גמר המקצה המשולב באליפות אירופה בטיפוס הסתיים הערב (שבת) עם הישג נהדר לזוכה העונה הראשונה של "נינג'ה ישראל" – יובל שמלא שסיים במקום החמישי במקצה המשולב. המטפס הרשים במיוחד במקצה ההובלה וסיים במקום הראשון כשהוא מקדים בשניות ספורות את סשה למן השוויצרי, שעד אותו רגע נראה כפייבוריט לזכות בכרטיס האולימפי. בזכות התוצאה של שמלא, התרחשה דרמה ענקית שהעבירה את המקום הראשון המשולב מלמן המאוכזב לאלכסיי רוסטוב, שחגג בטירוף. פיינליסט "נינג'ה ישראל" אלכס חזנוב, השתתף גם כן בגמר וסיים במקום השביעי.

 שמלא וחזנוב עלו לגמר המקצה המשולב של אליפות אירופה בטיפוס לאחר שסיימו במוקדמות במקום הרביעי והשמיני (בהתאמה). רם לוין שהשתתף גם כן במקצה, לא הצליח להעפיל לגמר.

שמלא וחזנוב, בדרך לטוקיו (צילום: רועי פלגי, התאחדות הטיפוס בישראל) (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

>> עוד על "נינג'ה ישראל 2021" בפייסבוק ובאינסטגרם

אליפות אירופה בטיפוס נפתחה בדיוק לפני שבוע במוסקבה ואת ישראל ייצגו 10 מטפסים ומטפסות, שאת חלקם הגדול אנחנו מכירים ממסלול הנינג'ה. באליפות אירופה שלושה מקצים שונים – ספיד, בולדרינג והובלה. 20 המתחרים שדורגו הכי גבוה בשקלול הסופי של שלושת המקצים הללו עלו להתחרות במוקדמות המקצה המשולב והמכריע.

במקצה הבולדרינג רם לוין עשה היסטוריה כשהעפיל לגמר וסיים במקום הרביעי והמכובד מאוד. מדובר לא רק בהישג אישי אדיר אלא גם בהישג היסטורי, אחד הגדולים אי פעם של ישראלי בגמר אליפות אירופה בטיפוס.

גם במקצה ההובלה היוקרתי המשלחת הישראלית הביאה כבוד רב, כשמרקוס הגיע לגמר שנערך ביום רביעי וסיים במקום הרביעי והמכובד. במקצה הספיד נרשמה היסטוריה כששני ישראלים העפילו למקצה הגמר - מרקוס וגבע לוין.

View this post on Instagram

A post shared by Israel Climbers' Association (@ilcc_climbing)