דרמה גדולה נרשמה אמש (ראשון) על מסלול המוקדמות של "נינג'ה ישראל". לביא מלבסקי (33), המתמודד האהוב מהעונה הראשונה שזכה לכינוי "ספיידרמן", חזר לסיבוב נוסף על המסלול עם מטרה אחת: להגיע הפעם עד להר מידוריאמה ולהפוך לנינג'ה הישראלי הראשון. אבל עוד לפני שמלבסקי הספיק לטפס על מדרגות הסטפר, הוא החליק על המזרון ונפל למים.

אחרי התייעצות עם מפקחי התוכנית וכשהתברר שמזרון ההזנקה היה רטוב, הוחלט לתת לו הזדמנות נוספת. מלבסקי רץ את הסטפר במהירות ומצא את עצמו שוב, בתוך שמונה שניות בלבד, בבריכה. האכזבה מההתרסקות שלו הייתה גדולה לאור ההצלחה שלו בעונה הקודמת: מלבסקי הרשים מאוד בביצוע שנתן בשלב המוקדמות והעפיל לחצי הגמר.

מאז שידור הפרק, מלבסקי זוכה לביקורת רבה ברשתות החברתיות מצד חלק מצופי התוכנית. "בפעם הבאה שלא יעוף על עצמו, הצניעות תעזור לו לעבור יותר משלוש שניות במסלול", כתבה אחת הצופות. צופה אחר כתב: "הוא קיבל שיעור חשוב לחיים על שחצנות. מי שמשתחצן, זה מה שקורה. בושות". צופה נוסף קבע: "שתי טבילות במים, על הסטפר? שחצן, יהיר, זחוח ומתנשא". צופה אחרת עקצה: "הוא נפל מהסטפר, אני נפלתי מהספה. מצחוק".

"מה שאנשים מכנים זחיחות, אני מכנה לתת את כל כולי, לא להתפשר ולא ללכת על בטוח", הסביר מלבסקי בשיחה עם mako את הדרך והסגנון שלו במסלול הנינג'ה, "הטוקבקיסטים מאחורי המקלדת לא מכירים אותך, הם אכזריים ומלגלגלים. הם אוכלים את כל מה שמגישים להם, לא עוצרים לרגע וחושבים, 'זה בן אדם שבא לתת שואו, הוא היחיד שניסה לרוץ את הסטפר, אף אחד לא ניסה לעשות זאת לפניו'. אם בן אדם כמוני, שהוא כשיר בכל רמ"ח איבריו לעבור את המסלול, נופל בסטפר, בטח יש סיבה לזה".

לדברי מלבסקי, ביום שבו עלה על מסלול הנינג'ה שררו תנאי מזג אוויר קיצוניים שהשפיעו על הביצועים שלו בשני הניסיונות על המסלול. "בפעם הראשונה החלקתי מהמזרון עוד לפני הקפיצה לסטפר, זה רק בגלל שהיו 90% לחות. גם בפעם השנייה, הלחות גרמה לי להחליק מהסטפר ולא הייתה לי אחיזה מספיק טובה. ללא הלחות המוגזמת, הייתי היום במקום אחר, הייתי רץ את המסלול. זה נשמע כמו תירוצים, אבל זו האמת".

אם ידעת שהמסלול חלק, לא היה כדאי לעבור אותו לאט ובטוח מאשר לנסות ולטוס אותו?
"העקשנות לתת שואו טבועה בי. לפני שעליתי למסלול הייתי מוכן לתת את השואו של החיים. התכוננתי לזה שנה שלמה. אין אצלי דבר כזה ללכת על בטוח, אם הייתי הולך על בטוח הייתי מסיים את המסלול, אבל לא בשביל זה באתי לנינג'ה. זה יישמע זחוח, אבל אני באמת כשיר לדלג את הסטפר בקלילות. עם כל הלחץ, ההתרגשות וגם העקשנות לתת שואו, לא הייתה בי החוכמה או הסבלנות לבוא ולהגיד, היום אי אפשר לעשות את זה, היום אתה צריך לעשות את זה לאט ובטוח".

איך הרגשת אחרי הנפילה הראשונה למים?
"זה מאוד מטלטל, הייתי בלחץ. הלכתי לייבש את עצמי ובמקרה הייתה לי עוד חולצה. אמרתי, לא סתם זה פה, כנראה שיש סיבה. לא הייתי צריך לעלות על המסלול שוב באותו היום. הראש השקול היה אומר, אל תעשה היום עוד הפעם, תבקש לעשות ביום אחר. תבוא רגוע, לא כשאתה בסטרס ובמקום טרוד ומוסח דעת. אבל רציתי לבוא ולהוכיח, הנה, אני לוקח את ההזדמנות הזאת בשתי ידיים. עליתי על המסלול שוב, ניסיתי להרגיע את עצמי ונלחמתי כדי להיות רגוע ושקול. ניסיתי לעשות אותו ברוח חדשה וטובה".

היו צופים שפירשו את מה שניסית לעשות בפעם השנייה על המסלול כשחצנות.
"בפעם השנייה כולם ביקשו ממני, 'לביא, בעדינות, תעשה את זה רגוע'. אמרתי בסדר, אעשה רגוע, אבל בעודי מטפס על המדרגה הראשונה, ראיתי את המדרגה השנייה שהיא מבחינתי פשוט בדיחה. אני יכול לעשות אותה בדילוג, זה משהו שאני עושה כל החיים, זה מצחיק אותי. אז למרות שהרגשתי שהסטפר חלק, בגלל שאני כל כך בטוח בכישורים שלי ובגלל העקשנות לתת שואו, כן ניסיתי לעשות את הסטפר שני צעדים בכל פעם, כמו שעשיתי בעונה הראשונה. אני לא נותן לכישלון הזה להגדיר אותי, כישלון זה חלק מההצלחה".

תחזור למסלול הנינג'ה בשנה הבאה?
"אחזור, אבל עם חששות ולבטים. האם לבוא ולהגיד 'לא אכפת לי מהטוקבקים, לא אכפת לי מהסיכונים, אבוא באותה הרוח ואתן שואו' או לבוא ולעשות את זה על בטוח, העיקר לסיים את המסלול ולזכות באהדת הקהל. אני חושב שהצופים צריכים להעריך יותר מתמודד שהולך על כל הקופה כדי לשמח ולבדר את הקהל על אף הסיכון שכרוך בכך, לעומת מתמודד שיש לו כישורים אבל בוחר לשחק על בטוח".

View this post on Instagram

A post shared by Lavi Malavski לביא מלבסקי (@lavi1pro) on