פרק הבכורה של נינג'ה ישראל ששודר אמש (שבת) הצליח להפתיע אותנו בהרבה מובנים, גם בגלל נפילתם החוזרת של המתמודדים במכשול הסחרחרה, אבל גם בגלל המסלול המטורף שעשה אברהם פופקו. פופקו (20) הוא תלמיד ישיבה מירושלים, שבמהלך היום לומד גמרא, מוסר והלכה, ואחר הצהריים מתאמן בטיפוס ובאקרובטיקה, ומתחזק חשבון אינסטגרם ספורטיבי למדי. אתמול הוא שרף את מסלול הנינג'ה, ולמרות שנפסל במכשול החמישי, הצליח לגבור על מתמודדים אחרים ולהעפיל לחצי הגמר.

הבוקר (ראשון) הוא סיפר בתוכנית "חגים בבית עם גלית ויואב" איך הגיע לספורט מהעולם החרדי: "הספורט הוא הדבר הכי רוחני שאני מכיר", סיפר פופקו, "בשבילי זה דבר שממלא אותי, אני מביע את עצמי דרכו. כתוב לנו 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם', אז כמובן כל אחד לוקח את זה למקום שלו, אבל אמא שלי תמיד אומרת: 'תעשה מה שנכון לך ומה שטוב לך ברגע הזה'". 

בגיל 15 פופקו נסע לישיבה בארצות הברית, שם לקחו אותו ואת חבריו למתחם אקרובטיקה כדי להשתעשע. "בהתחלה זה היה כיף ונחמד, ובאיזשהו שלב רציתי יותר מלקפוץ על טרמפולינה ולעשות סלטות. רציתי להתחבר לתחום הזה ולהבין יותר מה אני עושה לגוף שלי כדי לא להיפצע", סיפר פופקו. "התחלתי לקחת את זה יותר ברצינות: לראות סרטונים, ללמוד ממה להתחיל ומשם זה התגלגל. נפתחתי לעולם של עידו פורטל, ולעוד עולמות. שום דבר לא היה ספציפי". 

אברהם פופקו בנינג'ה ישראל 2021 (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
העפיל לחצי הגמר. אברהם "אבריימי" פופקו | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

מותר לך לראות טלוויזיה? בחברה החרדית אסור טלוויזיה ומחשב.
"במגזר החרדי אפשר למצוא את כל הגוונים האפשריים, למרות שיש גם שחור ולבן. אצלי במשפחה יש מחשב אבל אין טלוויזיה, אבל כשטסתי לארצות הברית הייתי צריך את הכלי הזה כדי להסתדר שם, אז כן היה לי סמאטרפון".

מתי בכלל הבנת שיש את הדבר הזה שנקרא נינג'ה?
"כשהייתי בארצות הברית תמיד ידעתי מזה, כי יש את "American Ninja Warrior", זה משהו ענק וכולם רואים את זה, וכשהייתי הולך לחברים זה תמיד מה שהיינו רואים בטלוויזיה. אבל כשחזרתי לארץ זה היה משהו חדש, והייתי מקבל הודעות מאנשים שמכירים אותי שכתבו 'אתה חייב ללכת לנינג'ה', 'אתה חייב לעשות את זה'. מבחינתי, כשראיתי את זה אמרתי 'זה מטורף, זה לא בשבילי', זה הישג לא נורמלי". 

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

אבל אתמול, כשאברהם עלה על מסלול החץ הקשוח, הוא לא התרגש. "אני חושב שאני טיפה מודע אז זה לא הלחיץ אותי יותר מדי, אבל נראה לי שאלכס חזנוב כן עשה יותר עניין, כי הוא שחיף ועם זאת, אלוף העולם", אמר פופקו. "כן עבדתי קשה, התאמנתי שלושה חודשים מטורפים, עזבתי את כל האימונים שלי והתאמנתי רק לנינג'ה. הגעתי למקום שהרגשתי שעם כמה שזה מפחיד ומטורף, אני יודע שיש לי את זה". 

פופקו סיפר כי בסביבה הקרובה שלו מקבלים באהבה רבה את המסע שלו ב"נינג'ה ישראל": "כמובן שיש אנשים שיקבלו ואנשים שפחות, אבל ספציפית המשפחה, הרבנים שלי והסגל הם התמיכה שלי והם הגב הכי חזק שאני יכול לבקש. הם מאוד תומכים ומעריכים", שיתף אברהם. "כשאמרתי לאמא שלי שאני רוצה להירשם לתוכנית הנינג'ה, היא ישר אמרה לי 'יאללה, בוא נירשם'. שאלתי אותה 'את יודעת מה זה?', היא אמרה לי 'לא, אבל אם אתה רוצה להירשם, בוא נירשם'. היא כל כך הייתה בעניין של - אם אתה רוצה לעשות משהו, לך על זה".

איך התגובות שאתה מקבל מאז אתמול בערב?
"זה מפחיד ומטורף. אני לא מצליח להגיע לשמינית מהתגובות שקיבלתי, זה מדהים".