זה לא סוד שבעקבות טירוף הנינג'ה (הגמר האחרון במוצאי שבת, אחרי החדשות, ערוץ 12) נפתחים בישראל בשנים האחרונות מכונים רבים לאימוני נינג'ה ייעודיים. אמנם התקופה האחרונה היא לא השעה הכי יפה שלהם בגלל ההתעקשות להשבית את ענף הכושר לחלוטין וזאת על אף שההדבקה בחדרי הכושר הוכחה כנמוכה מאוד, אבל יותר ויותר אנשים בוחרים בנינג'ה כספורט שבו הם רוצים להתאמן - לפעמים כהכנה לקראת התחרות עצמה, לפעמים כדי להתחטב ולהיכנס לכושר ולפעמים רק לשם ההנאה שבדבר.

אחת התופעות המעניינות שמתרחשות במכוני הנינג'ה, חוץ מהעובדה שצומח שם דור חדש וצעיר של נינג'ות שבעתיד יעשו חיים קשים למתמודדי הנינג'ה הוותיקים, זה שהם הפכו לקרקע פוריה להיכרויות. הסיפור הקלאסי והמוכר מכולם הוא של סול בוסיאן ואמור פז שהכירו בקיר טיפוס, התאהבו והפכו לזוג המלכותי של "נינג'ה ישראל", אבל הם ממש לא היחידים. דוגמאות לנינג'ות שהכירו באימונים או בתחרות עצמה ונהיו בני זוג אפשר למצוא בכל העולם, לדוגמה בן פולסון ואוליביה ויויאן האוסטרליים וג'סי לאברק האגדית שמאורסת לכריס דיגנג'י.

אמור וסול (צילום: ערן לוי)
אמור פז וסול בוסיאן | צילום: ערן לוי

אבל לא צריכים ללכת כל כך רחוק. ירין לוי (35) מהוד השרון, עובד בתחום ההייטק, הגיע למכון I Am Fit של אדם מלכי כדי להוריד במשקל ולהרגיש יותר טוב עם עצמו, ולא שיער כי דווקא שם יפגוש את אהבת חייו. "שקלתי 95 קילו, הייתי שמן מאוד. לא הייתי מרוצה מאיך שאני נראה", מתאר ירין, "רציתי לקחת את עצמי בידיים ולעשות משהו, אז נרשמתי לסטודיו של אדם והתחלתי להתאמן. ירדתי קרוב ל-26 קילו והתחלתי להיראות אחרת לגמרי. קיבלתי אוויר לנשימה ויותר כוח לעשות דברים שהם לא רק נינג'ה".

"זוגיות לא הייתה בתודעה שלי. חשבתי שאם ארזה אוכל גם למצוא מישהי, אבל לא חשבתי שזה יקרה בתוך המכון", הוא מודה, "הייתי תקופה באתרי היכרויות ואפליקציות, אבל לא יצא מזה שום דבר. חודשיים אחרי שהתחלתי להתאמן אח שלי חזר מארצות הברית, שמן ומדושן, ראה איך רזיתי ואמר שהוא רוצה גם. הוא נרשם לסטודיו והביא גם חבר מאוד טוב שלו שבתורו הביא גם את סיון. מההתחלה הרגשתי שהיא תהיה האישה שאיתה אני הולך להתחתן".

מי יזם את השיחה הראשונה?
"לא היה בינינו כלום בהתחלה. היא הייתה באה לסטודיו ולא אומרת לי שלום, לא הייתה בינינו שום אינטראקציה. ערב אחד אדם עשה בסטודיו סדנה על תזונה ובריאות והזמין את המתאמנים שלו. אני קונדיטור במקצועי אז הכנתי עוגיות בריאות והבאתי את זה לסדנה. סיון ממש אהבה אותן, התחלנו לדבר והחלפנו טלפונים. במשך זמן לא התפתח שום דבר, עד יום אחד היא התקשרה אליי ואמרה שלאחיינית שלה יש יום הולדת ושהיא רוצה עוגת אימוג'י. הכנתי לה את העוגה, היא באה לאסוף אותה, ישבנו לדבר ומשם זה התפתח".

אדם מלכי מתכונן למסלול (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12)
אדם מלכי, I Am Fit | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12

שמונה חודשים אחרי שהכירו בסטודיו של מלכי הגיעה הצעת הנישואים וכיום ירין וסיון נשואים באושר ואף חובקים תינוקת מתוקה בת חמישה חודשים. אם הייתם אומרים להם אז שאותו מפגש בסטודיו ייגמר בחתונה וילדה משותפת, הם לא היו מאמינים לזה לרגע. "לא חשבתי שאפגוש במכון את בעלי לעתיד. בהתחלה הייתי מסתכלת על המאמנים החתיכים, כמו כל אחת שהולכת לחדר כושר ומסתכלת, אבל זהו", מספרת סיון, "באתי לסטודיו של אדם כדי להיכנס לכושר. זה לא היה דבר שגרתי להכיר במקום כזה".

סיון מודה שאם לא אימוני הנינג'ה, כנראה שלא הייתה פוגשת את ירין בשום מקום אחר: "אנחנו טיפוסים כל כך שונים אחד מהשני, אנשים לא הבינו בהתחלה מה אנחנו עושים ביחד", היא מודה. לאימונים, אם תהיתם, הזוגיות רק תרמה: "להתאמן עם בן הזוג זה מדרבן בטירוף, אתה על אותו הגל עם עוד מישהו וזה נותן לך פוש".

אורן מלול, הבעלים של נינג'ה TLV, מנסה להסביר את התופעה: "מכון נינג'ה הוא מקום מאוד חברתי, לעומת חדרי הכושר שהם מנוכרים ויחידניים כשכל אחד עם אוזניות ועסוק בהליכון או במשקולות שלו. בנינג'ה יש הרבה מאוד אינטראקציות, כשמישהו עושה תרגיל כולם מסתכלים עליו, מוחאים לו כפיים ונוצר חיבור בין הקבוצה. נולדות לא מעט חברויות, ומן הסתם גם בין גברים לנשים".

"הנשים חזקות וחטובות, הגברים חזקים ושריריים בלי חולצה - ויש גם פלירטוטים", הוא מספר, "זה עולם של אנשים איכותיים, בכושר ועם ביטחון עצמי, כי הנינג'ה זה ספורט קשוח שדורש יכולות פיזיות גבוהות, התמדה ומודעות לגוף. זה לא לפראיירים".

אורן מלול באתגר הנינג'ה (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12)
אורן מלול, נינג'ה TLV | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12

פגשת רווקים שבזכות אימוני הנינג'ה מצאו אהבה?
"אחד המדריכים אצלי הכיר את החברה שלו במכון. ראיתי אותו שם עין על אחת המתאמנות בקבוצה, נוצר ביניהם חיבור בין אימון לאימון ויום אחד היא באה בזמן שלא היה אימון קבוצתי. שאלתי אותה, 'אין אימון עכשיו, מה את עושה פה?' והיא אמרה שהיא לא באה להתאמן אלא כדי לפגוש את אותו מדריך".

מה היתרון בלהכיר בן או בת זוג במכון הנינג'ה במקום באפליקציה?
"דבר ראשון, כי ההיכרות מתרחשת בחיים האמיתיים. חוץ מזה, בגלל שהחיבור והזוגיות נוצרים דרך תחביב משותף, תחום עניין זהה. אלה שני אנשים חזקים שאכפת להם מהגוף ומהבריאות שלהם ויכולים ללכת אחר כך להתאמן בפארק, לבוא לאימון ביחד במכון ואולי בשלב אחד קדימה גם להתחרות בנינג'ה".