ניב רסקין (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
העונה שלו. ניב רסקין | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

"נינג'ה ישראל 2021" מתקרבת לרגע השיא כשבמוצאי שבת (אחרי החדשות, ערוץ 12) הגמר המוגזם ייצא לדרך. זאת הייתה עונה של תגליות מטורפות כמו טל קלפפר, ישי כלפון וגור ארד, עונה של קאמבקים בלתי נשכחים כמו אלה של אלכס חזנוב ורם לוין, עונה של מסלולים קשוחים שלא חשבנו שנראה אי פעם - וגם, ה-עונה של ניב רסקין.

פרשן "נינג'ה ישראל" ומגיש "חדשות הבוקר" הרציני והמקצוען הרשה לעצמו, בשעות הקטנות של הלילה, בין ביצועי המתמודדים אותם פירשן כתמיד בחוכמה רבה, להתיר קצת את העניבה ולשיר, לצחוק ולהשתובב מעט. מה"סיילנט טריטמנט" לאסי ורותם, דרך תקרית החולצה הזהה שעוררה סערה ועד לרגע שבו חיקה את רותם סלע מפרשנת מתמודד - אלה הרגעים הגדולים של רסקין העונה שלא נשכח.

כשרסקין עשה אפרו

כשהאפרו-נינג'ה ניב לרום עלה על המסלול, רסקין ורותם ישראל החליטו לערוך עבורו מחווה מפתיעה. כשאסי ורותם פנו אליהם כדי שיזניקו את לרום, הם גילו שהפרשנים חבשו לראשם פאות אפרו מרשימות. אחרי הצרחות והצחוק המתגלגל, אסי העיר: "אתה לא יודע כמה זה נראה נורא, רסקין", ורותם התבדחה והציעה כי יזרום עם התסרוקת הזאת גם ל"חדשות הבוקר". רסקה אולי קיווה שהגאג החמוד הזה יישאר על רצפת חדר העריכה, אבל כמה טוב שזה לא קרה בסוף - ואם להיות כנים, האפרו אפילו די מחמיא לו.

הצ'לנית שלא הבינה רמזים

רסקין ממעט לחשוף פרטים על חייו האישיים ועל משפחתו, אבל כשאסי מבקש משהו - ממש קשה להגיד לו לא. אסי ביקש לדעת איך רסקין הציע נישואים לאשתו נועה, ואחרי המבוכה הראשונית הוא הסכים לנדב את המידע. "זה היה בצימר בצפון, רציתי להיות רומנטי ואפילו הבאתי צ'לנית לאירוע הזה", גילה רסקין. זה נשמע כמו מחווה קסומה ורומנטית, נכון? לא כשהצ'לנית מסרבת לעזוב את המקום, גם אחרי שנועה כבר אמרה לו כן: "ההצעה נמשכה דקה וחצי אבל נתקעתי כי הצ'לנית נשארה בחדר, גם אחרי שהאירוע נגמר". טוב, אנחנו די יכולים להבין אותה - גם אנחנו היינו רוצים להיות עדים לרגע המרגש הזה.

תקרית החולצה הזהה

נפילה מוקדמת ומפתיעה למים? באזר היסטרי? פציעה כואבת על המסלול? לא. במקצה המוקדמות השלישי עמדה במוקד הסערה תקרית החולצה הזהה של אסי ורסקין. לגמרי במקרה, השניים לבשו באותו הלילה את אותה חולצה שחורה מכופתרת ואם חשבתם שזה עבר בשלום - כמובן שלא. אחרי שאסי התבאס, רותם סלע העלתה בסטורי שלה סקר: מי לבש את החולצה טוב יותר? רסקין ניצח 51%-49%, אבל אסי טען שהסקר נערך בצורה לא הוגנת כי מתחת לתמונה של רסקין הופיע השם שלו - ולהפך.

