סיכום הטבלה בתום הערב הראשון של מקצה המוקדמות ה-13

טבלת סיכום מקצה מוקדמות 13 ערב ראשון (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

22:59 - פלפל אמיתי: ירדן פלפל לחץ על הבאזר אחרי 5 דקות ו-46 שניות
המתמודד החוזר ירדן פלפל בן ה-20 נפל בשלב המוקדמות בעונה שעברה במכשול הקרוסלות, אבל זה הספיק לו כדי להמשיך לחצי הגמר. בשלב חצי הגמר נפל כמו מתמודדים רבים וטובים במכשול זינוק הטבעות. העונה הוא רוצה להשלים את מה שהתחיל בעונה הקודמת ולהגיע עד לגמר. פלפל סיפר שהתאמן רבות לקראת ההזדמנות השנייה שלו על המסלול לצד אלכס חזנוב, יפתח קושניר, אור מיניאלי ורם לוין. פלפל צלח בקלילות את הסטפר, סיים מצויין את אומגת הבומרנג והמשיך אל הלווין. הוא טיפס עליו, יצר סיבוב חזק ועבר בין הלוחות עד למזרון. הוא קפץ אל הפרפר, הסתובב עליו וזינק יפה אל חבל הבנג'י. פלפל טיפס על מסילת הכוח, התקדם על המסילה באמצעות המוט, קפץ מעל המגרעת ונחת בצד השני של הבריכה. הוא הדהים את כולם כשבחר ללכת על המגה קיר, הסתער עליו, טיפס עליו בהצלחה, זכה בצ'ק בסך 10,000 שקלים וזינק למקום הראשון בטבלה הערב.

ירדן פלפל (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
ירדן פלפל | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12
ירדן פלפל (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
ירדן פלפל | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

ירדן פלפל (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
ירדן פלפל ורותם סלע | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

22:40 - הלב נחמץ: עמרי בן נתן נפל למים במכשול השלישי (02:24)
עמרי בן נתן, בן 32 מרמת גן, עורך דין ומאמן נבחרת ישראל בסקי מים, השתתף בעונה הקודמת של "נינג'ה ישראל" במקצה ה-VIP וחזר השנה כמתמודד מן המניין במטרה להגיע עד להר המידוריאמה. במקצה ה-VIP בן נתן הגיע עד לקיר, אבל לא הצליח לטפס עליו וסיים במקום השני אחרי אלכס אברבוך. האם השנה ילחץ על הבאזר? בן נתן עבר את הסטפר המרחף לאט ובזהירות והמשיך למכשול אומגת הבומרנג. הוא אחז באומגה, תפס יפה את חבל הבנג'י ונחת על המזרון. במכשול הלווין, בן נתן טיפס על העמוד, עבר אל הלוח הראשון, טיפס על הלווין אבל לא יצר סיבוב מספיק חזק. הוא דחף את הלווין עם רגלו השמאלית, הצליח לייצר סיבוב אבל אז החליק ונפל למים. "ממש החלקתי, לא הייתה לי אחיזה", הסביר בן נתן ביציאה מהמסלול.

עמרי בן נתן (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
עמרי בן נתן | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

עמרי בן נתן (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
עמרי בן נתן | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

22:33 - אפקט הפרפר: דור קאפח נפל למים במכשול הרביעי (02:38)
דור קאפח, בן 25 מאשקלון, התאמן רבות לקראת מסלול הנינג'ה: הוא הקפיד על ארבעה-חמישה אימונים בשבוע, שעתיים אימון בכל פעם. הוא מספר שהוא מרגיש מוכן להתמודד עם אתגר הנינג'ה שלדבריו בוער בו מבפנים. קאפח תקתק את מכשול הסטפר המרחף, סיים את אומגת הבומרנג בהצלחה והמשיך אל הלווין. הוא טיפס לראש העמוד, עבר ללוח הראשון ועלה על הלווין תוך כדי שהוא דוחף אותו על מנת שיסתובב על הציר. אחרי שהלווין ננעל, הוא עבר אל הלוח האחרון ונחת על שתי הרגליים במזרון. במכשול ציר הפרפר, קאפח קפץ מהטרמפולינה אל הפרפר, אחז בו והתחיל להסתובב, אבל פספס את ההזדמנות לקפוץ אל חבל הבנג'י ונאלץ לצאת לסיבוב נוסף. בשלב הזה הפרפר נעצר, קאפח התקשה לסובב אותו בחזרה אל החבל וכעבור שניות ארוכות אפסו כוחותיו והוא קרס אל הבריכה.

