלומר אחוזי הצלחה נמוכים של 33.33% בלבד מסך המתמודדים.

המתחרה המוכרת ביותר שנפלה במכשול היא ג'סי גראף האגדית, מי שהגיעה חמש פעמים לגמר התוכנית בארצות הברית והשתתפה לצד גיל מרנץ בתחרות "סאסקה" ביפן, שם העפילה עד לשלב השלישי ונפלה במכשול מתלה אצבעות הברזל. באוסטרליה אחוזי ההצלחה בעצבי הברזל מדהימים במיוחד: אפס, כלומר אף מתמודד לא הצליח לסיים אותו.

מכשול עצבי הברזל (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
מכשול עצבי הברזל | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

למכשול עצבי הברזל שלושה חלקים באורכים משתנים. על המתמודדים לטפס אל הבר באמצעות מוט, לעבור ממנו אל משטח הדוקרנים היורד ולהתקדם באמצעותם בזווית. לאחר מכן עליהם לעלות באותה צורה על המשטח השני באמצעות עשרה דוקרנים נוספים ולעבור אל זוג יתדות שנמצאות על המשטח השלישי. כדי לסיים את המכשול בהצלחה, המתמודדים יצטרכו להעביר את היתדות ולהשחיל אותן על דוקרנים המקובעים אל המשטח, מבלי להפיל את הצינורות. בסך הכל, מדובר בלא פחות מ-28 דוקרנים.

עוד מכשול ששווה לשים אליו לב במקצה הקרוב הוא הקיר השקוף. מדובר במכשול נדיר מאוד שהופיע בנינג'ה רק פעם אחת, בגמר העונה השביעית של נינג'ה ארצות הברית בשנת 2015. מבין ששת המתחרים שהגיעו אל המכשול, רק שלושה מהם הצליחו לסיים אותו. על המתמודדים לחצות קיר טיפוס שקוף שאורכו חמישה מטרים, באמצעות 14 מאחזי טיפוס לידיים ולרגליים. מותר לדלג על מאחזים, אבל אסור לגעת בקיר השקוף או במסגרת אחרת ייפסלו.

מכשול הקיר השקוף (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
מכשול הקיר השקוף | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1