רגע לפני הגמר הגדול של נינג'ה ישראל (שבת אחרי החדשות בקשת 12), אלכס חזנוב, אחד המתמודדים הבולטים בתוכנית שמהווה השראה לאלפי ילדים ברחבי הארץ, מספר היום (שישי) ב"גלית ואילנית" על הילדות הלא פשוטה ועל השיעור שלמד עם השנים.

"בתחרות הראשונה שלי בחו"ל הייתי מקום 56 באליפות עולם לנוער, וכשחזרתי לבית הספר התביישתי להגיד את זה. חשבתי שיצחקו עליי שאני גרוע, שהגעתי רק למקום 56", משתף חזנוב. "אני לוקח לדוגמה את יובל שמלא, כשהוא טס לאליפות אירופה הראשונה שלו, הוא היה מקום 23 מתוך 23, מקום אחרון. כשהוא חזר לבית הספר הוא אמר בגאווה 'אני מקום 23'. בסוף זה הכל עניין של ביטחון עצמי". 

אלכס חזנוב בגמר (צילום: עודד קרני)
"הכל עניין של ביטחון עצמי ולאהוב את מה שעושים". אלכס חזנוב | צילום: עודד קרני

ומה המסר שלו לילדים שנמצאים באותן הסיטואציות? "אני חושב שצריך להיות בטוח בעצמך ובמה שאתה עושה, לא משנה מה אנשים אחרים יגידו", אומר אלכס, "כשאני הייתי בבית הספר צחקו עליי שאני מטפס - והנה תראו אותי היום. אני פשוט רוצה להעביר מסר של חשיבה חיובית ואופטימית, תאהבו את עצמכם ואת מה שאתם עושים, זאת המטרה".

לצד מתמודדי הנינג'ה הוותיקים, חזנוב מתמודד בגמר השנה גם מול הצעירים, שרעבים להצליח ולטרוף את המסלול. אחד מהם הוא ישי כלפון – רק בן 17 וכבר נחשב לאחד השמות המבטיחים בתחום. "הלכתי לקיר טיפוס עם חבר בגיל 13 וחצי, וכשהגעתי לשם מיד רציתי להירשם לחוג, ולאט לאט זה התקדם", סיפר ישי, ואלכס הוסיף: "הוא פשוט היה יותר טוב מכולם ביום הראשון שלו, בגלל זה הוא בא".

"עוד לפני שישי הגיע לנינג'ה ישראל הוא כבר הספיק לנצח את המתמודדים הכי חזקים בתחרויות נינג'ה, אז ידענו מראש שיש לנו איום מאוד גדול", סיפר אלכס. "אז אמנם יש את הדאגה של התחרות מולו, אבל זה גם מדרבן בסופו של דבר. הדור הצעיר הזה מאוד דוחף גם בנינג'ה וגם בטיפוס, והוא גם הרבה יותר טוב. אני גם מרגיש שאם אני לא ארוץ מהר יותר, אז הוא יעקוף. מן הסתם אני לא רוצה שהוא יעקוף אותי, ואפרגן לו אם כן, אבל זה רק נותן לי מוטיבציה להתקדם ולהמשיך". 

ישי כלפון בגמר (צילום: עודד קרני)
"עוד לפני שישי הגיע לנינג'ה ישראל הוא כבר הספיק לנצח את המתמודדים הכי חזקים" | צילום: עודד קרני

אבל הגמר זה כבר סיפור אחר לגמרי. למרות החברויות והפרגון ההדדי בין מתמודדי נינג'ה, כשזה מגיע לתחרות – כל אחד רוצה לקטוף את המקום הראשון: "זה כל כך אכזרי שיש רק מנצח אחד בנינג'ה, אבל זה הופך את זה לכל כך מרגש כי כולנו כל כך רוצים את זה", הודה אלכס. "אז בגמר אנחנו כבר לוקחים צעד אחורה מהחברים הכי טובים – וכל אחד מתמקד".

ומה הוא חושב על תרומת התוכנית בתקופה הלחוצה הזאת, במיוחד עבור ילדים? "התוכנית הזאת כל כך חשובה עכשיו בתקופה שבה אנחנו נמצאים, שכל היום לומדים בזום ומול המסכים, אז אני מרגיש שליחות שאני נותן לילדים את האופציה והרצון לעשות דברים אחרים".

בהמשך לכך, חזנוב מעביר הרצאה שבה הוא מדבר על תקופת הילדות שלו ועל החשיבות של ספורט בחיים. חוץ מזה, הוא גם יצא במיזם יחד עם גיל מרנץ ויובל שמלא, שבסדרת סרטונים הם מעבירים אימוני כושר בבית: "ילדים יוכלו להיכנס אליהם בין השיעורים ואחרי בית הספר, ויוכלו לעשות אימון קצת וכיפי עם האנשים שהם מעריצים", סיפר חזנוב. "זה מתאים לכולם – יש יחידות אימון קשות עם גיל מרנץ ויש גם אימון משפחתי שאפשר לעשות יחד.