דור קאפח (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
דור קאפח | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

דור קאפח (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
דור קאפח | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

22:14 - ילד סוכר: ארטיום שפר לחץ על הבאזר אחרי 8 דקות ו-13 שניות
הכירו את ארטיום שפר, בן 17 מבאר שבע שמספר כי הספורט הציל את החיים שלו. לפני כמה חודשים גילה שפר כי הוא חולה בסוכרת ועכשיו הוא רוצה להוכיח לעצמו ולכולם שהמחלה לא מגבילה אותו בדבר ושהוא מסוגל לנצח גם באתגר הנינג'ה. הוא דילג יפה על מדרגות הסטפר המרחף, עלה לאומגת הבומרנג, תפס טוב את החבל בירידה ממנה ונחת על המזרון. שפר טיפס על הלווין מבלי לייצר תנופה, התקשה לסובב אותו אבל התעשת, בעט בלוח, הצליח להזיז את הלווין, התקדם לעבר הלוח האחרון וממנו קפץ אל המזרון. הוא קפץ על הפרפר, הסתובב עליו, קפץ בתזמון הנכון לחבל הבנג'י והתקדם למכשול שלפני הקיר, מסילת הכוח. הוא התקדם באמצעות המוט עד לסוף המסילה, ניסה לטפס על המגה קיר אך ללא הצלחה. שפר המשיך אל הקיר הרגיל, הסתער עליו, טיפס אותו ולחץ על הבאזר.

ארטיום שפר (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
ארטיום שפר | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

ארטיום שפר (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
ארטיום שפר | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

22:04 - מסילת האימה: מקסים ריז'קוב נפל למים במכשול החמישי (03:23)
מקסים "מקס" ריז'קוב, בן 26, קבלן בנייה מבאר שבע, מתאמן בחדר כושר ועסק במשך שנים גם בהתעמלות קרקע. הוא סיים את הסטפר המרחף בצעדים נקיים ויציבים, אחז באומגת הבומרנג, שחרר אותה ברגע הנכון ותפס את חבל הבנג'י. במכשול הלווין, ריז'קוב זינק מהעמוד אל הלוח הראשון. בהתחלה הוא לא נתן בעיטה ללווין והתקשה לסובב אותו, חזר לכיוון הלוח ויצא אל הלווין שוב כשהוא יוצר סיבוב בלווין בעזרת בעיטה בלוח. הלווין הסתובב, ריז'קוב טיפס על הלוח האחרון, נחת על המזרון והפך למתמודד הראשון שסיים את הלווין. במכשול ציר הפרפר, הוא זינק אל הפרפר אך לא קפץ מיד אל החבל, חיכה לסיבוב נוסף וקפץ טוב אל החבל וממנו למזרון. במסילת הכוח, הוא התקדם באמצעות המוט על המסילה, הצליח לעבור את המגרעת אבל במסילה השנייה נגמר לו הכוח והוא נפל למים.

מקסים ריז'קוב (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
מקסים ריז'קוב | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

מקסים ריז'קוב (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
מקסים ריז'קוב | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

21:55 - פעם שלישית לווין: גיא חיון נפל למים במכשול השלישי (01:57)
גיא חיון בן ה-31 הוא בעל מספרה בקרית אתא. חיון משחק כדורגל, גולש גלים, מטפס ומתאמן בחדר כושר, והוא הביע ביטחון רב שיצליח על המסלול ויגיע עד לגמר הנינג'ה. חיון קפץ בקלילות בין מדרגות הסטפר המרחף, ירד באומגת הבומרנג, תפס את חבל הבנג'י והמשיך ללווין. הוא טיפס על העמוד, שלח רגל ללוח הראשון, טיפס עליו ושלח את עצמו ללווין מבלי לדחוף אותו ולייצר תנופה. חיון ניסה לייצר סיבוב בלווין באמצעות הרגליים, אבל לא הצליח להזיז אותו, הרגליים שלו החליקו והוא קרס אל הבריכה.

גיא חיון (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
גיא חיון | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

גיא חיון (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
גיא חיון | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

21:36 - יצא מהמסלול: ודים גרינברג נפל למים במכשול השלישי (02:19)
ודים גרינברג, בן 32 מתל אביב, עובד כמנהל השקעות בתחום הנדל"ן. הוא אוהב סיכונים, מומחה לפוקר ומודה שהגיע למסלול הנינג'ה בגלל הריגוש שבתחרות. גרינברג צלח את הסטפר המרחף, המשיך לאומגת הבומרנג, אחז בה, ירד אל חבל הבנג'י, תפס אותו היטב וטיפס על המזרון. במכשול הלווין טיפס גרינברג לראש העמוד, עבר אל הלוח הראשון, תמרן טוב ללוח השני והסתובב עם הלווין עד לנעילה. הוא אחז בלוח הרביעי, טיפס למעלה וניסה בכוחותיו האחרונים לעבור אל הלוח האחרון, אך איבד אחיזה ונפל למים.

