העונה החדשה של "נינג'ה ישראל" כבר מעבר לפינה וישראלים רבים מתאמנים לקראת ההזדמנות האחת שלהם לכבוש את המסלול ולהפוך ליובל שמלא הבא. בנמל חיפה מחכה למתמודדים מסלול חדש ומצוחצח, עם 60 מכשולים חדשים שהגיעו ביבוא מיוחד מאוסטרליה.

מצאנו מסביב לעולם כמה מתמודדים לא שגרתיים שניסו את מזלם על מסלול הנינג'ה. מאטלס, הרובוט הספורטאי, דרך פיפסקוויק, האוגר הבלתי נלאה ועד לג'וני, פיטבול שעבר התעללות קשה, השתקם והפך לנינג'ה של ממש. אלה מתמודדי הנינג'ה המפתיעים ביותר בעולם.

ג'וני, מכלב קרבות לנינג'ה אמיתי

אנדרו "רו" יורי התחרה בשלוש עונות רצופות של הנינג'ה האמריקאית ומשך תשומת לב רבה בזכות אהבתו לכלבים ומאמציו להציל כלבים נטושים. אחד הכלבים שרו הציל הוא ג'וני, פיטבול שמצא לפני ארבע שנים קשור בשלשלאות במרתף לצד תשעה כלבים נוספים. הבעלים של ג'וני השתמש בו לקרבות כלבים והתעלל בו במשך תקופה ממושכת.

אחרי שהמתעלל נעצר, רו אימץ את ג'וני וזיהה בו פוטנציאל גדול, לא רק לשיקום אלא גם להפוך אותו לנינג'ה של ממש. הוא אימן את ג'וני במשך שלוש שנים, בנה לו מסלול נינג'ה ענק בחצר ותיעד אותו צולח את המסלול בביצוע מרשים ומעורר השראה. "הכי קשה היה לו עם החבל, בהתחלה לא היה לו כוח לתפוס אותו", סיפר רו, "אבל התאמנו על זה ובסוף הוא הצליח. הוא קיבל כמובן לא מעט חטיפים אחרי שלחץ על הבאזר".

מסלול הכלבלבים ששיגע את הרשת

ג'וני אולי היה החלוץ, אבל הוא לא הכלב היחיד שרץ על מסלול הנינג'ה. הפקת הנינג'ה האמריקאית בנתה בשנה שעברה מסלול מיוחד להולכים על ארבע וצילמה מיני-פרק מתוק ומצחיק. בזה אחר זה עלו על המסלול זוגות כלבים שהתחרו ראש בראש מי ילחץ ראשון על הבאזר. הם דילגו מעל משוכות, רצו על גשר מתנדנד וכמובן, טיפסו על הקיר האייקוני.

מאט איסמן ואכבר באג'ה ביאמילה, מגישי הנינג'ה באמריקה, קריינו גם את גרסת הכלבלבים. זו לא הייתה הפעם הראשונה ששני מתמודדים עלו בו זמנית על המסלול והתחרו מי יגיע לראשון לבאזר. בארצות הברית, גרמניה ודנמרק הופקו תוכניות ספין-אוף לנינג'ה בשם "נינג'ה נגד נינג'ה". בכל פרק התחרו אחת נגד השנייה שתי קבוצות בנות שלושה חברים, כשבכל סיבוב עלו על המסלול שני נציגים מכל קבוצה.

פיפסקוויק, האוגר המהיר בעולם

הכירו את פיפסקוויק האוגר. החודשים הראשונים שלו בבית משפחת ברייט היו די משעממים. הוא העביר את ימיו בכלוב, זולל כופתאות, רץ על הגלגל שלו ומכרסם גלילי נייר טואלט. אבל אז המשפחה המאמצת שלו התאהבה באתגר הנינג'ה והחליטה להפוך את האוגר שלה לנינג'ה ואת הכלוב שלו למסלול מכשולים.

אחרי שבועות של אימונים, הגיע רגע האמת. בנות המשפחה, מייגן, אמילי וג'וליה, בנו לפיפסקוויק את מסלול הגמר. כדי להגיע לבאזר הוא נדרש לחצות את הגשר המתנדנד, לזחול בצינור המשופע, לתזז באמצעות ציפורניו בין יתדות קרטון ולסיום, לטפס על הקיר. פיפסקוויק, שהוא לבטח האוגר הכי בכושר בעולם, סיים את המסלול בהצלחה והפרס שחיכה לו על הבאזר היה שווה יותר מרכב חדש או מרבע מיליון שקלים: החטיף האהוב עליו.

הרובוט הראשון שירוץ את המסלול

זה לא סוד שהרובוטים הפכו מזמן לחלק בלתי נפרד מחיינו: הם מחליפים אותנו בבתי החרושת, במטלות הבית ואפילו בחדרי הניתוח, אבל האם בקרוב הם יעלו גם על מסלול הנינג'ה במקומנו?

אטלס הוא רובוט דמוי אדם שמתנשא לגובה 1.80 מטרים. הוא פותח על ידי חברת בוסטון דיינמיקס, שלפני שנתיים נמכרה לתאגיד סופטבנק היפני. אטלס הוא רובוט ספורטיבי במיוחד שצובר לאט לאט יכולות מתקדמות שיאפשרו לו בעתיד לעבור את מסלול הנינג'ה בהצלחה. בזכות המפתחים המבריקים שלו, אטלס כבר יודע לרוץ במהירות, לקפץ על מדרגות הסטפר ולעשות פליפ-פלאפ לאחור. זה אולי נשמע כמו מדע בדיוני עכשיו, אבל אם אטלס ימשיך בקצב ההתפתחות הנוכחי, בעוד זמן לא רב הוא יידע לתת פייט ראוי למתחרי הנינג'ה האנושיים. לקושניר, בלו וברוטמן יש ממה לחשוש.

"נינג'ה ישראל 2019", בקרוב בקשת 12