היסטוריה: אמור פז לחצה הערב (שבת) על הבאזר בסיום מסלול המוקדמות והפכה בכך לאישה השנייה בתולדות "נינג'ה ישראל" שטיפסה את הקיר וסיימה את המסלול. אחרי שלוש עונות שהיא מנסה, שנים על גבי שנים של אימונים במכוני הנינג'ה ובמסלול שבנתה עם בן זוגה סול בוסיאן בחצר ביתם ופעמים אינספור שדמיינה את הרגע הזה, הוא סוף סוף קרה - וגם לנו, כמוה, היה קשה לעצור את הדמעות.

הבאזר ההיסטורי של אמור מגיע אחרי פעמיים מאכזבות על המסלול. בעונה הראשונה היא נפלה למים בשלב המוקדמות במכשול החמישי, הצמיגים התלויים, אך בשל השריון לנשים המשיכה לשלב הבא. בחצי הגמר, אחרי תשע דקות וחצי של מאבק, נפלה במכשול השני - זינוק הטבעות. בעונה השנייה נפלה במכשול הרביעי, הפטיש, אחרי קרב הירואי שנמשך אפילו יותר זמן: 11 דקות ו-53 שניות. עם זאת, לא הרימה ידיים וידעה שהיא תחזור שנה אחרי שנה עד שתכבוש את הבאזר.

אמור פז (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
שום דבר לא יעצור אותה. | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

אמור בת ה-26 מתגוררת בקיבוץ מעין צבי ועד לאחרונה שירתה כקצינה בקבע בחיל המודיעין. היא מתנשאת לגובה 1.80 ובשנים האחרונות מתאמנת בטיפוס, נינג'ה ופארקור ומאמנת ביחד עם סול מתמודדים אחרים לקראת התחרות. השניים פתחו קבוצות וואטסאפ במטרה לשמר את הקשר בין חברי קהילת הנינג'ה בארץ שהפכה למשפחתם השנייה והם אף מארגנים תחרויות נינג'ה מקומיות בתקופה שבין העונות.

אמור הכירה את סול לפני שש שנים, אך הזוגיות שלהם הסתיימה לפני הגעת התוכנית לארץ. בצילומי העונה הראשונה נפגשו שוב, האהבה ניצתה מחדש בזכות הנינג'ה ומאז הם בזוגיות מאושרת. האימונים המשותפים שלהם, יום יום, כמה פעמים ביום, הפכו אותה לאחת הנשים החזקות בתחרות. אמור חזרה להתאמן בנבחרת ישראל בטיפוס ולפני הקורונה טסה להתאמן בהולנד במכון הנינג'ה הגדול בעולם.

במחנה האימונים השנה, סול ואמור נשאלו על הפער שבין האימונים הרבים לבין הביצועים שלהם בפועל על המסלול. אמור הסבירה: "ג'סי גראף, הבחורה הכי טובה בארצות הברית, אם לא בעולם, רק בעונה הרביעית התחילה להראות ביצועים. צריך סבלנות. לא בעונה אחת תהיה בחורה שתגיע לגמר". לאמור לקח שלוש עונות בלבד להביא את הביצוע שהעמיד אותה בשורה אחת עם הנינג'ות הגדולות.

סול בוסיאן ואמור פז חוזרים למסלול (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2019", קשת12)
הזוג המלכותי עשה בזאר כפול. | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2019", קשת12

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

ברגעים שלפני ההזנקה, היה נראה שאמור לחוצה מאוד והיה חשש אמיתי שזה ישפיע על המסלול שלה, אלא שברגע האמת היא עשתה זאת ובענק. היא חצתה את הסטפר המתכווץ מעט מהוססת, זינקה למוט המתנדנד הראשון במכשול תפוס ושחרר, עבר ממנו יפה למוט השני ונחתה על המזרון בבטחה. אחרי שחצתה את גשר הלהבים היא הגיעה לנקודת הפיצול, בחרה במסלול B והמשיכה למכשול המטוטלת הכפולה. אחרי מנוחה בת דקות ארוכות היא קפצה מהטרמפולינה למטוטלת הראשונה, זינקה יפה לזו שאחריה ונחתה עם שתי רגליים על המזרון.

רגע לפני שיצאה למכשול החמישי והאחרון לפני הקיר, בר הקופים, נחה עוד כמה דקות - ואז צלחה גם אותו בזכות מעברים יפים בין הברים עד למזרון. אמור נעמדה מול הקיר הרגיל, לא הצליחה לטפס אותו בניסיון הראשון אבל בניסיון השני עשתה זאת, טיפסה ולחצה על הבאזר. "כשבן מגיע לפה הוא מגיע בשביל עצמו, אבל כשבחורה מגיעה, בגלל המיעוט שלנו, אני מייצגת פה משהו שהוא גדול מעליי", אמרה בדמעות, "אני יכולה להבטיח לעוד בנות לבוא ולהיות חזקות".