בשבת הקרובה (אחרי החדשות בקשת 12) נינג'ה ישראל חוזרת בעונה שלישית, עם 280 מתחרות ומתחרים שיגיעו למסלול במטרה אחת: לטפס על הר המידוריאמה בפחות מ-30 שניות ולהפוך לנינג'ה ה-14 בעולם. אחת מהן היא ספיר כהן, אלופת ישראל לשעבר בהתעמלות מכשירים שנפלה בשנה שעברה במכשול הראשון, הסטפר. ספיר גרה במושב שתולים והיא בתו של מ"מ מפכ"ל המשטרה, מוטי כהן.

"כל חיי התעסקתי בספורט", סיפרה כהן ב"שש עם עודד בן עמי", "התחלתי בהתעמלות מכשירים, הייתי בהפועל תל אביב בנבחרת ישראל, וכבר שנתיים אני מתעסקת בנינג'ה".

כהן מתאמנת בסטודיו של אדם מלכי, פיינליסט "נינג'ה ישראל" ומאמן מוכר בעולם הנינג'ה: "השקעתי המון שעות באימונים, גם מבחינה פיזית וגם מבחינה מנטלית. חמש פעמים בשבוע, שלוש שעות ביום, זאת השקעה מטורפת".

ספיר כהן, נינג'ה ישראל 2019 (צילום: צילום מסך)
באה שוב כדי לכבוש את המסלול. ספיר כהן | צילום: צילום מסך

נינג'ה בתנאי קורונה זה לא פשוט.
"זה לא פשוט בכלל, אבל מוצאים דרכים יצירתיות להמשיך לשמור על כושר, בין אם זה להתאמן על הפרגולה או למצוא מקום לעשות מתח ולהמשיך לחזק את פלג הגוף העליון. אני יוצאת לריצות, הרבה עבודה פונקציונלית, הרבה כוח ובעיקר מטפסת כמה שאפשר".

בעונה הקרובה, מסלול המוקדמות לא יהיה המסלול המוכר, אלא מסלול חדש עם חידוש גורלי: החץ. המסלול יתפצל אחרי המכשול השלישי והמתמודדים יצטרכו להחליט באיזה צד לבחור ולאילו מכשולים להמשיך.

ספיר כהן (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
שעות של אימונים לקראת הנינג'ה. ספיר כהן | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

איך מקבלים החלטה כזאת קשה?
"אנחנו לא יודעים מה מצפה לנו, רק כשנגיע ליום המסלול נבין מה אנחנו רואים. זאת באמת החלטה מאוד קשה, אבל זה נחמד כי זה נותן לנו אפשרות לבנות אסטרטגיה למסלול שלנו. כל אחד בוחר מה שמתאים לו: יש אופציה למכשולים שהם יותר כוח, מכשולים שהם טיפה יותר תנועתיים, כל אחד יכול להביא לידי ביטוי את היכולות שלו".