שלב המוקדמות של "נינג'ה ישראל 2021" מתקרב לסיומו, והסיום הזה הולך להיות דרמטי ומפתיע. יובל שמלא וגיל מרנץ יעלו על המסלול בשבוע האלופים שיתחיל ביום ראשון ובנינג'ה כמו בנינג'ה, הכל יכול לקרות. מתמודדי העונה מחכים לשניים האלה בפינה וגם הם יודעים שגם ווינרים עושים לפעמים טעויות.

במקצה החדש שייפתח הערב (חמישי, אחרי החדשות, ערוץ 12), ממש רגע לפני חצי הגמר, יעלה על המסלול רובי פרץ בן ה-22 מירושלים. בגיל 15, כשהתבקש לראיין ניצול שואה לעבודת בית ספר, פגש רובי את אנדראה ענתי בן ה-87 וגילה שעל אף הפרש הגילאים הגדול ביניהם, יש להם תחביב משותף - טיפוס מצוקים.

"התחלתי לטפס מאוד מאוחר, בגיל 44", מספר אנדראה, "מהרגע שנגעתי באבן בצוק ידעתי שזה התחביב שלי". האהבה לטיפוס הולידה חברות חזקה ומרגשת בין רובי לאנדראה. "אנדראה לימד אותי איך לקשור את החבל לרתמה, איפה צריך להחזיק ואיך צריך להחזיק", מתאר רובי, "אהבתי את זה ממש".

אנדראה ענתי (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
גם בגיל 87, שום דבר לא יעצור אותו. אנדראה ענתי | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

"לטפס עם בן אדם בן 87 זה משהו מאוד מיוחד. אני רואה אותו ואומר, 'ואוו, הלוואי עליי בגיל 87 לעשות ככה את מה שאני אוהב'", הוא מתאר בחיוך, "הוא מודל לחיקוי בשבילי, בכל פעם שאני מדבר איתו אני לומד משהו חדש. יש לו ניסיון חיים מטורף".

האם רובי מוכן לקראת האתגר הקשוח שנקרא מסלול הנינג'ה? אנדראה משוכנע שכן, גם אם יש לרובי עוד כמה דברים ללמוד. "הוא עדיין קצת כוחני מדי, מתייחס לטיפוס יותר כעליות מתח מאשר כבלט", מתאר אנדראה. "הוא צריך ללמוד לנצל את השיווי משקל והתנועה הנכונה. בנקודה הזאת יש מה לשפר, אבל את הדברים האלה רוכשים עם הניסיון".

רובי פרץ ואנדראה ענתי (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
חברות מרגשת. רובי פרץ ואנדראה ענתי | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1