מאז ומתמיד רבים החשיבו את הספורט לעולם של גברים. כמובן שנשים תמיד השתתפו בתחרויות השונות, אך לא זכו להכרה זהה לשל הגברים. אלא במהלך השנים, משהו השתנה. יותר ויותר נשים הפכו לכוכבות אדירות ושברו שיאים שנראו בלתי אפשריים. לקראת הפרק ההיסטורי של "נינג'ה ישראל" (שבת הקרובה, אחרי החדשות, ערוץ 12) שבמהלכו בפעם הראשונה אישה תסיים את המסלול ותלחץ על הבאזר, אלה הנשים ששברו את תקרת הזכוכית ושינו את הספורט העולמי לתמיד.

ה-10 המושלם של נדיה קומנצ'י

היא נחשבת לספורטאית הגדולה בהיסטוריה, שאחראית לאחד הרגעים הגדולים, הזכורים והמרגשים בתולדות המשחקים האולימפיים: באולימפיאדת מונטריאול 1976, כשהיא בת 14 וחצי בלבד עשתה נדיה קומנצ'י היסטוריה כשהשיגה ציון מושלם בהתעמלות מכשירים, הישג עליו חזרה עוד שש פעמים במונטריאול. את אותה אולימפיאדה סיימה עם שלוש מדליות זהב, ואת הקריירה המופלאה סיימה עם תשעה מדליות אולימפיות, מתוכן חמש מוזהבות.

הסלאם המוזהב של שטפי גראף

מי שנחשבת בעיני רבים לטניסאית הגדולה בהיסטוריה, אחראית על אחד מההישגים האינדיבידואלים בתולדות הספורט. הטניסאית הגרמנייה, שזכתה בכ-107 תארים בקריירה האדירה שלה, עשתה היסטוריה בשנת 1988 שהפכה לראשונה לזוכה ב"סלאם מוזהב", שמתרחש כאשר זוכים בארבעת תארי הגרנד סלאם (אליפות אוסטרליה הפתוחה, אליפות צרפת הפתוחה, טורניר ווימבלדון ואליפות ארה"ב הפתוחה) ובמדליית זהב אולימפית.

עד היום, 31 שנים אחרי, גראף הייתה ונשארה היחידה בטניס (גברים או נשים) שהגיעה להישג יוצא הדופן הזה, שקשה להאמין כי מישהי או מישהו יצליחו לשחזר.

שטפי גראף (צילום: Chris Cole - Staff, GettyImages)
צילום: Chris Cole - Staff, GettyImages

הטניסאית שזכתה בתואר במהלך ההריון

סרינה וויליאמס היא ללא עוררין הטניסאית הגדולה בדורה. בשיא הקריירה שלה, האמריקאית השאירה אבק למתחרותיה, כשהיא מציגה טניס אגרסיבי ודומיננטי במיוחד. במהלך הקריירה המופלאה שלה זכתה וויליאמס ב-23 תארי גראנד סלאם, אך האחרון (עד כה) הוא המרשים מכולם.

ב-2017 זכתה וויליאמס באליפות אוסטרליה אחרי עוד טורניר בו הציגה טניס מעולה. מה שבאמת מרשים הוא שהיא הצליחה לעשות זאת במהלך השבוע התשיעי להריונה. אחרי ההריון, חזרה לשחק ואף הספיקה להגיע לשלושה גמרים בטורנירי גראנד סלאם, בהם הפסידה. בין אם לא תזכה בעוד תואר בקריירה (קשה להמר נגדה) ובין אם כן, וויליאמס היא הוכחה לכך שהכל, אבל הכל אפשרי.

וויליאמס. הברך עצרה אותה (Michael Reaves/Getty Images) (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

מהפכת הנשים ב-WWE

במשך עשרות שנים המתאבקות של ה-WWE זכו למעמד מבזה. מלבד כמה מתאבקות בודדות בניינטיז (אלונדרה בלייז, צ'יינה) ובעשור הראשון של שנות ה-2000 (טריש סטרטוס, ליטה), מתאבקות ה-WWE, שנקראו בכלל "דיוות", היו במקרה הטוב הפסקת השירותים של הקהל באירועי היאבקות ובמקרה הרע משתתפות בקרבות בוץ שהחפיצו אותן. ב-2015, בעקבות ההצלחה של הנשים ב-NXT (ארגון הפיתוח של ה-WWE) ומחאת טוויטר שקראה לתת לנשים של ה-WWE צ'אנס, החל השינוי הגדול.

ה-13 ליולי 2015 נחשב לתאריך היסטורי ב-WWE ולנקודת הפתיחה של "מהפכת הנשים" של ארגון היאבקות הגדול בעולם. ברגע היסטורי ב"רו", שלושת הנשים המרכזיות של ארגון הפיתוח אז: שארלוט פלייר, סשה בנקס ובקי לינץ' קודמו לארגון הראשי, והחלו לנפץ את תקרת הזכוכית.

זה התחיל בקרבות מרכזיים בטלוויזיה, המשיך באירוע שכולו קרבות נשים והגיע לשיא השנה ברסלמניה, אירוע הדגל של הארגון ואחד מאירועי הספורט הגדולים והנצפים בארה"ב. באותו אירוע ענק התאבקו בקי לינץ', שארלוט פלייר ורונדה ראוזי (שהובילה את מהפכת הנשים ב-UFC) בקרב המרכזי של האירוע, לעיניי 82,265 צופים והוכיחו כי קרבות הנשים מעניינים את הקהל כיום לא פחות מקרבות הגברים.

ארה"ב: הכדורגלניות נצפות יותר מהכדורגלנים

מונדיאל הנשים האחרון, שהתקיים השנה בצרפת, ניפץ שיאי רייטינג מטורפים. בארה"ב גמר מונדיאל הנשים זכה ל-20% יותר רייטינג מזה של הגברים, שהתקיים רק שנה לפני. גם מחוץ לארה"ב, כדורגל הנשים כולו נמצא בצמיחה גדולה, אך הפערים הכספיים לעומת כדורגל הגברים עדיין עצומים. במונדיאל הנשים זכו הנבחרות המשתתפות בכ-30 מיליון דולר, סכום מזערי לעומת 400 המיליון שקיבלו נבחרות הגברים. הפערים כאמור עדיין גדולים, אך נראה שהדברים מתקדמים לכיוון הנכון. 

גמר מונדיאל הנשים (צילום: AP, חדשות)
צילום: AP, חדשות

הנינג'ה המפורסמת בעולם

ג'סי גראף היא אחת הכוכבות הכי גדולות שהשתתפו באתגר הנינג'ה מאז ומעולם. היא הפכה לכוכבת רשת כשוידאו שלה שורפת את המסלול הפך ויראלי וזכה ליותר מ-54 מיליון צפיות. גראף, פעלולנית במקצועה שהשתתפה גם בסרט "וונדר וומן", שברה מספר שיאים בנינג'ה ביניהם: האישה הראשונה שעלתה לגמר והיחידה שהעפילה לגמר חמש פעמים. כאמור, בפרק הקרוב של "נינג'ה ישראל" נזכה לראות היסטוריה משלנו, כשהישראלית הראשונה בתולדות התוכנית תטפס על הקיר ותלחץ על הבאזר.