22:43 - ספיידרמן: השיבה למסלול - לביא "ספיידרמן" מלבסקי נפסל במכשול החמישי (02:38)
שנה שלמה שלביא מלבסקי, ספיידרמן האהוב שלנו, חיכה לרגע הזה. אחרי שנפל למים פעמיים ברצף בסטפר המרחף בשנה שעברה וזכה ללא מעט לעג ובדיחות על חשבונו, הוא נחוש לעשות תיקון גדול ולהוכיח שעדיין יש לו את היכולות של איש העכביש. זה הרגע של מנהיג "טים ספיידי" ואחד המתמודדים המדוברים ביותר בתחרות לעלות שוב על המסלול.

לפני ההזנקה, מלבסקי גילה כי הכרטיס לחצי הגמר ייאלץ לבוא על חשבון חברו לנבחרת גיבורי העל, מישה שיינין. אם מלבסקי ישיג תוצאה טובה יותר משל שיינין, הוא זה שיעפיל לשלב הבא. אחרי כמה שניות מורטות עצבים ספיידרמן צלח את הסטפר המתכווץ, עבר מדהים את הטוויסטר הכפול והסתער גם על גשר הקפיצים. הוא בחר במסלול B, רץ לקיר השקוף והגיע לצד השני של הבריכה, מאחז אחרי מאחז, כיאה לאיש העכביש שהוא.

ספיידרמן טיפס על הגלגל הענק הראשון, עבר קרון אחר קרון, שלח יד לגלגל השני וטיפס עליו, אלא שאז התעייף, התקשה לטפס למעלה, הניח את הרגל על אחד הקרונות ונפסל. אז אמנם באזר במוקדמות לא יהיה גם בעונה הזו, אבל ספיידרמן כן השיג תוצאה מספיק טובה שהבטיחה את מקומו בשלב חצי הגמר.

לביא "ספיידרמן" מלבסקי (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
לביא "ספיידרמן" מלבסקי | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1
לביא "ספיידרמן" מלבסקי, ארז זיו ואדם דיין (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
לביא "ספיידרמן" מלבסקי, ארז זיו ואדם דיין | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

מישה שיינין (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
מישה שיינין | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

22:23 - כמה טוב שבאת: רוני קפלנסקי טיפס את המגה קיר ולחץ על הבאזר אחרי 3 דקות ו-59 שניות
רוני קפלנסקי, בן 22 מנתיבות, רצה להשתתף בשתי העונות הקודמות של "נינג'ה ישראל" אבל זה נמנע ממנו בגלל השירות הצבאי. השנה, הוא מגיע סוף סוף לתחרות מתוך כוונה - ואמונה - שיגיע הכי רחוק שאפשר. קפלנסקי עובד כמדריך לאימוני כושר קרבי ומעניק השראה רבה לבני הנוער אותם הוא מאמן.

אחרי שסיים את הסטפר המתכווץ בתוך שש שניות, צלח גם את הטוויסטר הכפול ורץ יפה את גשר הקפיצים. קפלנסקי בחר במסלול B, ניגש לקיר השקוף, עבר יפה בין 14 מאחזי הטיפוס ונחת עם שתי הרגליים על המזרון. הוא הביא ביצוע חזק גם בגלגלי הענק, המשיך למגה קיר מבלי להסס בכלל, טיפס אותו בהצלחה וזכה ב-10,000 שקלים ובבובת גיל מרנץ, לא לפני שלראשונה בתולדות התוכנית שבר את הבאזר בזמן שלחץ עליו.

רוני קפלנסקי (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
רוני קפלנסקי | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

רוני קפלנסקי (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
רוני קפלנסקי | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

22:17 - אריה אמיתי: מור אריה נפל למים במכשול החמישי (03:36)
המתמודד הבא שעלה על המסלול היה מור אריה, בן 18, תלמיד כיתה י"ב. מור טס את הסטפר המתכווץ, זינק יפה לטוויסטר הראשון, התייצב, קפץ לשני, נחת על הרשת בבטחה והתקדם למזרון. הוא צלח יפה את גשר הקפיצים מבלי שהלוחות זזו כמעט, הגיע לנקודת הפיצול ובחר במסלול B. מור טיפס על הקיר השקוף, התקדם מאחז אחר מאחז לעבר הצד השני של הבריכה ונחת על המזרון. בגלגלי הענק מור טיפס על המוט, עבר לגלגל הראשון, טיפס קרון אחרי קרון לראש הגלגל והסתובב איתו. הוא לא הצליח לעבור אל הגלגל השני וסיים בבריכה.

