המתעמלת גאיה גלעדי עמדה לא פעם במצבים מלחיצים ביותר. היא חברה בנבחרת ישראל בהתעמלות מכשירים, זכתה לא פעם באליפות ישראל, הגיעה לגמר בשלושה גביעי עולם, התמודדה עם פציעה קשה במהלך אליפות אירופה אבל צלחה גם את זה וחזרה חזקה מתמיד - ועכשיו פניה מועדות לאולימפיאדה.

אמש (רביעי) עלתה גאיה על מסלול הנינג'ה והוכיחה שגם המסלול הקשוח שלנו לא מפחיד אותה. ועם זאת, יש משהו אחד מאוד משונה שגורם לאלופה הזו לשקשק - מלפפונים.

"זה משהו בריח שלהם, אני לא יכולה אפילו לגעת בזה", הודתה גאיה רגע לפני שעלתה על המסלול, "מלפפונים לא נכנסים אלינו הביתה ואם כן, אני לא יושבת בשולחן". אז כן, גם האנשים החזקים ביותר יכולים לפחד מירקות הגינה ולא רק מהדחליל ששומר, ותתפלאו לשמוע שיש לזה אפילו שם: לאקאנופוביה. אז נכון, ויקום המלפפון ויכה את אלופת הארץ, אבל תדעו שיש פוביות מוזרות לא פחות, ואנחנו כאן כדי להוכיח לגאיה שהיא לא לבד. מוגש כשירות לציבור החרד.

1. ספקטרופוביה - פחד ממראות

בעידן שבו ישנה התעסקות בלי פוסקת במראה חיצוני, יש אנשים שדווקא מפחדים להסתכל על עצמם במראה. זה יכול להיות מהמחשבה שמשהו עלול לזנק עליהם מתוכה או שיראו משהו מטריד בהשתקפות לצידם (ותודה לכל סרטי האימה ולאמא החורגת של שלגייה). יש גם אנשים שפוחדים שהמראה היא קישור לעולם על-טבעי או שער לעולם אחר. מעניין אם הפוביה הזאת תקפה גם לאינסטגרם ולטיק טוק.

סלבופוביה: עם כמה שזה מפתיע בהתחשב באיך שהיא נראית, לפמלה אנדרסון יש פחד ממראות והיא גם לא ממש אוהבת לראות את עצמה בטלוויזיה, בלשון המעטה. 

2. אנת'רופוביה - פחד מפרחים

האנשים שסובלים מהפוביה הזאת הם אולי לא הכי מסכנים בסיטואציה, אלה יותר בני הזוג שלהם שצריכים להיות הרבה יותר יצירתיים ביום האהבה, ימי הולדת ושאר חגיגות. אנת'רופוביה היא פחד אינטנסיבי ומתמשך מפרחים, וזאת למרות שרוב הסובלים מהפוביה הזו מבינים שהם לא עומדים לפני שום איום. אין זן ספציפי שמפחיד אותם יותר או פחות, והתסמינים לא פוסחים על שום עלה כותרת, וביניהם: קוצר נשימה, סחרחורת, הזעה מוגברת, יובש בפה, דפיקות לב, בחילות וחוסר יכולת לדבר או לחשוב בבהירות. בקיצור, יחי הבלונים.

3. גלובופוביה - פחד מבלונים

רגע לפני שאתם רצים להחליף את הפרחים בבלונים, כדאי שתוודאו איך בן או בת הזוג שלכם יגיבו לקישוטים העגולים המעופפים. הפוביה הזאת יכולה להיות מעצם נוכחותם של הבלונים או מהאפשרות שיתפוצצו, אבל אותם אנשים שסובלים מהפחד הזה מסרבים להתקרב אליהם. זה יכול לגרום לתגובות קיצוניות של פחד, בכי וחרדה. יש מצב שזה מה שקרה לרון אחרי שהבין שזה סופו של כל בלון.

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

4. פפירופוביה - פחד מנייר 

אחת הפוביות היותר משונות היא הפחד מנייר. זה יכול להיות מהמגע של הנייר ביד, מקולות הקריעה או אפילו מהמראה של הדף עצמו. יש גם אנשים שמפחדים מנייר רטוב או סתם דף ריק, אבל בכל מקרה - זאת פוביה שממש יכולה לשבש את סדר היום של מי שסובל ממנה. איזה מזל שהעולם מתקדם לדיגיטל.

סלבופוביה: על אף שהיא נראית קשוחה למדי, מייגן פוקס מפחדת ונגעלת מנייר יבש. בתוכנית של ג'ימי פאלון היא סיפרה שנאלצה להרטיב את אצבעותיה בכוס מים כשקראה תסריטים.

5. פיתקיונופוביה - פחד ממדבקות

הסובלים מהפוביה הזאת נאלצו כנראה לוותר על חלק גדול מהילדות ולא החליפו מדבקות זוהרות מהחוברת עם חברים בהפסקה בבית הספר היסודי. מדובר בפחד ממדבקות או מתוויות דביקות, כמו לדוגמה על גבי פירות הדר או חפצים חדשים מהחנות. רוב האנשים שסובלים מפיתקיונופוביה מפחדים ממדבקות מתקלפות שאפשר לראות את החלק התחתון שלהן. לא נעים בכלל.

6. פדיופוביה - פחד מבובות

עוד פוביה מצלקת היא הפחד מבובות. זה יכול להיות פחד מבובות פורצלן (שלרוב הן קריפיות לכל הדעות) ועד רובוטים ובובות רגילות. הפסיכולוג זיגמונד פרויד הסביר פעם שילדים תופסים את עולם הבובות כמציאות ולפעמים מפתחים פחד לאובייקטים האלה. יש לנו מספיק סרטי אימה ואפילו סרטי ילדים שיכולים לתמוך בתיאוריה הזאת. שריף וודי, אתה לא אחת מהן.

סלבופוביה: עם כמה שהוא גבר חסון, צ'אנינג טייטום פוחד מבובות פורצלן. "אני פשוט חושב שהן מקריפות", סיפר לאלן דג'נרס, ויש לא מעט שיסכימו איתו.

7. אומפאלופוביה - פחד מפופיקים

אתם יכולים לצחוק עד מחר, אבל פוביה מטבור היא דבר שקיים. אותם אנשים שסובלים מזה, חרדים ממגע בפופיק של עצמם או של אחרים, ויש אנשים שהפחד הזה כל כך קיצוני אצלם שרק המחשבה על הטבור גורמת להם בחילה וסחרחורת. אז נכון, הפופיק הוא אחד האיברים היותר מוזרים בגוף האדם, אבל היי, כשהיינו עוברים ניזונו דרכו, אז תנו לו קצת כבוד.

סלבופוביה: מסתבר שקלואי קרדשיאן חרדה מפופיקים. "כשאני במקלחת אני עוטה כפפות וצורחת כל פעם שאני רוחצת את הפופיק שלי", שיתפה הכוכבת בעבר. אנחנו עדיין אוהבים אותך בדיוק כמו שאת.

8. אוקטופוביה - פחד מהספרה 8

זה אולי מעט מרושע, אבל היינו חייבים לשים את הפוביה הזאת במקום השמיני. אנשים הסובלים מהפחד המשונה הזה פשוט לא יכולים לראות את הספרה שמונה - לא על מספרי בתים, מספרי טלפון או בכל מקום אחר. הלוואי והיה לנו עוד מה להרחיב בנושא, אבל הפוביה הזאת פשוט מדברת בעד עצמה. איזה מזל שיש רק שבעה ימים בשבוע.