יונתן "ג'וני" יגן, הגולש האילתי, כבש אותנו על הרגע הראשון בזכות הצחוק שלו, הרוח השובבית, האנרגיה הבלתי נגמרת וכמובן קריאת ה"בוא לים" האייקונית, אבל במוצאי שבת, במסלול חצי הגמר הקשוח והבלתי אפשרי, גם הנינג'ה החייכן מכולם נשבר.

אחרי הבאזר המושלם בשלב המוקדמות ופתיחה מצויינת על מסלול חצי הגמר, היה נדמה כי השנה ג'וני יזכה בכרטיס הנכסף לגמר - אלא שאז הוא פגש את מעבר החצייה, מעד ומצא את עצמו בתוך שנייה אחת בבריכה.

מה שקרה מיד אחר כך הפתיע את כולם. האכזבה של ג'וני הייתה כל כך גדולה, עד שהוא לא עמד בזה ופרץ בבכי. במשך רגעים ארוכים התקשה לעצור את הדמעות. "הלב נקרע, בחיים לא ראיתי את ג'וני מגיב ככה", התרגשה רותם ישראל, "אלה דמעות של כאב ושל אכזבה".

מעולם לא ראינו את ג'וני בוי ככה ומודים שגם לנו היה קשה לעצור את הדמעות. הבוקר (שני) הוא מסביר מה הוביל להתפרקות הזאת.

"רציתי את זה יותר מדי", מודה ג'וני, "לא נרדמתי בלילות שלפני, רק דמיינתי איך אני לוחץ על הבאזר במידוריאמה. הייתי בלופ של אימונים לקראת חצי הגמר, הפסקתי לצאת עם אנשים, לא נפגשתי עם חברים, הייתי יותר מדי על זה, באובססיביות. אני בכושר מטורף, הרגשתי שאני על הגל וראיתי את עצמי מצליח. ברגע שנגעתי במים ידעתי שהכל נגמר, החלום התנפץ ברגע. נשברתי מנטלית. לא התפרקתי רגשית המון זמן והכל תקף אותי באותו הלילה".

מה הרגשת באותם רגעים?
"הרגשתי כאילו לקחו לי את החלום וניפצו אותו בבום. זה היה בידיים שלי כבר. זה כמו דלת שעומדת להיפתח ואתה תופס אותה עם קצות האצבעות, עם הציפורניים, אבל לא מצליח והיד נכרתת לך. ככה הרגשתי".

ג'וני יגן (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
"נשברתי מנטלית. לא התפרקתי רגשית המון זמן". ג'וני יגן | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

>> רוצים להתחרות בעונה הבאה של נינג'ה ישראל? הרשמו עכשיו

ג'וני מספר כי בשעות שלפני העלייה למסלול חש בלחץ גדול, בעיקר בגלל מכשול שיווי המשקל שלקראתו התאמן רבות בימים ובשבועות שלפני. כשרגע האמת התקרב, התחיל להרגיש בעייפות. "היה לי יום הפוך. הרגשתי שאני נרדם, הייתי ממש עייף. רציתי להכניס את הגוף למצב בהלה", הוא מתאר, "הלכתי לפינה, שמתי מוזיקה שמחה וצעקתי על עצמי, שאגתי מלא, צחקתי וקפצתי, ניסיתי להעיר את עצמי. שתיתי קפה, תה ירוק וניסיתי להמריץ את הגוף".

"כשעליתי על המסלול הייתה לי בחילה, אחרי כל מכשול רציתי להקיא", הוא חושף, "לא נהניתי אפילו. לפעמים צריך לדעת לשחרר. במוקדמות נהניתי יותר, באתי בווייב של לתת בראש אבל גם ליהנות. בחצי הגמר היו לי יותר מדי מחשבות בראש על ההצלחה. לא ניקיתי, לא הוצאתי, לא באתי עם ראש צלול".

הלחצת את עצמך יותר מדי?
"דווקא כשאתה רוצה משהו יותר מדי כבר לא מצליח לך ואתה גם לא נהנה מזה. אם אתה מרפה את המחשבה הזאת ופשוט נוכח במה שאתה עושה באותו הרגע, אתה מתחיל ליהנות. חשבתי יותר מדי על העתיד - הסתכלתי על הבאזר כבר, הסתכלתי על המידוריאמה, ראיתי את הניצחון. לא הייתי בהווה. הפלתי את עצמי מנטלית בגלל המחשבות האלה. הייתי צריך לשחרר את זה בראש ולהמשיך הלאה".

ג'וני יגן בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
"הסתכלתי יותר מדי על הבאזר ולא הייתי התרכזתי בהווה". ג'וני יגן | צילום: עודד קרני

בבוקר, כשחזרת הביתה, איך הרגעת את עצמך?
"הרגשתי שאני חייב לפרוק, לפרוק, לפרוק. לא נרדמתי עד היום שלמחרת. הלכתי לים עם חבר טוב, שטנו ביאכטה, קפצתי למים, צללתי קצת, שחיתי מלא וגלשתי. בצהריים היה לי חשוב לעשות אימון ממש אינטנסיבי וגם ונסעתי המון על הסקייטבורד, בערך 30 קילומטרים בקו אווירי".

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

ג'וני מודה כי חשש מתגובת הסובבים לרגע הכל כך אנושי וחשוף הזה, אבל הופתע מהתגובות החיוביות. "חששתי שאנשים יירדו עליי בגלל זה, אבל להפך. אנשים ממש אהבו אותי ואמרו לי שאני מדהים, סיפרו שהם ראו את זה ונשברו ביחד איתי", הוא מספר, "אני מקבל המון אהבה וחיבוקים וזה לא מובן מאליו. אני לגמרי בעד אהבת חינם, לאהוב אחד את השני ולקבל את כולם כפי שהם. התגובות העלו את ההערכה שלי כלפי עצמי וגרמו לי להעריך את מי שאני".

תחזור בעונה הבאה?
"עד שלא אלחץ על הבאזר במידוריאמה לא אעצור, גם אם יכרתו לי את הרגל. אם לא יהיה לי ראש, אהיה המתמודד בלי הראש שעושה את זה. אני עדיין מבואס ממה שקרה, אבל למדתי מזה המון. אני צריך לעבוד קצת על הנפש ולבוא למסלול רגוע יותר".

יונתן יגן (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
אוהבים אותך ג'וני. ג'וני יגן | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12