חלקו הראשון של הגמר של נינג'ה ישראל הביא עמו לא מעט אכזבות. כמה מהמתמודדים המבטיחים ביותר של העונה הקודמת והנוכחית, בהם בני יפרמוב ואדם ברוטמן, נפלו למים ולא הצליחו להגיע אל הבאזר המיוחל. ולמרות זאת, הנפילה הכואבת ביותר של הערב שייכת למתן בלו, שסיים במקום הרביעי בגמר העונה שעברה ונפל הפעם למים במכשול התשיעי, סולם הסלמון. הערב (אחרי החדשות בקשת 12) ייערך חלקו השני של הגמר, כאמור, ללא בלו.

הבוקר התארח בלו בתכנית חדשות הבוקר עם ניב רסקין וסיפר על התחושות הקשות בבוקר שאחרי. "האמת היא שאנשים מסמסים לי עד עכשיו שנגעתי בהם וריגשתי אותם", אמר בלו, וכאשר צפה באותן שניות שבהן איבד את האחיזה במוט ונפל אל הבריכה, הוסיף: "קשה לי לראות את זה".

ההפסד של בלו בשלב הקריטי גרם אפילו לרותם סלע להזיל דמעה, ואפשר לגמרי להבין למה. מי שנחשב לפייבוריט מהרגע הראשון הגיע הפעם מלווה בכל בני משפחתו, כולל בת הזוג. "השנייה הזאת היא נצח", סיפר בלו על רגע הנפילה, "אתה פתאום במים ואתה פשוט רוצה להישאר שם, אתה לא רוצה לצאת. זה כל כך כואב בלב, אתה לא מאמין".

מה לדעתך גרם לנפילה?

"השנה באתי בכמה כובעים. הייתי גם מאמן וגם מנטור של כמה אנשים, ליוויתי אותם פיזית ומנטלית. נורא פחדתי מזה, בהתחלה פניתי לרותם אפילו ואמרתי לה 'אני שוקל לא להגיע לתכנית, אלא לבוא כמאמן'. אני יודע כמה אנרגיה זה מצריך ממני כמאמן, אז כמתחרה בכלל. באתי ואמרתי שאני אלך על כל הקופה ובמוקדמות באתי עם כל המשפחה. זה פיזר אותי וזה גמר אותי לאט לאט".

"לא הייתי מאה", העיד בלו על הביצוע שלו בגמר. "הגעתי לגמר נורא עייף. לא עייף מהיומיום, אלא עייף מנטלית. גם המוקדמות, גם חצי הגמר - הכל היה דחוס. משהו שם הרגיש לי כאילו אני לא שם במאה אחוז, הרגשתי את זה גם לפני ואמרתי שאני בכל זאת הולך על הכל, כי ספורטאי צריך לתת מאה אחוז".

מתן בלו בחצי הגמר (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
מתן בלו בשלב חצי הגמר. "הגעתי לגמר עייף" | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

כשנשאל בלו האם הוא מתכוון לחזור לתכנית גם בשנה הבאה, ענה ללא היסוס שכן. "יש רמה מטורפת, גם במתקנים. אנשים התאמנו הרבה יותר טוב, המכשולים נהיו הרבה יותר קשים וזה בסדר. בפעם הבאה אני אקח את זה יותר קליל, יותר בקול. זו תהיה שנה שלישית, זה מטורף".