שני אלופי הנינג'ה שלנו - יובל שמלא וגיל מרנץ - יודעים את זה טוב מכולם. זאת גאווה גדולה וכבוד ענק לנצח את העונה, אבל היעד האמיתי, החלום של כל נינג'ה בישראל באשר הוא - זה לכבוש את הר מידוריאמה ולהפוך לנינג'ה הישראלי הראשון.

במוצאי שבת (אחרי החדשות, ערוץ 12) ייערך הגמר האחרון של "נינג'ה ישראל 2021" שאליו העפילו 12 המתחרים הטובים ביותר העונה: דימה דומקוב, ישי כלפון, נתאי הדר, גור ארד, אלכס חזנוב, עומר מאיר, יובל שמלא, גיל מרנץ, יוסי בן יוסף, רועי בן יקר, פיליפ אנופרייב ויניב הכט. בסיום הערב אחד מבין ה-12 הללו ינצח את העונה, אבל האם יש ביניהם נינג'ה חזק מספיק כדי להגיע עד למידוריאמה ולטפס אותו ב-30 שניות?

זה קרה עד היום בשש מדינות בלבד בכל העולם וכמעט שגם אצלנו. בגמר העונה הראשונה שמלא גבר על שבעת המכשולים המטורפים של שלבים 2 ו-3 וזכה להזדמנות לטפס על המידוריאמה. הוא לחץ אמנם על הבאזר שבפסגת ההר, אבל עשה זאת באיחור של שתי שניות ופספס את תואר הנינג'ה. האם הוא או אחד הפיינליסטים האחרים מסוגלים לעשות זאת השנה? זאת הדרך שהם עברו על המסלול והסיבות שאנחנו מחזיקים להם אצבעות חזק חזק.

הר מידוריאמה (צילום: עודד קרני)
מחכים לזיקוקים האלה. הר מידוריאמה | צילום: עודד קרני

ישי כלפון

אנחנו לא זוכרים בדיוק מה עשינו כשהיינו בני 17, אבל בטוח לא התחרנו באתגר ספורט כל כך קשה ומאתגר כמו הנינג'ה. המטפס הצעיר חיכה בסבלנות עד שימלאו לו 17, נרשם לתחרות והשנה עלה על המסלול בפעם הראשונה. עם רזומה מרשים של שלושה באזרים (מתוך שלושה), ביצועים נקיים וחפים מטעויות ואפילו פעמיים מגה קיר בעונה אחת, כלפון הוא ללא ספק התגלית הגדולה ביותר העונה, הבטחה שמומשה אל מול עינינו. האם הוא מסוגל לעשות את הבלתי ייאמן, לגבור על הוותיקים והמנוסים ממנו ולקחת את העונה?

ישי כלפון בגמר (צילום: עודד קרני)
ישי כלפון | צילום: עודד קרני

דימה דומקוב

הטרייסר הטוב ביותר בתחרות השנה, דימה דומקוב, פגש את הבריכה במוקדמות והיה בטוח שזה אבוד. אחרי שהעפיל לגמר בשנה שעברה, נפילה למים בשלב כל כך מוקדם הייתה אכזבה גדולה עבורו ומודים שגם עבורנו. אלא שאז אסי ורותם הודיעו כי העונה ייערך מקצה ההזדמנות האחרונה שבסיומו שניים יחזרו לתחרות, הישר לחצי הגמר. דימה לקח את ההזדמנות הזאת בשתי ידיים, לחץ על הבאזר בזמן מעולה: דקה ו-59 שניות וחזר לתחרות. בחצי הגמר הוא אמנם פגש את הבריכה שוב, אבל בשלב הראשון בגמר הוכיח שברגע החשוב מכולם הוא יודע לתת את הכי טוב שלו. האם הישראלי הראשון שיניף את הדגל על ההר יהיה נציג הפארקור?

דימה דומקוב בגמר (צילום: עודד קרני)
דימה דומקוב | צילום: עודד קרני

אלכס חזנוב

אם תפתחו את המילון, אולי תמצאו שם את השם אלכס חזנוב תחת הערך "קאמבק". המטפס הבכיר שסיים במקום השני בעונה הראשונה, נעדר מהשנייה בגלל פציעה והשנה חזר לתחרות בכוחות מחודשים כשהוא רוצה להוכיח לכולם שהוא לא רק מטפס מדהים אלא גם נינג'ה לכל דבר ועניין. אחרי הבאזר המרגש במוקדמות ומאבק הירואי עם המוט הטלסקופי בחצי הגמר, חזנוב ניצח בפעם השנייה את שלב 1 בגמר ואם להסתמך על הביצועים שלו בגמר 2018, הוא מסוגל להגיע רחוק, אפילו הכי רחוק שיש. רבים מהמכשולים בשלבים 2 ו-3 ידרשו עבודת אצבעות ואם יש מישהו שזה תפור עליו זה חזנוב, אבל בדרך לניצחון העונה ואולי גם לכיבוש המידוריאמה הוא יצטרך לגבור על המכשול הקשה מכולם שהפיל אותו בפעם הקודמת: הלוחות הצפים.

