גיל מרנץ, יוסי בן יוסף, יובל שמלא וגיבורים נוספים ששרפו את מסלול "נינג'ה ישראל" בשנים קודמות, יחזרו בקרוב למסלול אחרי שנה של אימונים מפרכים ויצטרכו לגבור לא רק על מכשולים קשים ומתמודדים חדשים וחזקים שרוצים לקחת מהם את הכתר, אלא גם לשבור את השיאים שלפעמים הם עצמם קבעו על מסלול הנינג'ה.

העונה החדשה תצא לדרך בקרוב וזה הזמן להיזכר בשיאים המטורפים, במתמודדים שעשו היסטוריה וגם בכמה 'שיאים שליליים' שיש מי שאולי ירצו לשכוח. מהו השלב הכי רחוק שהגיעו אליו בתחרות עד כה, באיזה ענף ספורט מתאמנים רוב הנינג'ות שלוחצים על הבאזר ומאיזה מכשולים כדאי להיזהר במיוחד?

הזמן הכי קצר לסיים את המסלול: 01:14 (גיא דוידוב)

בעונה הראשונה הפארקוריסט בני יפרמוב קבע שיא כשסיים את מסלול המוקדמות בזמן יוצא דופן: 01:26. בשלב המוקדמות המסלול כולל שישה מכשולים שאחד מהם הוא הקיר, מה שאומר שיפרמוב הקדיש, בממוצע, 14 שניות למכשול. בעונה השנייה, כשהיה נדמה שאיש לא יצליח לשבור את השיא הזה, הגיע למסלול פארקוריסט נוסף, גיא דוידוב, ובביצוע בלתי ייאמן חרך את מסלול הנינג'ה בתוך דקה ו-14 שניות בלבד.

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

הזמן הכי קצר לסיים את המסלול, כולל המגה קיר: 02:03 (בני יפרמוב)

על אף שדוידוב לקח מיפרמוב את תואר מסיים המסלול בזמן הקצר ביותר, יפרמוב יכול להתגאות בשיא מדהים לא פחות: בעונה השנייה, עם הגעתו של המגה קיר המאיים, יפרמוב היה המתמודד שסיים את המסלול - כולל המגה קיר - בזמן הקצר ביותר, 02:03. שישה מתמודדים נוספים הצליחו לטפס את המגה קיר - הראל דודסון, אדם ברוטמן, עדן מוסיסי, ירדן פלפל, מישה שיינין, עמיר כספי ויובל שמלא, אבל איש לא עשה את זה מהר כמוהו.

השלב הכי רחוק שהגיעו במסלול: גמר, שלב רביעי, הר המידוריאמה (יובל שמלא)

גמר "נינג'ה ישראל" מורכב מארבעה שלבים: השלב הראשון שכולל תשעה מכשולים שיש לסיים בחמש דקות בלבד, השני שכולל שלושה מכשולים בזמן מוגבל של 90 שניות, השלישי שכולל ארבעה מכשולים והשלב הרביעי והאחרון, הר המידוריאמה, שמי שמטפס עליו בתוך 30 שניות מקבל את תואר הנינג'ה (בודדים בעולם הצליחו לעשות זאת). יובל שמלא, מנצח העונה הראשונה, הוא היחיד בינתיים שהגיע עד למידוריאמה וחסרו לו שתי שניות בלבד כדי להשלים את האתגר וללחוץ על הבאזר בזמן. המידוריאמה הוא פסגת השאיפות של מתמודדי הנינג'ה ולשם כולם רוצים להגיע, כולל שמלא כמובן ששואף לשבור את השיא של עצמו ולסיים את ההר.

