את השאגה הזאת שמעו הלילה בכל המדינה: יובל שמלא, מנצח העונה הראשונה של "נינג'ה ישראל" ופיינליסט העונה השנייה, חזר לתחרות עם שתי מטרות מוצהרות: לתקן את מה שקרה לו בסולם הסלמון בגמר השנה שעברה ולסגור חשבון אחת ולתמיד עם הר המידוריאמה.

את שמלא, מתחרה הנינג'ה המוכר בישראל אין צורך להציג, רק נזכיר שהרקורד שלו על מסלול הנינג'ה כמעט מושלם. חוץ מהנפילה המדהימה בסלמון, הוא סיים את מסלולי המוקדמות, החצי גמר והגמר בשלמותם בכל פעם שעלה עליהם. כך קרה גם הפעם - רק שבשונה משנים קודמות, הפעם חיכתה לשמלא תחרות קשה מאוד מצד מתמודדי המקצה. שבוע האלופים, כבר אמרנו?

מהרגע הראשון, העונה הזאת התאפיינה בקבוצת מתמודדים חדשים ומבטיחים מאוד שקרעו את מסלולי המוקדמות והעבירו מסר חד וברור לפייבוריטים משנים קודמות: השנה, זה לא הולך להיות לכם כל כך פשוט. כמה מהמתמודדים החדשים והחזקים ביותר עלו על המסלול הערב (ראשון) והתמודדו עם המכשולים האכזריים ביותר בתחרות כמו המטוטלת הכפולה, ידיות הכוח, שלושת החישוקים ופרזודור החלונות.

הראשון היה שליו בצלאל, בן 21 מטבריה, שהפך עם השנים מנער שחיף לבחור חזק וחטוב, "סוס" להגדרתו. בצלאל ביקש להוכיח שאפשר להתחיל מאפס ועדיין להגיע הכי רחוק שיש, ואחרי הביצוע מעורר ההשתאות שלו על מסלול הנינג'ה אפשר להגיד בפה מלא שהוא לגמרי עמד במשימה שלו.

שליו בצלאל באתגר הנינג'ה (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12)
שליו בצלאל | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

"זאת המלחמה הכי מטורפת שראיתי בנינג'ה בארץ", אמר שמלא על המסלול של בצלאל. במשך שלוש דקות ו-21 שניות בצלאל נתן את כל מה שיש לו, נלחם ממכשול למכשול, שרד מצבים מסוכנים שכמעט נפל בגללם למים והתקדם עד לידיות הכוח, שם, בכוחותיו האחרונים התקדם ידית אחרי ידית, מסרב להרפות, עד כדי כך שנתלה על יד אחת והכתף שלו הסתובבה 360 מעלות במקום. התוצאה שלו לא הספיקה אמנם לחצי הגמר, אבל את המאבק ההירואי הזה לא נשכח.

אחרי בצלאל עלה למסלול אורי ברו, יוצא שייטת 13 שלדברי רסקין, היה עליו דיבור טוב בקהילת הנינג'ה. ברו לקח את הנינג'ה כסוג של פרויקט חיים והתאמן רבות לקראת התחרות, אלא שבכדור השני במכשול גשר הכדוריות האדומות רגלו התעקמה, הוא איבד את שיווי המשקל ונפל לבריכה, מוקדם מדי מהצפוי.

את המתמודד הבא אסי עזר כינה "יותר טוב משמלא" ורותם סלע ציינה שהוא אכל את מסלול הנינג'ה "כמו צ'יפס". אלכס קוסטנקו, בן 35 מקיבוץ ניצנים, נחשב בארץ הולדתו קזחסטן ל"מאסטר ספורטה" (אומן ספורט) והתמחה בהתעמלות מכשירים. קוסטנקו הוכיח שלשמלא באמת יש סיבה לדאגה: הוא שרף את מסלול הנינג'ה בביצוע מטורף, סיים תוך 3 דקות ו-6 שניות בלבד והבטיח את מקומו בחצי הגמר.

אלכס קוסטנקו באתגר הנינג'ה (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12)
אלכס קוסטנקו | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12

אחרי קוסטנקו עלו למסלול שני מתמודדים מבטיחים נוספים שלא הצליחו להעפיל לחצי הגמר: הראשון, יפתח דהן בן ה-18, שחקן נבחרת ישראל בכדוריד, שגבר על ארבעת המכשולים הראשונים יפה מאוד, הגיע לתושבת האחרונה בידיות הכוח, אבל לא הצליח לסובב את שתי הידיות האחרונות ונפל למים.

שלמה "300" ויצמן, מההבטחות הגדולות בשנה שעברה שנפל לבריכה במכשול השני, קפיצת הסנאי, עשה את התיקון המתבקש עם המכשול הזה אבל גם הוא לא שרד את ידיות הכוח. מדובר בנפילה המפתיעה ביותר הערב: בשנה האחרונה ויצמן חצה את ארצות הברית לאורכה ולרוחבה כדי להתאמן במכוני הנינג'ה הגדולים בעולם. הוא התאמן עם כוכבי נינג'ה רבים כמו מנצח העונה האחרונה דניאל גיל, ג'סי לאברק וג'יימי ראן אבל ברגע האמת, על המסלול בישראל, זה פשוט לא הספיק. מקווים ששלמה 300 לא אמר את המילה האחרונה. 

שלמה ויצמן באתגר הנינג'ה (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12)
שלמה ויצמן | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12

רגע לפני שמלא, עלה על המסלול המטפס דורון קמינר בן ה-27, שהתאמן לקראת התחרות לצד אלכס חזנוב, גיל מרנץ ושמלא. קמינר נולד עם מום בלב שבגללו חייו היו בסכנה אמיתית כשהיה צעיר, עד שעבר ניתוח מורכב, החלים וחזר להיות ספורטאי במשרה מלאה. הוא מכיר את המטפסים הטובים בארץ ולדבריו רוצה להוכיח שהוא לא פחות טוב מהם. קמינר בחר לראשונה הערב במסלול B, עבר יפה את שלושת החישוקים ופרוזדור החלונות ולחץ על הבאזר. אחרי הבאזרים המרשימים הערב, שמלא מוכרח להגיע לבאזר ובזמן מספיק טוב כדי להמשיך לחצי הגמר. 

דורון קמינר באתגר הנינג'ה (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12)
דורון קמינר | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12

את הערב המשוגע הזה חתם שמלא בעוד ביצוע מושלם וחף לגמרי מטעויות. העיניים של כולם היו נשואות אליו הערב, אבל הוא לא נתן לזה להשפיע עליו. הוא חצה בקלילות את הסטפר המתכווץ, קפיצת הסנאי והגשר ממנו חשש יותר מכל, בחר במסלול B המתאים לו כמו כפפה לאצבעות הברזל שלו ואחרי שצלח גם את שלושת החישוקים ופרוזדור החלונות, הסתער על המגה קיר, טיפס אותו זו השנה השנייה ברציפות, לחץ על הבאזר והבטיח את מקומו בחצי הגמר. האם יפגוש שם את גיל מרנץ, מנצח העונה השנייה שיחזור גם הוא למסלול השבוע? אם יש משהו שלמדנו כבר בנינג'ה זה שהכל, אבל פשוט הכל יכול לקרות.

יובל שמלא באתגר הנינג'ה (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12)
יובל שמלא | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12