גולש הגלים שי ביידא בן ה-24 מאשדוד זוכר את ימי בית הספר כתקופה מאתגרת ולא פשוטה. מגיל קטן התקשה בלימודים ובמשך זמן רב לא הבין מה הסיבה לכך. במחנה האימונים של "נינג'ה ישראל 2021", רגע לפני עלייתו למסלול הערב (שני, אחרי החדשות, ערוץ 12), שיתף בסיפורו האישי שלדבריו, גם רבים מחברים הקרובים לא מכירים.

"בתור ילד, התמודדתי עם קשיים בבית הספר", תיאר, "היה לי קושי גדול בקריאה ובכתיבה. לא הייתי בקצב והמורים חשבו שזה כי אני לא מתאמץ מספיק, תחושה ממש לא נעימה". בזמן שחלק מהמורים האמינו שהפער הלימודי נוצר כיוון שהוא פשוט לא משקיע מספיק, ביידא התמודד עם בעיה אמיתית שאובחנה רק מאוחר יותר: "מאוד התאמצתי, אבל היה לי קשה מאוד כי יש לי דיסלקציה".

עם השנים, ביידא הבין שהספורט הוא זה שדוחף אותו קדימה. בגיל 10 התאהב בים ובגלישת גלים ושנתיים אחרי כבר הוכתר כאלוף הארץ לילדים עד גיל 14. מפה, הוא רק המשיך להתפתח ולצמוח. כיום, ביידא הוא סטודנט להוראה שרוצה להפוך למורה בעצמו כדי לתת לילדים אחרים שסובלים מדיסלקציה את הכלים ותשומת הלב שהוא עצמו לא קיבל.

שי ביידא מאמן (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

"הלכתי ללמוד הוראה כי חשוב לי לעזור דווקא לילדים שיש להם דיסלקציה או קושי בקשב וריכוז ולשים עליהם דגש", סיפר על החלום שהפך להיות משימת חייו, "אני חושב שצריך להסתכל על הילד כמכלול ולהיות יותר רגיש לדברים כאלה. אני יודע איך זה מרגיש ולכן זה כל כך חשוב לי". הערב, ביידא ינסה לכבוש יעד נוסף ולהוכיח שאין דבר שהוא בלתי אפשרי עבורו ועבור אנשים כמוהו, גם לא לחיצה על הבאזר.