שני אירועים הדהימו אמש (שבת) במקצה הפתיחה של "נינג'ה ישראל 2021". הראשון הוא כמובן הקאמבק המדהים של המטפס אלכס חזנוב, שאחרי שנת הפסקה בגלל פציעה בברך הסתער על מסלול הנינג'ה ולחץ על הבאזר אחרי 3 דקות ו-15 שניות. חזנוב הוא היחיד שהצליח לסיים את המסלול במקצה הזה, שהתגלה כמאתגר מתחילתו ועד סופו.

האירוע השני נוגע למכשול חדש בשם הסחרחרה, בסך הכל השני במסלו. הסחרחרה הפילה לבריכה מתמודדים רבים וחזקים כולל אילון טויטו והאחים גלעד, אביב ועדי גוילי (ג'יי ג'יי, הגוילי הרביעי, נמצא במיאמי, אבל עודד את האחים מרחוק).

אז מהי הסחרחרה שעשתה למתחרים חיים כל כך קשים? מדובר ביורשת של מכשול "המערוך" מהעונות הקודמות, שזכה גם לכינוי "השווארמה". המתמודדים צריכים לאחוז חזק באמצעות הידיים והרגליים במשטח הסחרחרה העצום, כשלרשותם מאחזים קטנים במיוחד. ברגע שעוזבים את המזרון, הסחרחרה מתגלגלת במהירות לצד השני של הבריכה תוך שהיא מבצעת ארבעה סיבובים מלאים של 360 מעלות לאורך שמונה מטרים.

הסחרחרה (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
מכשול הסחרחרה. אימת המתמודדים | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

לא פשוט לשמור על אחיזה בסחרחרה בזמן הסיבובים האלה ולא ליפול. המכשול כיכב בעונות 26, 27 ו-28 ב"סאסקה" היפנית, שם הוא מעוצב כמו חילזון ונקרא "החילזון המתגלגל". 64% בלבד מהמתחרים היפנים הצליחו לסיים אותו והוא הפיל למים מתמודדים חזקים מאוד, חמישה מהם כאלה שבעונות קודמות העפילו להר המידוריאמה.

בעונה השישית של אתגר הנינג'ה בארצות הברית, אחוזי ההצלחה היו טובים הרבה פחות והסחרחרה הפילה למים כמות גדולה של מתמודדים, חלקם נחשבים לעילוי בתחרות. המכשול שולב גם במסלולים בצרפת ובמספר מדינות אירופאיות נוספות וגם בהן גבה לא מעט קורבנות.

בזמן שעל הגשרים, הקירות, סולם הסלמון, מכשולי היתדות ועוד רבים אפשר להתאמן במכוני הנינג'ה, את הסחרחרה המתמודדים פגשו בפעם הראשונה על המסלול. חלקם, אולי כתוצאה מהטראומה ואולי כדי להיות מוכנים יותר לעונות הבאות, בנו את המכשול בחצר ביתם והתאמנו עליו לא פחות משהתאמנו על מכשולים אייקונים בתחרות.