אסי עזר והסקר של רותם (צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם של רותם סלע, instagram)
צילום: צילום מסך מתוך האינסטגרם של רותם סלע, instagram

הגרופיז של רסקין

זה לא סוד שלרסקין יש לא מעט מעריצים - ובצדק, אבל שניים מהם בחרו להגיע עד למסלול הנינג'ה כדי לפגוש אותו מקרוב. האחים התאומים רוי וסאן סמילה הודו שלא רק הבאזר מעניין אותם, אלא גם להשיג תמונה עם מושא הערצתם. בגלל הגבלות הקורונה לא התאפשר להם לגשת אליו, ולכן בהפקה מצאו פתרון טכנולוגי והלבישו באמצעות עיבוד מחשב את הפנים של אחד האחים על פניה של רותם ישראל. התוצאה - תמונה אחת בלתי נשכחת.

שיעור בשתיקה

כמגיש ופרשן רסקין נדרש לדבר - והמון, ואסי ורותם צוחקים על זה לא מעט. כשרסקין ורותם ישראל הציגו את ה"נינג'ה השתקן", רועי בן יקר, אסי לא התאפק והשווה בינו לבין צמד הפרשנים. "רועי לא מדבר - אבל אתם יכולים לדבר בלי הפסקה. זאת לא ביקורת, זאת עובדה", ציין אסי. רסקין ורותם השתתקו לפתע למשך שניות ארוכות ואסי חשב שזה בגלל שרסקין התבאס ממנו. "עכשיו הוא לא יענה לי בוואטסאפ שלושה ימים, רסקין מאוד רגיש", חשש אסי, אלא שהסיבה לשתיקה התגלתה כאחרת לגמרי - הפרשן היה פשוט באמצע הנשנוש.

הביס שעורר סערה

וזה לא הנשנוש היחיד שעורר סערה העונה. אחרי הביצוע המדהים של גיל מרנץ בחצי הגמר, אסי חשד שבזמן שרסקין מחא כפיים לאלוף הנינג'ה, הוא גם זלל שקדים להנאתו. "רסקין, תפסיק לנשנש", קרא אסי אבל רסקה הכחיש בתוקף - "איזה שטויות, מה אתה רוצה? אני מוחא כפיים". רותם ישראל גיבתה את אסי: "הפעם נשנשת, רסקין. תוך כדי מחיאות כפיים ניקית את הפה". אז היה או לא היה נשנוש? תשפטו בעצמכם.

זינגרלה, זינגרלה

אחת האורחות המפתיעות על מסלול חצי הגמר הייתה אמא של טל סיקסיק, בת חן - חברה לשעבר בלהקת הפסגות. אחד הלהיטים הגדולים של הלהקה הוא "זינגרלה", שיר שרסקין אוהב ויודע את המילים שלו בעל פה. כשזמזם את השיר להנאתו הבנות שלו, שישבו באותו ערב בקהל, הובכו מעט ורמזו לו שאולי כדאי שיפסיק. רסקין הבטיח שאם סיקסיק ילחץ על הבאזר הוא יבצע ביצוע סולו מלא של השיר, אבל לצערנו - ואולי פחות לצערו - סיקסיק נפל לבריכה והביצוע של רסקין ל"זינגרלה" יישאר רק חלום רחוק.

"הנה ולדי"

רותם ישראל צילמה את העונה הזאת כשהיא בחודש השמיני להריונה, משימה לא פשוטה בכלל. באחד הלילות היא ביקשה לצאת להפסקה קצרה. רסקין נשאר לבד בעמדת הפרשנים אבל הייתה מי שביקשה לסייע לו בזמן שהוא מפרשן את המסלול של ולדי שין לבדו - רותם סלע. בשביל פעם ראשונה היא עשתה את זה לא רע בכלל, אלא שהיא חזרה שוב ושוב על המילים "הנה ולדי". את רסקין זה שיעשע מאוד וכשהגיע תורו לפרשן באמת את המסלול, הוא הכין לה ולנו הפתעה וקרע אותנו מצחוק עם חיקוי שלה.