אחרי שהבנתם כמה שספורט חשוב לחיים (ובואו נודה, גם להיכנס לג'ינס הישן זה אושר עילאי), נרשמתם בשעה טובה לחדר הכושר ואפילו הקפדתם להגיע לאימונים. הידד!

אחרי כמה חודשים מפרכים שעלו לכם בזמן, מאמץ ובהרבה הזעה הגיע הזמן לקצור את הפירות.  אבל הנה מגיע הרגע המתסכל: מחוגי המשקל מסרבים לזוז לכיוון הנכון, וגם בגזרת הבגדים לא נראה שמשהו השתנה. רגע לפני שאתם מתייאשים ורצים למכור את המנוי, הנה כמה רעיונות שיעזרו לכם להבין איפה הטעות שלכם:

 אתם לא באמת משקיעים:

עכשיו תשמעו, אנחנו יודעים שהלכתם, נרשמתם ואפילו כבר התחלתם לראות את החיוב בכרטיס האשראי שלכם. למרות זאת, כנראה שנוכחות בחדר כושר לא מספיקה כדי שתראו שינוי.

למעשה, אימון אפקטיבי הוא כזה שנמשך בין שעה לשעה וחצי של פעילות אינטנסיבי באופן זה, הגוף מספיק לקבל מספיק "גירויים" כדי להתחיל לקלוט שמשהו בו צריך להתחיל להגיב ולהשתנות.

טיפ: בקשו מהמדריך לבנות לכם תכנית מסודרת וקבועה, וכך תדעו מראש שהגעתם לעבוד.

 אתם לא מבצעים חימום כמו שצריך:

חימום איכותי אמור להכין את הגוף לקראת העבודה האינטנסיבית הצפויה לו באימון. הוא נועד להחדיר חמצן לשרירים ולאפשר אנרגיה חיונית. לכן, לא רק שאימון ללא חימום יהיה פחות אפקטיבי, הוא גם יחשוף אתכם ליותר פציעות, כאבי מפרקים וכאבי גב. בינינו, מי בכלל יכול להתמיד באימונים כשכואב לו?

 מדלגים על המתיחות:

מתיחות בסוף האימון חיוניות לשם הארכת השריר והרפייתו. אם אתם ממהרים ולא מספיקים להקדיש חמש דקות למתיחות, יש סיכוי לא רע שתתעוררו מחר בבוקר עם גוף תפוס ודואב. נשמע לכם כמו מתכון טוב להתמיד עם שגרת הכושר שלכם?

מתיחות (צילום:  Bojan Milinkov, shutterstock)
תנו דגש לחימום נכון ומתיחות | צילום: Bojan Milinkov, shutterstock

 אתם לא מגוונים:

רוצים שרירי חזה מפותחים? תפסיקו להסתפק בשכיבות שמיכה. נסו לגוון בתרגילים, במנחים ובזוויות אימון. הביאו בחשבון שכדי ששריר יתפתח הוא זקוק לעבודה מגוונת שתאתגר את כל צדדיו.

 אתם לא ישנים מספיק:

במהלך האימון, נוצרים בשרירים קרעים מיקרוסקופיים, שמטרתם לגרום לאיחוי ולבניה מחודשת וטובה יותר של השריר.

מזון ושינה הם שני כלים חשובים ביותר שמאפשרים לתהליך הזה לקרות. בקיצור, אם אתם לא ישנים שנת לילה ארוכה ונטולת הפרעות, כדאי שתתחילו לטפל בנושא.

 אתם לא צורכים מספיק חלבון:

אז מה אמרנו לפני רגע? כדי שהשריר יבנה כראוי הוא זקוק לחלבון. אם אתם עובדים שעה בחדר הכושר באימון כח למשל, ולא מקפידים לאכול מזון שמכיל כמות נאה של חלבונים, לא תוכלו לנצל את האימון לטובת הבנייה בצורה המיטבית. אבל הי, אל דאגה - יש לנו פתרון זמין ומהיר עבורכם: קחו אתכם לאימון משקה חלב תנובה GO, בטעמים מפנקים של וניל או קפה, ותפסיקו לשבור את הראש. מדובר באופציה מרעננת ועשירה במיוחד בחלבון - 27 גרם בבקבוק.

 אתם זוללים שטויות:

אין שום דבר רע בלפרגן לעצמכם פרוסת עוגה בסופ"ש. אבל אם כל היום שלכם מורכב מנשנושי חטיפים ודברי מתיקה ובצהריים אתם מעמיסים לאפה עם שווארמה, אל תצפו לפצות על הקלוריות באמצעות ספורט.

זכרו שכדי לשמור על משקל תקין חשוב גם להקפיד על תזונה נכונה.

 אתם לא ראליים:

רק התחלתם להתאמן וכבר אתם רוצים לראות תוצאות? אתם לא רציניים. כדי שזה יקרה דרושה עבודה גופנית הכוללת לפחות 3-4 אימונים בשבוע, במשך כשמונה חודשים לפחות.

בקיצור, סבלנות.

אוכל פיצה (צילום: By Elnur, shutterstock)
מה שאתם מכניסים לגוף משנה | צילום: By Elnur, shutterstock

 לקחתם פסק זמן:

ממש כמו בדיאטה, גם כושר גופני נדרש לתחזוקה שוטפת כדי שיניב תוצאות לאורך זמן. העובדה שלפני חצי שנה הייתם פעילים לא ממש משנה לגבי הסטטוס הנוכחי שלכם. אם החלטתם לקחת פסק זמן מסיבה כזו או אחרת זה בסדר גמור, רק אל תצפו לראות תוצאות בתקופה הזאת.

 אתם לא רגועים:

מחקרים שונים הוכיחו שתקופת סטרס משפיעה על חילוף החומרים שלנו. לכן, גם אם נדמה לכם שאתם בדרך הנכונה להיכנס לכושר, אל תזניחו גם את הצד הנפשי. טפלו במתחים, שוחחו עם חברים או בצעו שעורי ספורט שידועים בסגולות הרגעה. פילאטיס או יוגה למשל יוכלו לעשות את העבודה.

 לא בחרתם בסוג האימון הנכון עבורכם:

אם אתם הולכים לאימון בידיעה שמצופה לכם סבל גדול, כדאי שתשקלו להחליף את סוג האימון שבחרתם. בעוד שחברים שלכם אולי ימצאו עניין בהרמת משקולות בחדר הכושר, אולי זומבה היא דווקא הפתרון האולטימטיבי עבורכם. כשפחות תסבלו, סביר להניח שתשקיעו יותר. ואיך אמרנו? ההשקעה משתלמת.

 

 ייעוץ מקצועי: יבגני גולן, מאמן כושר