סטפר מתכווץ? דרגנוע? טרפז לרשת? ידיות הכוח? תשכחו מזה, זה באמת משחק ילדים לעומת המכשולים הקשים והמטורפים שמחכים למתמודדי חצי הגמר של "נינג'ה ישראל 2021" במוצאי שבת (אחרי החדשות, ערוץ 12).

אנחנו לא מפקפקים לרגע ביכולות האדירות של המתמודדים החזקים בתחרות כמו שמלא, מרנץ, חזנוב, בן יוסף, לוין, קלפפר, ארד, כלפון ועוד, אבל יש לנו תחושה שגם הם הולכים להיות מאוד מופתעים מרמת הקושי של מסלול חצי הגמר האכזרי.

הכירו את הטיקטוק: הוא מזכיר מאוד את הפטיש והמטוטלת הכפולה, אבל אם במוקדמות המכשולים האלה היו באמצע המסלול - בחצי הגמר מדובר במכשול הפתיחה. מי שלא ישרדו את הקפיצה על מטוטלת הענק והזינוק המאתגר ממנה אל הרשת, ימצאו את עצמם בבריכה על המכשול הראשון. אחרי הטיקטוק ממתינים מכשולי חצי הגמר המוכרים והאהובים המערוך וקפיצת טבעות, שאת האחרון רק 47.72% מהמתמודדים בישראל הצליחו לסיים.

מכשול הטיקטוק (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
מכשול הטיקטוק | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

מכשול מעבר החצייה יגרום למתמודדים להתגעגע אל הגשרים מהעונות הקודמות. המתמודדים יצטרכו לחצות בזריזות מרחק של כשבעה מטרים על מעבר החצייה שמורכב מחמישה בולי עץ המסתובבים בחופשיות. זוכרים את בול העץ המסתובב משנים שעברו שהפיל לבריכה מתמודדים מצויינים? אז חמישה כאלה בבת אחת.

מכשול מעבר החצייה (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
מכשול מעבר החצייה | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

מי שיחצה את מעבר החצייה בשלום יגיע אל סולם הסלמון לקירות השקופים. סולם הסלמון הוא אמנם מכשול קלאסי ואייקוני, אבל השנה מחכה בסיומו טוויסט רציני: שני קירות שקופים באורך 2.8 מטרים אותם המתמודדים יצטרכו לחצות באמצעות מוט חופשי, דרך חיכוך ולחץ בין המוט לשני הקירות. רק תדמיינו כמה קשה לעשות את זה כשהידיים עוד גמורות מסולם הסלמון. בארצות הברית, חמישה אמריקאים בלבד צלחו את הקירות השקופים מתוך 36 שניסו, כלומר אחוזי ההצלחה נמוכים מאוד - 13.89%.

מכשול סולם הסלמון לקירות השקופים (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
מכשול סולם הסלמון לקירות השקופים | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

המתמודדים שינצחו את הסטטיסטיקה ימשיכו למכשול הקשה מכולם, הגה הכוח. הם יצטרכו לגלגל את ההגה העצום והמסיבי הזה על מסילה ארוכה מאוד עם שתי פניות מאתגרות בדרך. מדובר בהגה גדול וכבד שההזזה שלו על המסילה דורשת מאמצים אדירים. למכשול זה נרשמו 57.98% אחוזי הצלחה בלבד בארצות הברית.

מכשול הגה הכוח (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
מכשול הגה הכוח | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

את פיר המעלית המסורתי מחליף השנה הבניין. לצערם של המתחרים - בבניין הזה אין מעלית. את הדרך למעלה אל הבאזר הם יצטרכו לעשות בכוחות עצמם, כשהם מרימים והופכים חומות כבדות שאחריהן יחכו להם חבלים באמצעותם יצטרכו לטפס קומה מעלה. מקומה לקומה משקל החומות עולה - 30, 40 ולבסוף 50 קילו. רק המתמודדים החזקים והקשוחים ביותר שיצליחו לטפס לקומה העליונה בשארית כוחם, יגיעו אל הבאזר.

מכשול הבניין (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
מכשול הבניין | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1