ודים גרינברג (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
ודים גרינברג | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

ודים גרינברג (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
ודים גרינברג | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

21:29 - ריחף לבריכה: דניאל קריטי נפל למים במכשול השלישי (01:15)
דניאל קריטי, בן 27 מראשון לציון, הוא המתמודד הנמוך ביותר שעלה העונה על מסלול "נינג'ה ישראל". גובהו 1.49 מטרים בלבד. הוא עובד תברואה, עוסק בפינוי אשפה במשאית זבל ובעברו שיחק כדורגל בקבוצת מכבי תל אביב, נחשב להבטחה גדולה אבל פרש אחרי שהתקשה להתמודד עם הפסדים. קריטי ניתר יפה בין מדרגות הסטפר על אף גובהו, אחז באומגת הבומרנג והצליח לתפוס את חבל הבנג'י נכון ולנחות עם שתי הרגליים על המזרון. במכשול הלווין, הוא טיפס על העמוד, הצליח לעבור בעזרת הידיים והרגליים אל הלוח הראשון אבל במעבר אל הלוח השני איבד את האחיזה ומצא את עצמו בתוך הבריכה אחרי דקה ו-15 שניות.

דניאל קריטי (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
דניאל קריטי | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

דניאל קריטי (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
דניאל קריטי | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

21:22 - לא ג'וי לו: ג'וי איזנשטיין נפל למים במכשול השני (00:35)
המתמודד הראשון להערב הוא ג'וי איזנשטיין, בן 30 ונשוי פלוס תינוק בן שנה. איזנשטיין גולש קיט וגלים, לוחם אש במקצועו ואוהב מאוד אדרנלין, וזו הסיבה שרצה להגיע לאתגר הנינג'ה. איזנשטיין פתח את המסלול עם ביצוע טוב על הסטפר המרחף, המשיך לאומגת הבומרנג, לא הצליח לתפוס את חבל הבנג'י כמו שצריך בירידה מהאומגה ונפל למים. "זה לא היה מתוכנן, לא אופייני, זה מבאס אותי מאוד", הודה איזנשטיין ביציאה מהבריכה.

ג'וי איזנשטיין (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
ג'וי איזנשטיין | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

ג'וי איזנשטיין (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
ג'וי איזנשטיין | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

21:15 - מתחילים: מקצה המוקדמות ה-13 יוצא לדרך
מקצה המוקדמות ה-13 של "נינג'ה ישראל 2019" נפתח. מתמודדים חדשים יעלו הערב על מסלול הנינג'ה והשבעה שיגיעו הכי רחוק ובזמן הכי קצר יבטיחו את מקומם בחצי הגמר. 29 מתמודדים ניסו עד כה את המגה קיר אבל רק ארבעה צלחו אותו, האם הערב מתמודד נוסף יעשה את הבלתי יאומן? בין המתמודדים הערב: המתמודד הנמוך ביותר שעלה על מסלול "נינג'ה ישראל", הנער שגילה שהוא חולה בסוכרת ורוצה להוכיח לכולם שהמחלה היא לא מגבלה, שני מתמודדים שמאוד אוהבים אקסטרים וסיכונים וגם, עמרי בן נתן שהתמודד בעונה הקודמת במקצה ה-VIP וחוזר השנה כמתמודד מן המניין עם מטרה אחת ברורה: להגיע עד לפסגת הר המידוריאמה.

אסי עזר ורותם סלע (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
אסי עזר ורותם סלע | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

21:10 - מסלול חדש ואימתני: המכשולים החדשים נחשפים
תגידו שלום למכשולים החדשים והמאתגרים: אל הסטפר המרחף, אומגת הבומרנג ומכשולי הסיום הקיר והמגה קיר יצטרפו הערב שלושה מכשולים חדשים: הלווין, ציר הפרפר ומסילת הכוח. במכשול הלווין, המתמודדים יצטרכו לטפס על עמוד גבוה ולזנק ממנו אל הלווין תוך שהם יוצרים תנופה מספיק חזקה שתגרום לו להסתובב על צירו ובכך לקרב אותם אל הלוחות הבאים שמרוחקים מטר זה מזה. במכשול ציר הפרפר, המתמודדים יצטרכו לזנק אל הפרפר באמצעות טרמפולינה. הפרפר מסתובב על צירו ועל המתמודדים לנצל את המומנטום ולזנק ממנו ברגע הנכון אל חבל הטיפוס. במכשול מסילת הכוח, המתמודדים יצטרכו להתקדם במעלה המסילה באמצעות אחיזה במוט משני צדיו וזינוקים קדימה. המסילה שופעת בפינות, עיקולים ועליות שיקשו עליהם להגיע אל הצד השני של הבריכה.

מכשול הלווין (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
מכשול הלווין | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12
מכשול ציר הפרפר (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
מכשול ציר הפרפר | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

מכשול מסילת הכוח (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
מכשול מסילת הכוח | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12