להיות קפטן באליפות האולסטארז הראשונה אי פעם של "נינג'ה ישראל" זה כבוד גדול - תשאלו את אלכס חזנוב, גיל מרנץ, יוסי בן יוסף ויובל שמלא, אבל אי אפשר להרכיב נבחרת אלופים מנצחת שתביא את הגביע הביתה בלי חיזוק נשי משמעותי, כמו זה של אמור פז, דפנה גיטלר וסבטה חורין, מתמודדות הנינג'ה האהובות.

הערב (שני, אחרי החדשות, ערוץ 12) אלופי הנינג'ה יתחרו זה בזה בקבוצות, כשאמור תצטרף לנבחרת של בן יוסף, סבטה לנבחרת של מרנץ ודפנה לנבחרת של חזנוב. לנבחרת של שמלא תצטרף דנה תייר, גם היא מהנשים החזקות בנינג'ה.

"פורמט האולסטארז קורה בהמון מדינות בעולם, זאת תחרות מאוד מיוחדת שנשברים בה שיאים", תיארה אמור בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר", "אנחנו מתחלקות לקבוצות, יש דו-קרבים וגם מירוצי שליחים. זה סופר מרתק, פחות אישי ויותר קבוצתי".

מכיוון שבאליפות האולסטארז אין הר מידוריאמה בסוף הדרך, המתחרים מרשים לעצמם להסתער על המסלול בלי לפחד ועם קצת פחות זהירות מבדרך כלל. התוצאה? שיאי מהירות מטורפים וביצועים בלתי נשכחים. "מה ששונה זה שאנחנו מגיעות לא לחוצות בכלל", הסבירה סבטה, "זה מרגיש קצת ווייב של טיול שנתי".

הבילוי המועדף של סבטה חורין ואמא  (צילום: נינגה ישראל, קשת12)
סבטה חורין | צילום: נינגה ישראל, קשת12

>> רוצים להתחרות בעונה הבאה של נינג'ה ישראל? הרשמו עכשיו

אמור ריגשה העונה את כולם כשסיימה את המסלול והפכה לישראלית השנייה אי פעם שלחצה על הבאזר. "לא ידעתי שחיי עומדים להשתנות, אבל הם די השתנו", הודתה, "השתחררתי מהצבא וזה פתח לי את התיאבון לרצות לממש את חלומות הילדות שלי שנשכחו, שזה בעצם להיות ספורטאית 24-7".

"התחלתי להרצות גם בצבא וגם במערכת החינוך על הדרך שעושים בנינג'ה", סיפרה אמור, "אתה נכשל עונה אחת ועוד עונה ועוד עונה, אבל בכל פעם קם ומנסה מחדש עד שזה עובד. ההתמדה מנצחת".

View this post on Instagram

A post shared by Amour Paz (@amourpz)

למה לדעתכן יש יותר מתחרים גברים בנינג'ה מאשר נשים?
סבטה: "הבנות חזקות, הן פשוט מפחדות מנפילה. אין מה לפחד מזה. כשאנחנו מגיעות לנינג'ה אנחנו לא יודעות אם ניפול או שנהיה הצלחה מסחררת, אנחנו לוקחות את הסיכון הזה וזה מה שמוביל להצלחה בסופו של דבר. נינג'ה לא קורה עכשיו ומיד, זה תהליך. את רוכשת מיומנויות וניסיון עד שאת מגיעה לשם".

אתן מרגישות שהשינוי בדרך?
אמור: "הנינג'ה מחוללת מהפכה. אין כמעט ענפי ספורט שבהם בנות ובנים מתחרים ביחד כמו בנינג'ה. זאת מהפכה בעיניי כשבנות יוצאות מההגדרות של, 'זה מה שאנחנו יכולות וזה מה שבנים יכולים', או 'בנים יותר טובים מבנות'. בנינג'ה יש אידאולוגיה מדהימה - כל אחד ואחת יכולים לעשות ולהצליח, לא משנה אם זה בחור או בחורה, בן 17 או בן 50 או מישהו שבא מרקע אולימפי או אחד שסתם ישב בבית ואמר 'גם אני יכול'. למהפכה לוקח זמן לקרות וזה הרגע להירשם לעונה החדשה".

דפנה גיטלר מתכוננת למסלול (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12)
דפנה גיטלר | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל 2021", קשת12