אלכס חזנוב בגמר (צילום: עודד קרני)
אלכס חזנוב | צילום: עודד קרני

גור ארד

המסע של גור ארד לגמר "נינג'ה ישראל 2021" לא התחיל לפני ארבעה חודשים אלא לפני שנים כשבחר לשנות את דרכו, להחליף הרגלים לא בריאים וסביבה רעילה באורח חיים ספורטיבי ולהסתער על אתגר הנינג'ה. הוא ריגש אותנו כשחיבק את הבאזר בסיום מסלול המוקדמות, לימד אותנו מהי נחישות ומסירות למטרה ובעיקר, לימד אותנו איך לשבת זקוף - וכמה זה חשוב תמיד לחייך, גם ברגעים שהחיים לא מחייכים אלינו. במסלול השלב הראשון בגמר, גור הוכיח שזה ממש לא משנה שזאת העונה הראשונה שלו - הלב והראש שלו נמצאים במקום הנכון ובשילוב עם היכולות הפיזיות המצויינות, הוא מסוגל לנצח.

גור ארד בגמר (צילום: עודד קרני)
גור ארד | צילום: עודד קרני

יניב הכט

קרנבל, כבר אמרנו? יניב הכט בא לעונה הזאת לא רק כדי לנצח אלא גם כדי ליהנות, וזה הורגש מהמוקדמות ועד לשלב הראשון בגמר. בשנה האחרונה הוא עשה קפיצת מדרגה משמעותית, שיפר בצורה ניכרת את יכולות הנינג'ה שלו וגם שינה את הגישה שלו לתחרות, ובינתיים זה עובד לו מעולה. אחרי שלושה באזרים העונה כבר אי אפשר להגיד עליו שהוא אנדרדוג או הפתעה - הכט הוא איום אמיתי לניצחון, וכמה טוב שאפשר לצחוק ולחייך תוך כדי שהוא עושה את דרכו הצבעונית למידוריאמה.

יניב הכט בגמר (צילום: עודד קרני)
יניב הכט | צילום: עודד קרני

יוסי בן יוסף

יוסי בן יוסף עשה בשבת שעברה את התיקון שלו - אבל מפה זה משחק חדש לגמרי. המטפס המוכשר שנפסל בסיום השלב הראשון בגמר העונה הקודמת, צלח אותו שוב העונה והפעם בלי טעויות. זו השנה השנייה ברציפות שבן יוסף הוא אחד המועמדים המובילים לניצחון וכעת חובת ההוכחה היא אך ורק עליו. את שבעת המכשולים שבשלבים 2 ו-3 הוא לא פגש מעולם והוא יצטרך לנצח אותם כדי לזכות בהזדמנות לטפס על החבל במידוריאמה, משימה שרבים מעריכים כי הוא מסוגל לסיים אותה בזמן.

יוסי בן יוסף בגמר (צילום: עודד קרני)
יוסי בן יוסף | צילום: עודד קרני

נתאי הדר

אם הקשבתם טוב טוב למה שנתאי הדר בן ה-18 אמר לפני שעלה על מסלול המוקדמות, אתם לא אמורים להיות מופתעים שהוא הגיע כל כך רחוק בתחרות: "אני אולי לא הכי שרירי, אבל אני יודע לתת עבודה מתי שצריך. אני מפתיע". אחרי שהתגבר על משבר הקפצית שבגללה סיים בבריכה במוקדמות, הוא חזר בחצי הגמר כדי לטרוף - ומאז פשוט אי אפשר לעצור אותו. באזר בחצי הגמר, באזר בשלב הראשון בגמר - נתאי רוצה ללכת עד הסוף.

