בשבוע שעבר עלה מיכאל סורוקין (24) על מסלול הנינג'ה (פרק חדש הערב, שלישי, אחרי החדשות בערוץ 12), אבל למרבה הצער, הדרך שלו בתוכנית הסתיימה מוקדם מהצפוי כשהוא נפל במכשול הרביעי, המטוטלת הכפולה. הנתון הזה מפתיע ואפילו מאכזב בהתחשב בעובדה שמיכאל הוא ספורטאי מעוטר ומוכשר, חבר בנבחרת ישראל בהתעמלות מכשירים שאפילו זכה בשנת 2017 בתואר הנחשק אלוף הארץ. עם זאת, נראה שהיכולות שלו לא באו לידי ביטוי על המסלול.

"לא התכוננתי כמו שצריך, לא ניסיתי את המכשולים לפני וסמכתי על הכוח שיש לי", אומר לנו מיכאל היום. "לא התכוננתי ספציפית לאתגר, אבל בגלל זה גם לא התאכזבתי יותר מדי. כמובן שרציתי לסיים, אבל היה חסר לי את הרעב, הרצון להוציא את החיות שבי, הכוח הלא טבעי הזה שדוחף אותנו בתור ספורטאים. באתי עייף מכל האימונים ומותש מהשגרה שלי, וזה היה הגורם לחוסר המוטיבציה".

מיכאל מספר שבעבר כבר יצא לו לצפות בעצמו בתחרויות הרבות שבהן לקח חלק, אבל שום דבר לא השתווה לתחושה של צפייה בעצמו על מסלול הנינג'ה. "בשונה מהתחרויות שאני רגיל אליהן, הפעם יצא לי גם להביע את עצמי ושמחתי לראות את זה. הרגשתי גאווה במי שאני. לא הייתי מגדיר את זה בתור איזשהו הישג מקצועי בקריירה שלי, אבל זו כן חוויה ששמחתי לעבור. אני שמח שבכלל יש תוכנית כזאת שנותנת לספורטאים הזדמנות להציג את עצמם ולהראות למה הם מסוגלים. פה זו סוף סוף ההזדמנות שלנו, הספורטאים, להיות גם כוכבים".

מיכאל סורוקין מתכונן למסלול (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12)
הכירו את אלוף ישראל בהתעמלות מכשירים | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

מה אתה חושב שבכל זאת הכשיל אותך על המסלול?

"אולי הופעל עליי קצת לחץ. עצם העובדה שמדליקים שעון ופתאום זה אני מול הזמן הלחיצה אותי, אני רגיל לבוא ולעשות את מה שאני יודע מבלי למהר. זה היה השוני המרכזי בין מה שאני עושה ביומיום לבין האתגר".

אלא שמלבד הרצון ללחוץ על הבאזר, מיכאל הגיע לנינג'ה ישראל גם למען מטרה נוספת: לחשוף את הזוגיות המיוחדת שלו עם נלי, מבקשת מקלט מאריתראה לה נישא לאחרונה בהליך לא שגרתי. "חשוב לי להראות לכולם שאני לא מתבייש בה ושאני לא מתבייש בהחלטות שלי, אני רוצה שיראו שאני החלטתי שזו הזוגיות שלי", הוא הסביר על המסלול.

כיום השניים מתגוררים יחד ומבקשים להסדיר את מעמדה של נלי בארץ. "הכרנו בגיל 18, כשהייתי בצבא נפצעתי והייתי בפסק זמן מהאימונים. התחלתי לבלות יותר והכרנו באחד מהבילויים שלי בתל אביב", נזכר סורוקין. "התחלתי איתה, והיום אנחנו כבר חמש שנים ביחד. עברנו לגור יחד מהר, שנינו היינו במקום בחיים שבו לא הייתה לנו קרקע יציבה - היא הגיעה לארץ בלי אף אחד, לא היה לה בית והיא הסתובבה בין מכרים, גרה במקומות מזדמנים. כשהכרנו, תוך חודש-חודשיים כבר הבנו שלשנינו המעבר הזה יעשה טוב".

מיכאל סורוקין (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
מיכאל ונלי לאחר הנפילה מהמסלול | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

כשהבינו בני הזוג שהמכשול הבירוקרטי שעומד לנגד עיניהם עשוי להכריע את גורל מערכת היחסים שלהם, הם החליטו למסד את הקשר. אלא שהדרך לעשות את זה הייתה רצופה במכשולים: מכיוון שנלי נחשבת למבקשת מקלט, היא אינה יכולה לצאת מגבולות הארץ (מכיוון שאז תיחשב למבקשת מקלט במדינה אחרת כשתחזור), אך מנגד היא גם אינה יכולה להינשא בארץ מכיוון שהיא אינה יהודייה.

"ההחלטה להתחתן הייתה משותפת, התחלנו להסדיר את המעמד של נלי בתור זוג כבר זמן קצר אחרי שהתחלנו לצאת, אבל הניסיון שלנו לעשות את זה תחת ההגדרה של חיים משותפים, כלומר בתור זוג לא נשוי, לא צלח. זה לא הגיוני בעיניי שבן אדם יסתובב בלי שום תעודה, נלי לא יכולה אפילו לקנות סיגריות או אלכוהול במכולת, לעשות את הדברים הכי בסיסיים", מסביר מיכאל.

"אחרי כמה שנים, החלטנו שאנחנו הולכים על כל הקופה ומנסים להסדיר את המעמד כזוג נשוי. בשלב הזה התהליך כבר היה יותר רציני ונעשה בליווי של עורך דין, ובהמלצתו טסתי לפרגוואי, המדינה היחידה שבה אפשר להתחתן במעמד צד אחד. טסתי עם ייפוי כוח שלה וחזרתי עם תעודת נישואים".

קצת לא רומנטי.

"הייתה הצעה ואנחנו נעשה אירוע כשהמצב יאפשר. הרומנטיקה באה במקומות אחרים. בסופו של דבר יש פה שני בני אדם שאוהבים ורוצים להקים בית יחד".

מיכאל סורוקין ונלי (צילום: צילום פרטי)
מיכאל סורוקין ונלי | צילום: צילום פרטי

"היה מרגש, כיף לראות אותו בתוכנית. כשראיתי אותו נופל למים התאכזבתי, אבל אמרתי לו שינסה בפעם הבאה", מוסיפה נלי בביישנות. על החיים לצד ספורטאי שמנהל קריירה אינטנסיבית ועמוסה כמו מיכאל, היא אומרת: "זה קצת קשה לנהל קשר ככה, אבל מסתדרים".

נלי אגב מעידה שהיא בניגוד לבן הזוג שלה פחות בעניין של ספורט, ולאחר שתסדיר את מעמדה היא מתכננת לעשות קורס בתחום הקוסמטיקה. ומה לגבי ילדים? "נלי כבר מתחילה להרגיש את האימהות שבה, אבל אני עוד מרוכז בקריירה הספורטיבית שלי", מסכם מיכאל.