זאת כבר השנה השנייה שאור מיניאלי מעפיל לגמר נינג'ה ישראל (מוצאי שבת, אחרי החדשות בקשת 12), אבל ההתרגשות שלו עדיין בשיאה. יחד עם המתמודדים הכי חזקים העונה, מיניאלי ינסה לגבור על 17 המכשולים המטורפים של הגמר, שהאחרון שבהם הוא המכשול האימתני מכולם - הר המידוריאמה.

המתמודד שיצליח לטפס את ההר ב-30 שניות בלבד, יהפוך לנינג'ה הישראלי הראשון ולנינג'ה ה-15 בעולם. "הגמר הולך להיות מטורף, באמת שקשה לי להסביר את זה במילים", הודה אור ב"חדשות הבוקר". "כשאני רואה את המכשולים המטורפים האלה אני פשוט מתרגש ויש בי אש ללכת ולעשות אותם. בשבילי זה כמו גן שעשועים ענק וזה לעשות את מה שאני אוהב ומתאמן עליו כל כך הרבה. זה מאוד כיף ובא לי כבר שזה יקרה".

איך אתה מצליח לקפוץ על הקפציות? יש מתמודדים שהם שני מטרים גובה.
"אני חושב שזו החוזקה שלי. יש את האנשים הגדולים האלה שבאים - אבל הם מאוד כבדים.  מבנה גוף יחסית קטן, אם אתה שוקל קצת, זה די טוב, כי אתה יכול לקפוץ בין המכשולים יותר בקלות ויש לך פחות מומנטום בגוף שיעיף אותך".

בעונה הזאת של נינג'ה ישראל מתחרים נינג'ות ותיקים לצד חדשים, ויחד עם הכישרונות המוכרים, התגלו כמה נינג'ות חזקים מאוד שהפתיעו על המסלול והעפילו לגמר. "יש גם אלופים חדשים שהולכים להראות לנו כמה הם באמת טובים", סיפר מיניאלי, "הגמר הולך להיות היסטרי והכל יכול לקרות בנינג'ה, תזכרו את זה".

אור מיניאלי בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
"בנינג'ה הכל יכול לקרות". אור מיניאלי בחצי הגמר | צילום: עודד קרני

כחלק מאימוני הטיפוס שלו, אור מבצע אימונים שנקראים "אימוני אצבעות", שאמנם נשמעים מצחיק, אבל מסייעים מאוד לעבור את המכשולים המורכבים בנינג'ה. "זה סוג של מתח, רק שבמקום מוט - יש מקומות ממש קטנים לאצבעות", הסביר אור, "וזה הולך לפי גדלים. נתלים על זה, עם משקל או בלי, ועושים מתח. לאט לאט זה מחזק את כל הרצועות והגידים באצבעות". נראה שמיניאלי מגיע לגמר הכי מוכן שהוא היה אי פעם - מחזיקים לו אצבעות.