הפרק השני של נינג'ה ישראל ישודר מחר (מוצאי שבת, אחרי החדשות, ערוץ 12) ומתמודדים חדשים ומבטיחים שטרם פגשנו יגיעו למסלול הנינג'ה, ביניהם האדריכל ברק פרצמן. פרצמן עוקב אחרי התוכנית כבר הרבה מאוד שנים, עוד לפני שהגיעה לישראל, ומהרגע שהיא כאן הוא חולם לעבור את אתגר הנינג'ה וללחוץ על הבאזר. מעבר לרצון לצלוח את המסלול הוא מגיע כדי לעלות את המודעות לנושא לקויות הראייה, איתו בתו הקטנה קורן מתמודדת בשנה האחרונה, על כך סיפר הבוקר (שישי) ב"גלית ויואב".

כשקורן הייתה בת שמונה שבועות ברק ובת זוגו גילו שהיא לקוית ראייה. "גילינו את זה דרך האישון השמאלי שלה שלא נסגר עד הסוף, יש לו צורה של טיפה", סיפר פרצמן. בגלל הצורה השונה של האישון, האב ובת זוגו הלכו לבדיקות נרחבות כדי להבין במה מדובר. "הלכנו להרבה רופאים ומקומות, והמקום הכי חשוב שהגענו אליו היה עמותת אלי"ע לקידום ילדים עיוורים וליקויי ראייה שמפעילה גנים ברחבי הארץ. מדובר במעטפת שלמה של אנשים שעוזרים לקורן יום יום, מהגננות, לסייעות ומדריכות ראייה. לא יודע אם קורן הייתה מגיעה להתפתחות שלה אם לא המקום הזה", שיתף פרצמן.

View this post on Instagram

היי, אני ברק פרצמן ויש לי ילדה לקויית ראייה. וואו כמה זמן שהמשפט הזה הדהד לי בראש ולא יצא ב"קול רם". מצד אחד הסיוט של כל הורה, התגשמות כל הפחדים והחששות, תחושה של אבל. מצד שני משחרר כלכך להוציא את זה החוצה ולומר את זה עם רצון להראות שהכל בסדר - היא מושלמת! עוד שבועיים נחגוג שנה לקורן. קורן נולדה עם פגם גנטי הנקרא "קולובומה" שלמעשה מבטא חוסר של עצבים בעיניים. כשאבחנו אותה בגיל 8 שבועות הדבר היחידי שאני זוכר זה שחשבתי שהבת שלנו הולכת לחיות בחושך. הפחד ששורר בך באותו רגע הוא כמו אובדן אחיזה במציאות,"מה אני עושה עכשיו?" "מה זה קולובומה בכלל?" "איך אנחנו מתמודדים עם זה?" גשם של רגשות מציפים אותך, מכניסים אותך לסחרור עד שאתה מתפקס ומבין-זהו, הבת שלי צריכה אותי עכשיו! תתעורר, זה לא חלום, ויאללה לעבודה. קיבלנו רשימת מכולת ואשתי מאותו רגע לא נחה לרגע. למזלנו הגילוי המוקדם סקרן כל רופא וגוף שפנינו אליו וקיבלנו מענה מאוד מהיר מכל המערכת. תוך חצי שנה הילדה עברה 2 הרדמות מלאות לצורך בדיקות, 5 רופאים מומחים שונים, 2 מרפאות מומחים, רופאי התפתחות והשתלבה בגן של עמותה נהדרת הנקראת אלי"ע - עמותה לקידום ילדים עיוורים ולקויי ראייה. מהר מאוד התחוור לנו שמצבה הקליני אינו טוב. אם זאת למרות החוסר הגדול בתוך העיניים ,בזכות המטפלת המדהימה שליוותה אותה עד כניסתה לגן, ובזכות הגן המדהים של אלי"ע, הילדה מתפקדת בצורה עצמאית ומדהימה. מתפתחת בצורה פנומנלית לגילה גם לילדים שרואים 6*6. אני לא מאמין בניסים אבל כשאתה רואה את תוצאות הבדיקות, ורואה במקביל איך הילדה זוחלת אתה מבין שיש פה משהו גדול. אז כן, קורן לקויית ראייה, אבל היא רואה! אולי אני נראה לה כמו פיל אבל כל עוד היא לא חייה בחושך אני אחייה עם חדק בכיף. היום יש קצת יותר אנחת רווחה ומקווים שהשנה הזאת תהיה השנה הקשה בחייה, אם כי אנחנו יודעים שיש עוד הרבה מכשולים בדרך. אבל הכל בסדר. היא תגדל, היא תתפתח והיא תעבוד על כולם. היא תלמד ותצטיין ותיהיה ילדה חרוצה. זה מה שנלמד אותה. בקרוב מאוד מאוד עולה העונה החדשה של נינג'ה ישראל. עונה 3. עונה משוגעת ומדהימה שלקחתי בה חלק. התלבטתי רבות אם לשתף במעמד כזה סיפור כה אישי. הבנתי שזו הזדמנות ענקית לתת חשיפה מדהימה לעמותה ולתת להם ולבת שלי את הבמה. במיוחד עכשיו חשוב היה לי להראות לבנות שלי שלא מוותרים. יש מטרה, מגיעים! יש מכשול, חוצים! עושים הכל עם חיוך ובלי לוותר. אז קורני, לכי תטרפי את העולם, כמו שרק את רואה אותו! Everything is O.K! @ninjaisrael @keshet12 #coloboma #colobomababy

A post shared by Barak Perecman (@bkperecman) on

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

מדובר במצב זמני או שזה ילווה אותה גם בעתיד?

"קשה מאוד לדעת, כי עד שהיא לא תגיד מה היא רואה - אנחנו לא נדע. התוצאות הקליניות מבשרות רע מאוד, ברמה של לקות מאוד קשה, אבל עם זאת התפקוד היומיומי שלה הוא מאוד אופטימי. עד שהיא לא תגיד לנו במילים מה קורה, לא באמת נדע".