בני יפרמוב, מחלוצי הפארקור בארץ, זכה בתואר שיאן המוקדמות בעונה הראשונה של "נינג'ה ישראל" כשסיים את המסלול בזמן הקצר ביותר. בעונה השנייה הגיע חד ומשופשף אפילו יותר והעפיל לגמר, אלא שאז, ממש נגיעה אחת קטנה מהבאזר, הוא נפל למים במכשול דרך הטבעות. לקראת העונה החדשה (בקרוב בערוץ 12) יפרמוב לא עושה לעצמו הנחות ומתאמן בכל הכוח יחד עם חבריו למסלול כדי להפוך לנינג'ה הבא של ישראל.

יפרמוב וחברו הטוב גיל מרנץ, מנצח העונה השנייה, חברו לעוד כמה וכמה נינג'ות מוכרים והם הפכו לקבוצה מגובשת שמתאמנת ומחזקת איש את רעהו. "אין לנו שגרת אימונים מסודרת", מודה 'קופה קבנה בוי', "אבל להתאמן עם חברים זה תמיד עובד. אנחנו מעלים את רמת האימונים כדי שלא נישאר באותו המקום. גם המכשולים עצמם לא נשארים באותה רמה".

למרות שהוא מוקף כל הזמן במתחרים ראויים ומוצלחים, יפרמוב לא חושש מאף מתמודד אלא דווקא מחפש מה אפשר ללמוד מכל אחד. "זה אתה מול מכשול, אתה לא חושש מהמתחרים. אני לא חושב עליהם או על המכשולים יותר מדי", הוא מספר, "אני אומר לעצמי שפשוט אעלה על המסלול ואעשה את הכי טוב שלי. אני יכול למצוא בכל מתמודד משהו שאני מאוד תופס ממנו, כולם מודל לחיקוי בשבילי".

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

אתה נחשב לאחד הנינג'ות המהירים ביותר על המסלול.
"זה באמת כבוד אבל זה לא תואר שחשבתי עליו כל כך, זה פשוט קרה. אנחנו (הפארקוריסטים) רגילים לעשות דברים מהר, פחות לעצור ויותר לצאת לדבר הבא. זה עוזר לפלואו של התנועות והרמה המנטלית, במקום להיתקע ולחשוב על זה יותר מדי. אם אהיה מול מכשול שידרוש ממני יותר ריכוז, אעצור. פחות מעניין אותי התואר, יותר מעניין אותי לעשות את זה טוב ועד הסוף".

איך נראית שגרת האימונים שלך לקראת הנינג'ה?
"בעיקר חזרתי לפאשן שלי שזה הפארקור, אני מאמן ומתאמן בזה יותר. הרבה מתמודדים ניגשו אליי בעקבות העונה השנייה ואמרו שהם רוצים לעשות פארקור כדי שזה יעזור להם בנינג'ה, הם הפיקו לקחים. אני עושה להם אימונים אישיים, בעיקר עבודה על הפן המנטלי. הרבה הגיעו לנינג'ה ופתאום קיבלו שוק, הם הבינו שזה לא כמו באימונים - הכל גדול ומפחיד, מצלמים אותך ומסתכלים עלייך".

זה בעצם הרבה יותר עניין מנטלי מפיזי.
"לגמרי. בכל עונה יש לא מעט חבר'ה שמדהימים במה שהם מסוגלים לעשות באימונים, אבל כשהם מגיעים למסלול הם מתבאסים שלא הצליחו להראות את היכולות שלהם".

View this post on Instagram

A post shared by Benny Yefremov בני יפרמוב (@benny_green_parkour) on

"הניצחון של גיל הוכיח שנינג'ה זה לא רק למטפסים"

יפרמוב ומרנץ שניצח ב"נינג'ה ישראל" 2019, חברים קרובים ואפילו ניצלו את 10,000 השקלים בהם זכה יפרמוב אחרי שטיפס על המגה קיר לטיול אימונים בתאילנד. למרות התחרות הצמודה ביניהם והציפיות הגדולות מכל אחד מהם, יפרמוב מפרגן למרנץ בלב שלם ושמח על ההישג שלו כנציג הפארקור.

"אני לא רואה את הנינג'ה כתחרות", מסביר יפרמוב, "אומנם יש מנצח, אבל אני לבד על המסלול. אני רואה את המכשול וצריך לעשות את הכי טוב שלי. אם גיל ינצח שוב אני סופר אשמח בשבילו, לא אגיד לו 'אל תדבר איתי כי ניצחת'. זה מדהים שמישהו שלא הגיע מטיפוס הצליח לנצח בנינג'ה, כי זה מוכיח שזה לא ספורט רק של מטפסים".

אתה חושב שלפארקוריסטים יש יתרון מסוים?
"כן, אחד היתרונות הוא לדעת להתחייב לתנועה, זה אחד הדברים שמתאמנים עליהם בפארקור. אם אתה יודע להתאמן ספציפית ונכון - אתה יכול לנצח בנינג'ה. הדוגמה היותר טובה היא דווקא לא האתלטים של הקבוצה, אלא אלו שהגיעו עם חוסר תנועתיות ובלי ניסיון ופשוט אמרו 'ואוו, ראיתי את הנינג'ה ואני חייב גם'. הם התחילו להתאמן, הולך להם לא רע והם עושים דברים יפים. זה מדהים".

אבל חוץ מהכבוד שהוא הביא לתחום הפארקור, גם בתחום האישי יפרמוב הצליח לא מעט והוכתר על ידי המנחה רותם סלע כאחד הגברים הנחשקים בנינג'ה. "אני מקבל יותר פניות מאז הנינג'ה", הוא מספר בחצי גאווה-חצי מבוכה, "זה מחמיא לי מאוד". יפרמוב יצא עם כמה נשים שפנו אליו, אבל כרגע הוא עדיין רווק.

"בסוף אני לבד מבחירה", הוא משתף, "כשיש משהו טוב אתה נשאר איתו. אני לבד כי סבבה לי לבד. לא כולם מחפשים כל הזמן זוגיות, הכל תלוי בבן אדם שאתה פוגש. אם הוא נכון לך אתה נשאר איתו ליותר זמן או אפילו לתמיד".

הייתה פנייה שקיבלת בעקבות התוכנית וריגשה אותך במיוחד?
"יש לא מעט דברים יפים ומרגשים שכתבו לי, ובאמת, אני לא מבין מה אתם רואים במסך שאני לא רואה. זאת הרגשה של העצמה, זה לא מובן מאליו. כל אחד צריך את הקמצוץ הזה של הפרגון כדי לאהוב את עצמו קצת יותר. זה דבר יפה לקבל, זה נחמד".

בימי העונה הראשונה גרת באוטו. כשאתה מסתכל לאחור על התקופה הזאת, מה המחשבות שלך?
"זה נבע מהרצון שלי להיות יותר בטבע ולחשוב איך אני יכול לשלב את זה עם עבודה. אמרתי שאנסה במשך חודשיים להיות בטבע. הורדתי קצת את ימי העבודה שלי ואיכשהו מחודשיים זה הפך לשנה. היום אני כבר גר בדירה בתל אביב".

ואיך המעבר למגורים בדירה?
"זה נחמד שיש לך מנורה בלילה ומזגן. חזרתי לדירה כי רציתי ליצור, לעשות ולקדם יותר את הפארקור וכל הפן המנטלי שמאחוריו, וזה קצת קשה כשאתה בדרכים כל הזמן. מפארקור אפשר להתפרנס, אני מרוויח לא רע בכלל".