ליובל שמלא יש סיבה טובה להיות מודאג. דור חדש של נינג'ות חדשים ומבטיחים מתכוון לכבוש את מסלול "נינג'ה ישראל" העונה, ולהציב תחרות קשה וחזקה מאי פעם למלך הנינג'ה שניצח פעמיים - ב-2018 ובשנה שעברה.

רגע לפני שזה קורה ובגלל שאנחנו כל כך מתגעגעים, החלטנו להיזכר בכל הרגעים הגדולים של שמלא על המסלול - והיו הרבה כאלה. מהבאזר הראשון, דרך המידוריאמה וההחמצה הגדולה בשתי שניות בלבד ועד לניצחון השני והפעם הראשונה שפגש את הבריכה. התיאבון שלנו כבר עצום ומזל שצריך לחכות בסך הכל עד ליום רביעי הקרוב.

הפעם הראשונה שפגשנו את שמלא

"אני יובל שמלא, בן 18 מירושלים - ואני הנינג'ה האמיתי", כך הכריז אלוף הנינג'ה כשפגשנו אותו בפעם הראשונה. באותו מפגש בלתי נשכח עם אסי ורותם, לפני העלייה למסלול, סיפר שמלא כי הוא אלוף הארץ בטיפוס הובלה מזה שלוש שנים ברציפות והודה כי חיכה שנים שתחרות הנינג'ה תגיע לישראל. לא היה צריך יותר מהחיוך, הכריזמה המתפרצת והצהרת הכוונות כדי שאסי ורותם יישבו בקסמו - אלא שאפילו הם לא דמיינו לעצמם שמולם יושב באותם רגעים מי שיהפוך למנצח "נינג'ה ישראל" לשנים 2018 ו-2021.

הבאזר הראשון

אפילו שלא היה לנו מושג איך ייראו הביצועים שלו ברגע האמת, הציפיות משמלא היו כל כך גבוהות - והוא עמד בהן לגמרי, על אף הלחץ שהופעל עליו. זה לא היה מסלול מושלם, נרשמה הסתבכות קטנה עם חבל הבנג'י במכשול השני, אבל ברגע ששמלא התגבר על זה ולמד את המסלול - מפה והלאה היו אפס טעויות. אחרי שתי דקות ושתי שניות שמלא כבש את הבאזר ואיתו את המקום הראשון במקצה המוקדמות. "שמלא הבטיח, שמלא קיים. ווינר גדול", הכריז ניב רסקין - וכמובן שאי אפשר לשכוח את הכמעט נפילה ההיסטרית מהכיסא במגדל של אסי ורותם, או שכמו אסי כינה את זה - "המכשול השביעי". רגע לפנתיאון.

שתי שניות ששוות רבע מיליון שקלים

שמלא הדהים את כולם כשכבר בגמר העונה הראשונה צלח את שלב 3 הבלתי אפשרי וזכה להזדמנות לטפס לפסגת הר מידוריאמה. לפניו עמדו 30 שניות בלבד כדי להגיע לפסגה, כשאם יעשה זאת - יהפוך לנינג'ה הישראלי הראשון, ה-11 בעולם ויזכה ברבע מיליון שקלים. זה היה כל כך, כל כך קרוב - שתי שניות בלבד חסרו לשמלא כדי לזכות בתואר ובכסף. מאז, שמלא חוזר שנה אחרי שנה לתחרות הנינג'ה כדי לנסות ולהשלים את המשימה שכבר קרוב לארבע שנים נשארה פתוחה - לכבוש את הר מידוריאמה.

שאגת השמלא

נכון, השאגה הייתה שם מהרגע הראשון: אבל רק בחצי הגמר של העונה השנייה היא זכתה להכרה והפכה לסימן ההיכר של שמלא. מסלול חצי הגמר של "נינג'ה ישראל 2019" היה קשוח מאוד והוציא משמלא שלנו כמה שאגות מטורפות תוך כדי ביצוע המסלול. אם תשאלו אותנו - הביצוע הזה היה גם אחד המוצלחים והמפוארים ביותר שלו בתולדות הנינג'ה, כזה שהיינו בטוחים שיסלול לו את הדרך לעוד ניצחון משוגע.

הנפילה בסולם הסלמון

אלא שאז הגיע אחד הרגעים הדרמטיים והמפתיעים ביותר בתולדות "נינג'ה ישראל". זה קרה בסולם הסלמון בשלב 1 בגמר, מכשול מהקשים שיש - אבל כזה שקטן על שמלא. ברגע אחד של חוסר תשומת לב, מנצח העונה הראשונה שחלם לטפס שוב על המידוריאמה, לא חישב נכון את הקפיצה שלו למעלה, לא הצליח להנחית את המוט על השלב בסולם - ומצא את עצמו מחוץ לתחרות. הוא אמנם הצליח לחמוק מהנפילה לבריכה, אבל הטעות הזו הייתה מבאסת במיוחד עבורו ושלחה אותו לשנה שלמה של אימונים והמתנה לעונה הבאה.

עוד ניצחון - אבל במרחק נשימה מהמידוריאמה

"נינג'ה ישראל 2021" הייתה עונה מוצלחת לשמלא עם ביצועים מושלמים אחד אחרי השני, משלב המוקדמות ועד לגמר. אחרי שצלח את שלבים 1 ו-2 בגמר הגיע לשלב 3 והקשה מכולם ופגש בפעם השנייה את קפיצת מוט המתח, מכשול אחד לפני המידוריאמה. בעונה הזאת המרחק בין הבר הראשון לשני גדל לשניים וחצי מטרים. שמלא זינק מהבר הראשון בסווינג מטורף כדי לצלוח את המעבר הזה, אלא שהסווינג היה חזק מדי והוא איבד אחיזה במוט עם הנחיתה בבר השני. שמלא אמנם פספס את ההזדמנות לכבוש את ההר, אבל ניצח שוב את "נינג'ה ישראל" ונכון לעכשיו הוא נחשב לשיאן הנינג'ה בישראל.