נתאי הדר בגמר (צילום: עודד קרני)
נתאי הדר | צילום: עודד קרני

גיל מרנץ

מנצח העונה השנייה, גיל מרנץ, לא מתכוון להסתפק בשמירת הכתר - הוא רוצה לטפס על החבל, ופחות מזה תהיה אכזבה עבורו. המסע שלו בתחרות הנינג'ה השנה היה מרגש וכואב לעיתים, אבל גם מעצים ומחזק מאוד. בגלל טעות אנוש בסידור מסלול המוקדמות הוא מצא את עצמו בבריכה, שבור ומיואש, אבל זכה בהזדמנות נוספת - ועל אף שהתלבט לא מעט, לקח אותה בשתי ידיים וחזר למסלול חזק יותר ונחוש יותר. שנה שלמה שמרנץ מסתובב עם בלוק מעץ צמוד לתיק שלו כתזכורת כואבת לנפילה במכשול הלוחות הצפים בגמר הקודם. האם יסגור חשבון עם הלוחות האלה ויטפס להר מידוריאמה?

גיל מרנץ בגמר (צילום: עודד קרני)
גיל מרנץ | צילום: עודד קרני

יובל שמלא

הבשורה הטובה? יובל שמלא, מנצח העונה הראשונה שהפך לאגדת נינג'ה, סגר חשבון עם סולם הסלמון שהפיל אותו בגמר השנה שעברה. הבשורה הפחות טובה? המכשול הבא שאיתו הוא צריך לסגור חשבון, זה הר מידוריאמה בכבודו ובעצמו. המטפס האהוב היה כל כך קרוב לתואר הנינג'ה הישראלי הראשון ואחרי ההחמצה ההיא בשתי שניות בלבד, אין יום שהוא לא נזכר ברגע הזה ומפנטז איך הוא משלים את המשימה. זו הייתה עונה מצויינת לשמלא, המתחרה שכולם מפחדים ממנו ובצדק. האם השנה גם להר יש סיבה לפחד?

יובל שמלא בגמר (צילום: עודד קרני)
יובל שמלא | צילום: עודד קרני

רועי בן יקר

את מה שיש לנו להגיד על רועי בן יקר רותם ישראל סיכמה הכי יפה: "שקט שקט - נינג'ה נינג'ה". פיינליסט העונה הראשונה בן ה-24 הוא אולי ביישן מעט ופחות מרגיש בנוח מול המצלמות, אבל על מסלול הנינג'ה הוא מרגיש הכי בנוח שיש. אחרי באזר במוקדמות, באזר בחצי הגמר (על אף משבר לא פשוט במעבר החצייה ומכה חזקה שחטף בבטן ובחזה) ובאזר בשלב הראשון בגמר, עם רקורד מושלם כזה אפשר להעריך בזהירות שבן יקר עשה שיעורי בית טוב טוב לקראת ההזדמנות השנייה שלו בנינג'ה והוא רוצה לסיים כמנצח.

רועי בן יקר בגמר (צילום: עודד קרני)
רועי בן יקר | צילום: עודד קרני

עומר מאיר

זכייה באליפות הארץ בקראטה לשעבר, חגורה שחורה דאן 2 והיסטוריה מפוארת בדניס הישרדות - לעומר מאיר יש את הקבלות, הניסיון והכוח הנדרש כדי לגבור על כולם בדרך לניצחון ב"נינג'ה ישראל". אם אחרי הבאזר במוקדמות עוד לא נפל לגמרי האסימון, הגיע הביצוע המדהים בחצי הגמר - ואחריו הבאזר השלישי והגדול מכולם בשלב הראשון בגמר. זאת אולי העונה הראשונה שלו בנינג'ה, אבל מרגיש כאילו הוא עושה את זה כבר שנים - ומבלי שהמתחרים האחרים שמים לב, הוא עשוי לחזור הביתה עם תואר אלוף הנינג'ה.

עומר מאיר בגמר (צילום: עודד קרני)
עומר מאיר | צילום: עודד קרני

פיליפ אנופרייב

הוא הפיינליסט המבוגר מכולם (אבל בן 34 בסך הכל), צם 20 שעות ביממה (אבל זה ממש לא בא לידי ביטוי בביצועים שלו) והוא הפתעה, הפתעה גדולה. אחרי שנפל לבריכה בחצי הגמר בעונה הראשונה, אנופרייב החליט שהוא חייב לעשות תיקון ולעונה הזאת הגיע משופר, מאומן ומפוקס על המטרה. הוא עוד לא פספס באזר אחד השנה, ונראה שזה בא לו כל כך בטבעיות ואפילו בקלילות. "השנה אין דבר שיפחיד אותי, אין דבר שיעצור אותי", הכריז אנופרייב בתחילת העונה, "יש סיכוי טוב מאוד שאני אנצח".

פיליפ אנופרייב בגמר (צילום: עודד קרני)
פיליפ אנופרייב | צילום: עודד קרני