המתמודד הכי מבוגר שעלה על המסלול: פבל קירין, בן 59

במסלול הנינג'ה לגיל אין משמעות ואפשר להגיע רחוק בין אם אתם בני 17, 40 או 59, כמו פבל קירין שעשה זאת בעונה הקודמת. קירין, מורה לחינוך גופני, מאמן התעמלות ומדריך חדר כושר וספינינג, השתתף באחד ממקצי המוקדמות הקשים ביותר והצליח להגיע עד למכשול הרביעי והמתקדם, ציר הפרפר. בעונה זו שלושה מהמתמודדים שהעפילו לשלב חצי הגמר היו מעל גיל 40, כשהמבוגר שבהם בן 53, רופא המשפחה מיכאל הרלינג.

האישה הראשונה שסיימה את המסלול: ספיר מאיר פישלזון

"היסטוריה בנינג'ה ישראל": היחידה שזכתה לכבוד הגדול שבהכרזה הבלתי נשכחת הזאת, הייתה מתעמלת האקרובטיקה ספיר מאיר פישלזון, האישה הראשונה שלחצה על הבאזר. מאיר פישלזון היא ספורטאית תחרותית מגיל צעיר מאוד שהייתה אלופת הארץ בהתעמלות קרקע מספר שנים ברציפות וייצגה את ישראל באליפות אירופה והעולם. ספיר היא אמא לשניים שהוכיחה לכולן ולכולם שאפשר להיות גם אמא וגם נינג'ה.

הספורטאים המובילים במסלול: המטפסים, 37% מלוחצי הבאזר בעונה הקודמת

מתוך 58 מתמודדים שטיפסו על הקיר ולחצו על הבאזר בעונה הקודמת, 21 מהם הם מטפסים, כלומר 37%. לשאר, רקע במגוון ענפי ספורט כמו אמנויות לחימה, פארקור, גלישת גלים ויוגה. אם בוחנים את המתמודדים שהגיעו לשלבים המתקדמים ביותר בתחרות, רובם עוסקים בטיפוס: יובל שמלא, גיל מרנץ, אלכס חזנוב, יפתח קושניר, יוסי בן יוסף ואילן בלופרב. עם זאת, המסלול לא נשלט בלעדית על ידי המטפסים ועם השנים הפארקוריסטים, מתאמני מכוני הנינג'ה, היוגיסטים ומתאמני האמנויות הלחימה תופסים יותר ויותר מקום.

וגם קצת שיאים שליליים

מישה שיינין בן ה-18 הדהים בעונה הקודמת את אסי עזר, רותם סלע, ניב רסקין ורותם ישראל, כשהחליט לקחת את הזמן על המסלול ולנוח דקות ארוכות בין מכשול למכשול. הוא סיים את המסלול אחרי 9 דקות ארוכות ו-17 שניות. עם זאת, שיינין לחץ על הבאזר ואפילו עבר את המגה קיר במסלול מוקדמות קשה במיוחד שרבים לא הצליחו לסיים אותו. המקצה הזה זכור במיוחד גם מכיוון שלא פחות משלושה מתמודדים טיפסו במהלכו על המגה קיר.

לביא "ספיידרמן" מלבסקי הוא המתמודד שנפל למים הכי מהר. זה קרה בשלב המוקדמות בעונה שעברה, אז מלבסקי החליק ונפל למים בתוך שתי שניות בלבד. אחרי שצוות הפיקוח של התוכנית בדק ומצא כי הייתה רטיבות על המזרון, מלבסקי קיבל הזדמנות נוספת וחריגה על המסלול אבל נפל שוב למים בתוך שמונה שניות בלבד.

הגשרים נחשבים למכשולים הכי מסוכנים על המסלול. בעונה הקודמת, 30 מתמודדים נפלו למים במכשולי גשר המגנטים, גשר הלהבים, גשר הקוביות והגשר השבור, כולל כמה מהמתמודדים המצטיינים ביותר. עוד מכשולים שגובים קורבנות רבים הם: הלוחות המרחפים, זינוק בעלייה, מתלה היתדות המתנדנד, הלוויין, הפטיש והקיר הרגיל שרק בעונה הקודמת תשעה מתמודדים ניסו לטפס אותו ללא הצלחה.