מור אריה (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
מור אריה | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

מור אריה (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
מור אריה | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

22:09 - הזאב מהוול השקוף: יונתן אליאש נפסל במכשול הרביעי (02:29)
מיד אחרי דניאל עלה יונתן "הזאב" למסלול. הוא צלח את הסטפר המתכווץ, זינק לטוויסטר הראשון, עבר יפה לשני ואחרי שנחת על הרשת עשה את דרכו אל המזרון. הוא רץ את גשר הקפיצים, בחר במסלול B בדיוק כמו אחיו וניסה לנקום בקיר השקוף שהפיל את דניאל. ההתחלה הייתה טובה: יונתן התקדם יפה ובזריזות בין המאחזים, אלא שבאמצע הקיר הגיע המשבר: הוא התקשה למצוא את המקומות הנכונים להניח בהם את הידיים והרגליים, כמעט מעד ואז נגע בקיר ולכן נפסל.

יונתן אליאש (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
יונתן אליאש | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

יונתן אליאש (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
יונתן אליאש | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

22:04 - איזו החמצה: דניאל אליאש נפל למים במכשול הרביעי (02:44)
האחים דניאל ויונתן אליאש, המכונים "העכביש והזאב", חזרו ל"נינג'ה ישראל" אחרי שנתיים הפסקה. מבין השניים, רק יונתן הצליח להעפיל לחצי הגמר בעונה הראשונה ונפל במכשול זינוק הטבעות הבלתי אפשרי. דניאל סיים את דרכו בתחרות אחרי שמעד בגשר המטבעות במוקדמות ונגע במים. הוא הראשון שיעלה על המסלול השנה בתקווה שיצליח לעשות תיקון.

דניאל עבר מהוסס מעט את הסטפר המתכווץ, קפץ לטוויסטר הראשון, עבר לשני וממנו למזרון. על אף הטראומה מהעונה הראשונה, הוא צלח את גשר הקפיצים יפה מאוד, בחר בצד B והתקדם לקיר השקוף. מאחז אחר מאחז הוא התקדם בזהירות לצד השני של הבריכה, אלא שבמעבר מהקיר לחבל איבד אחיזה וקרס לבריכה, סנטימטרים מהמזרון.

דניאל אליאש (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
דניאל אליאש | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

דניאל אליאש (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
דניאל אליאש | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

21:55 - טוויסט אכזרי: גאיה גלעדי נפלה למים במכשול השני (00:27)
גאיה גלעדי בת ה-22 מקיבוץ שפיים מתנשאת לגובה 1.48 מטרים בלבד, אבל נחשבת בעיני רבים כאחת המתעמלות הטובות בארץ. גאיה חברה בנבחרת ישראל להתעמלות מכשירים והייתה אלופת ישראל לנוער פעמיים, אלופת ישראל לבוגרות והעפילה שלוש פעמים לגמר בתחרויות בעולם. למרבה הצער, הדרך שלה בתחרות הנינג'ה הייתה קצרה. גאיה חצתה בזהירות את הסטפר המתכווץ, המשיכה לטוויסטר הכפול וקפצה טוב אל הטוויסטר הראשון. היא ניסתה לייצר סווינג מספיק חזק כדי לתפוס את הטוויסטר השני, אבל לא הצליחה ונפלה למים.

גאיה גלעדי (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
גאיה גלעדי | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

גאיה גלעדי (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
גאיה גלעדי | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

21:39 - על חודו של דוקרן: אורן מלול נפל למים במכשול החמישי (02:57)
הכירו את אורן מלול בן ה-31, מדריך קרב מגע ויזם בתחום הכושר שבשנה שעברה "הלך מכות" עם אסי עזר לפני שעלה למסלול. אחרי עוד קרב קטן במחנה האימונים, הוא ניגש לקרב האמיתי עם המכשולים האימתניים במסלול זה. "הפעם אין פציעות, יש באזר", הבטיח מלול. אחרי פתיחה מהירה וטובה בסטפר המתכווץ ובטוויסטר הכפול, המשיך מלול לגשר הקפיצים וסיים גם אותו בהצלחה. הוא בחר בצד A, סיים את שלושת הקולבים והגיע למכשול האכזרי, עצבי הברזל. הוא טיפס למשטח הדוקרנים הראשון, עבר לשני אך פספס את האחיזה בדוקרנים ונפל לבריכה.

אורן מלול (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
אורן מלול | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

אורן מלול (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
אורן מלול | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

21:30 - המקצה החמישי ממשיך: מי החמישה שיעלו לחצי הגמר?
בתחילת המקצה שני הנציגים הראשונים של "טים ספיידי", מישה שיינין ואדם דיין, עלו על מסלול הנינג'ה. הערב יגיע תורו של הקפטן לביא מלבסקי, ספיידרמן בשבילכם, שחיכה שנה שלמה לרגע שבו יחזור לנקום במסלול אחרי הנפילה הכפולה למים בעונה הקודמת. עוד יתחרו הערב: הספורטאית גאיה גלעדי שרוצה להיות האישה השנייה שתלחץ על הבאזר והאחים אליאש. מי החמישה שיסיימו את הערב עם התוצאה הטובה ביותר ויעפילו לחצי הגמר?

אסי עזר ורותם סלע (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
אסי עזר ורותם סלע | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1