אחד הרגעים הדרמטיים ביותר על מסלול "נינג'ה ישראל 2021" אמש (ראשון) - כמובן, חוץ מחזרתו של המלך יובל שמלא - היה הפציעה הלא ייאמנת של שליו בצלאל, שהדהימה אפילו את הפרשנים ניב רסקין ורותם ישראל. בן ה-21 מטבריה נתן פייט אדיר וחסר תקדים על המסלול ובמכשול ידיות הכוח סירב לשחרר את האחיזה באחת הידיות, הכתף שלו הסתובבה 360 מעלות במקומה והוא קרס לבריכה, נאנק מכאבים.

בשיחה עם mako מודה שליו כי הגיע לתחרות פצוע. "שלושה שבועות לפני המסלול עשיתי אימון במתחם נינג'ה, ביצעתי תרגיל שמדמה את קפיצת הסנאי ומתחתי שריר בכתף", הוא משחזר, "הלכתי באמצע הלילה לביקור רופא כדי לבדוק את חומרת הפציעה ולדעת האם מדובר חלילה בפריקת כתף או שבר. זו הייתה מתיחת שריר והרופא אמר, 'שכח מהנינג'ה, אולי זה יעבור - אבל לא תוכל להיות בכושר שיא'".

שליו לא היה מוכן לוותר על ההזדמנות שחיכה לה והתאמן לקראתה כל כך הרבה זמן - לעלות על מסלול הנינג'ה: "החלטתי שאני כן עולה, חשבתי שאני מסוגל ורציתי לנסות. אני בשוק שהגעתי עד למכשול החמישי".

לא היית מוכן לוותר, סירבת לשחרר את הידית וסובבת את הכתף 360 מעלות. הבנת באותם רגעים מה קרה לך?
"הייתי מפומפם ונורא עייף, הדופק שלי היה נורא גבוה מרוב הלחץ. כבר בקליק השני במכשול הרגשתי שהכתף שלי נמתחת, וזה נהיה רק יותר גרוע בהמשך. נלחמתי על החיים שלי, לא רציתי לוותר עד הרגע האחרון".

עד כמה הפציעה כאבה לך?
"אם לא הייתי בשיא האדרנלין באותו הרגע, זה היה מאוד כואב. באותו הרגע זה כאב לי רק 50% נטו בגלל האדרנלין".

המשפחה שלך בצד המסלול נבהלה מאוד.
"אמא שלי ואחותי דאגו לי ממש, הן ידעו על הפציעה ורצו לראות שאני בסדר".

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

"הייתי במיון כל הלילה כדי לוודא שלא מדובר בקרע בגיד או בפריקה"

עם היציאה מהבריכה שליו פונה לבית חולים כדי לבדוק את חומרת הפציעה. "חיכיתי שם כל הלילה לצילומים כדי לוודא שאין קרע בגיד או פריקה", מספר שליו, "מפציעות כאלה קשה מאוד לחזור למסלול, אבל ברוך השם זאת הייתה רק מתיחה של השריר".

כמה זמן לקח לך להתאושש מזה?
"חזרתי בהדרגה להתאמן. במשך חודש לא יכולתי לעשות תרגילים שעובדים על הכתף או מתח, וגם עכשיו כשאני מתאמן מדי פעם יש דקירות קטנות. מבחינתי, עדיין יש לי טראומה. נפצעתי פעמיים בכתף ולמדתי להקשיב לגוף שלי".

התוצאה על המסלול אמנם לא הספיקה לו לחצי הגמר, אבל שליו השאיר אחריו רושם גדול כולל משמלא עצמו שקבע: "זאת המלחמה הכי מטורפת שראיתי בנינג'ה בארץ".

"חיכיתי לרגע הזה המון זמן", מסביר שליו, "החלטתי שאתן את כל מה שיש לי, שלא אכפת לי מהפציעה ושאני לא רואה בעיניים. ברגע שצלחתי את קפיצת הסנאי הביטחון שלי עלה, המכשול המנטלי שהיה לי עבר ונכנסתי לאטרף, הייתי עם רעל בעיניים. רציתי להוכיח, הדחקתי את הפציעה ונתתי את כל כולי".

