זו הייתה אחת הדרמות הגדולות בתולדות "נינג'ה ישראל". הפיינליסט בר סנפיר שסיים את העונה השנייה במקום השלישי, נפצע בברך בסמוך לצילומי העונה הקודמת - אבל לא היה מוכן לוותר והתייצב במסלול על אף הפציעה הקשה. זה הסתיים באכזבה ענקית, כשבעקבות נחיתה לא מוצלחת על הברך הפצועה בסיום אחד המכשולים, עף סנפיר אל מחוץ למסלול ומצא את עצמו, כבר בשלב המוקדמות, מחוץ לתחרות.

רגע לפני שהוא חוזר ל"נינג'ה ישראל 2022" כדי לעשות תיקון (פרק הבכורה ביום רביעי הקרוב, אחרי החדשות, ערוץ 12), סיפר סנפיר ב"גלית ואילנית" על תקופת השיקום הלא פשוטה. "שלושה שבועות לפני העונה קרעתי את הצולבת", נזכר סנפיר, "הייתה לי מטרה כל כך ברורה שאמרתי - בסדר, זו בסך הכל ברך, אני יכול גם בלעדיה. אז לא אגש למגה קיר, אבל אני אצליח - וזה בגד בי. בנחיתה הרצינית הראשונה על הברך הייתה איזו מין בריחה ועפתי מהמסלול החוצה. זה לא היה פשוט מנטלית".

"לא היה לי ברור בהתחלה אם נפסלתי או לא כי כן סיימתי את המכשול, עד שהמנטור שלנו רועי גולדשמיט סימן לי והבנתי שזה נגמר. הייתי בבאסה לגמרי", הודה סנפיר, "שבוע אחרי זה כבר הייתי בניתוח, שיחזור צולבת. תפרו לי אחת חדשה. שיקום של צולבת הוא מאוד אינטנסיבי ולוקח הרבה זמן, זה שעות של פיזיותרפיה. בגלל שאני רגיל למספר קלוריות מסויים ולאימונים, עליתי 14 קילו בחודש. פתאום נהייתי ענק".

אחרי הפציעה: בר סנפיר חוזר למסלול הנינג'ה (צילום: מתוך "גלית ואילנית", קשת12)
טוב שחזרת. אילן בלופרב | צילום: מתוך "גלית ואילנית", קשת12

מי שעוד ירשום קאמבק מתבקש בעונה החדשה הוא המקום השני ב"נינג'ה ישראל 2019", אילן בלופרב, שנעדר מהעונה הקודמת. "העונה השלישית תפסה אותי בתקופה מאוד עמוסה בצבא, והייתה גם הקורונה. זה היה כבד עליי, הרגשתי שאם אבוא זה לא יהיה מתוך רצון אלא במין אוטומט. החלטתי לקחת שנה של שקט", סיפר.

מה עבר עלייך כשצפית בעונה הזאת בבית?
"סיוט. בתור ספורטאי, אני לא יכול לראות את הנינג'ה מבלי שתעבור לי בראש המחשבה - הייתי מצליח את זה או לא? כשהגיעה העונה הרביעית אמרתי שעכשיו אני כן מסוגל לעשות את זה בכיף שלי והלכתי על זה".

יונתן הרן (צילום: מתוך " נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1)
דם חדש. יונתן הרן | צילום: מתוך " נינג'ה ישראל", באדיבות ספורט 1

ב"נינג'ה ישראל 2022" מצפה לסנפיר, בלופרב ושאר המתמודדים המנוסים, תחרות קשה מאוד בדמות מתמודדים חדשים ומבטיחים. חלקם התאמנו שנים וחיכו לגיל המתאים כדי להירשם לנינג'ה ולכבוש את המסלול. אחת ההבטחות הגדולות העונה הוא מתמודד חדש בשם יהונתן הרן. "הרן הוא אלוף, תותח. בתחרויות הליגה הארצית הוא הפציץ", סיפר סנפיר, "את כל מה שהיה בעונות הקודמות אפשר לשים בצד - העונה הזאת הולכת לנפץ כל דבר שהיה עד עכשיו בנינג'ה. המסלולים ב-10 רמות מעל, הקושי אחר לגמרי".