שליו בצלאל באתגר הנינג'ה (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12)
"נכנסתי לאטרף, הייתי עם רעל בעיניים. רציתי להוכיח". שליו בצלאל | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12

לפני שעלה על המסלול, חשף שליו כי בצעירותו שקל כ-50 ק"ג בלבד. "הייתי נורא רזה, הרגשתי תמיד מכופף ואני זוכר שדוד שלי ז"ל העיר לי על זה. היה לו חשוב שאעשה משהו לגבי זה", הוא מספר, "בזכות הדחיפה שלו, התחלתי לעשות דברים בסיסיים כמו 20 שכיבות סמיכה ביום, רק בשביל לחזק את הכתפיים וליישר את הגב. פתאום הבנתי שאני מאוד אוהב את זה".

מה הוביל אותך לעשות כזה שינוי גדול?
"הייתי ילד חסר ביטחון ולא הכי חברותי. בזכות האימונים הצלחתי להכיר חברים. היינו הולכים לפארק שכונתי ומתאמנים שם, גם כדי לשפר את הביטחון וגם כדי להיראות טוב יותר. עם הזמן, אנשים התחילו להחמיא לי. בתור ילד, הייתה לי מטרה שאנשים יגידו לי 'אני רואה שאתה מתאמן'. האמת? כיום, כל אדם שמסתכל עליי - זה מיד נהיה נושא השיחה. זה נותן לי שלווה".

שליו בצלאל (צילום: פרטי | מתוך "נינג'ה ישראל 2021")
"רציתי לשפר את הביטחון וגם להיראות טוב יותר". שליו בצלאל, לפני ואחרי | צילום: פרטי | מתוך "נינג'ה ישראל 2021"

"מעריך מאוד את גיל מרנץ, הוא ההשראה"

שבוע האלופים של "נינג'ה ישראל" ימשיך ביום חמישי עם חזרתו של מנצח העונה השנייה, גיל מרנץ, למסלול. שליו מעיד שמרנץ הוא ההשראה שלו: "אני מעריך כל כך את מי שהוא ואת היכולות שלו. הוא טוב בהכל - יש לו את הפארקור, היכולות באצבעות, יכולות פיזיות, תנועתיות וחוסן מנטלי. הוא פשוט מדהים".

אתה מתכנן לחזור למסלול בשנה הבאה?
"לגמרי מתכוון לחזור. אני מהמורעלים של הנינג'ה - חי, נושם וחושב על הנינג'ה. חברה שלי אומרת לי - 'די, חלאס, תהיה קצת איתי ותעזוב את הנינג'ה'. אני כל הזמן צופה בקטעים מהארץ ומחו"ל ומחפש אימונים חדשים כדי להשתפר, כי חשוב לי להצליח על המסלול".

"מקווה שבעונה הבאה הפציעה לא תפריע לי, שאתעלה ואתחזק בזכות זה ואגיע למסלול עם עוצמות אחרות ועם טכניקה טובה יותר. מבחינה מנטלית עליתי לחוץ וזה השפיע על הדופק והיכולות שלי. אני רוצה להגיע למסלול בשנה הבאה בטוח ורגוע יותר".

איזה מסר תרצה להעביר למי שהיה פעם כמוך וחושש שלא יצליח על המסלול?
"כל אחד יכול לעשות את זה. אם אני, שליו בצלאל, הילד השחיף הקטן, הצליח בלי חדר כושר, בלי אבקות ובלי מאמן אישי אלא רק עם רצון והתמדה, אז באמת שעם כוח רצון אפשר להשיג גוף בריא ויכולות".

גיל מרנץ (צילום: יותם שוורץ)
השראה. גם שלנו, מודים | צילום: יותם שוורץ