סיכום הטבלה בתום הערב הראשון של מקצה המוקדמות הראשון

טבלת תוצאות חצי ראשון מקצה 1 (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

23:02 - ווינר: יניב כהן לחץ על הבאזר אחרי 2 דקות ו-28 שניות
יניב כהן, פרופסור למחול בן 41, עשה את כל הדרך מנורבגיה למסלול. כהן הביא ביצוע מטורף ולחץ על הבאזר בתוך פחות משתי דקות וחצי. הוא עבר את הסטפר המרחף ואת גלגלי האופניים ברוגע ובביטחון, רקד על גשר המגנטים, ואפילו כשכבר היה נראה שהתעייף במכשול תלוי במסגרת, הפתיע וצלח אותו. בכוחותיו האחרונים הגיע כהן אל הקיר ובחר לטפס על הקיר הרגיל. כבר בניסיון הראשון הגיע למעלה ולחץ על הבאזר.

יניב כהן (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

יניב כהן (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

22:41 - דרמה על המסלול: אמור פז נפלה למים במכשול הרביעי (11:53)
הנפילה של סול ערערה מעט את אמור, ובכל זאת היא הצליחה להביא ביצוע מצויין בסטפר ובגלגלי האופניים. היא תיכננה היטב את צעדיה על הגשר ועברה גם אותו בהצלחה. במכשול הפטיש הגיע המשבר: אמור היססה מאוד לפני שקפצה על הפטיש. גם כשכבר אחזה בו, היא המתינה שניות ארוכות ואיבדה את התנופה. במשך שש דקות ארוכות ניסתה לחדש את התנופה על הפטיש, לא מוכנה לשחרר ולקפוץ למים. בסוף הפתיעה וחידשה את התנופה, אבל תפסה את חבל הבנג'י נמוך מדי. "נשבר לי הלב. אני כל כך צריכה את הבאזר הזה, מאוד רציתי להיות האישה הראשונה שעושה את זה", אמרה אמור באכזבה. תמיד יש את השנה הבאה.

אמור פז (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

אמור פז וסול בוסיאן (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

22:32 - אכזבה: סול בוסיאן נפל למים במכשול הרביעי (01:14)
שנה של אימונים הסתיימה במפח נפש: סול בוסיאן נפל למים במכשול הפטיש ולא זכה להגיע אל הקיר. בוסיאן עבר בקלילות את הסטפר המרחף ואת גלגלי האופניים בזכות מוטת הידיים הארוכה שלו, וגם את גשר המגנטים הוא עבר הצלחה אחרי שדאג ללכת עליו באיטיות ובזהירות. במכשול הפטיש, בוסיאן תפס בחבל נמוך מדי והרגליים שלו נגעו במים, מה שהוביל לפסילה המפתיעה שלו מהתחרות.

סול בוסיאן (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

סול בוסיאן ואמור פז (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

22:20 - יגן: "רציתי לעבור את המגה קיר כדי להיעזר בכסף לתחרויות ואליפות העולם"
בעוד כמה דקות יעלה סול בוסיאן על המסלול אחרי שנה של אימונים ועם ציפייה ללחוץ על הבאזר גם השנה. ניצלנו את הפסקת הפרסומות כדי לדבר עם יונתן יגן, רגע אחרי שלחץ על הבאזר וסיים להתחבק עם אסי ורותם.

ג'וני, שיחקת אותה. איך הרגשת במסלול?
"הרגשתי טוב, באתי מפוקס, לא ראיתי ולא שמעתי שום דבר, רק את המסלול ואת הסוף שלו. רציתי לסיים את המגה קיר כי מאוד רציתי את הפרס, הכסף הזה היה הולך לתחרויות ולאליפות עולם בשבילי ועוזר לי מאוד עם הגלישה, שהיא האהבה שלי בחיים".

היו רגעים שחשבת שאולי לא תעבור את הקיר?
"במגה קיר כשתפסתי את הברים למעלה ונפלתי, לא האמנתי שזה קורה. פשוט עפתי אחורה. בניסיון השני נפלתי גם בקיר הקטן והייתי כבר במין שליליות כזאת ובבאסה, שאפילו את הקיר הקטן לא הצלחתי. אבל אז רוממו אותי ואמרו לי שאני יכול, דמיינתי את עצמי עובר את זה ובעזרת כוח המחשבה והחיוביות הצלחתי".

מה קרה שם עם אסי על הסקייטבורד?
"זה היה גדול. אסי רצה לעשות איתי את תמונת הקאבר החדשה שלי, אז אמרתי לו 'בוא, נעלה ביחד, ניסע ויהיה כיף ומצחיק'. הוא עלה איתי, היה לחוץ קצת, התרגש והחליק. תפסתי אותו שלא יפול ויפגע לעצמו בראש בטעות, לי זה קורה לפעמים ואני מכיר את ההרגשה. תפסתי אותו חזק והוא הודה לי".

יונתן יגן ואסי עזר (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

22:11 - שבר את הקיר: יונתן יגן לחץ על הבאזר אחרי 4 דקות ו-36 שניות
יונתן "ג'וני" יגן, גולש גלים בן 20 מאילת, הוא הראשון העונה שסיים את המסלול. הפתיחה שלו על המסלול הייתה מצויינת, הוא גלש על הסטפר המרחף בקלילות. במכשול גלגלי האופניים התקשה בהתחלה לייצר נדנוד מספיק חזק, אבל הצליח לתקן את עצמו ועבר הגלגלים בהצלחה. כפי שאפשר לצפות מגולש גלים, יגן עבר את גשר המגנטים בלי בעיות בזכות שיווי משקל מטורף. במכשול הפטיש הוא נקלע שוב למשבר, כשקפץ נמוך מדי אל החבל והיה במרחק נגיעה מהמים, אבל הצליח לטפס למעלה ולצלוח את המכשול. בתלוי במסגרת היה נדמה לרגע שהוא מאבד כוחות, אבל גם הפעם הפתיע וטס אל הקיר. יגן בחר ללכת על המגה קיר, שגבוה ממנו ב-3 מטרים ו-25 סנטימטרים. הוא היה קרוב להשלים אותו אך התרסק. גם על הקיר הרגיל התקשה, אך בניסיון השלישי והאחרון הצליח לטפס על הקיר, לחץ על הבאזר וחיבק את אסי ורותם. שאפו ג'וני ולהתראות בחצי הגמר.

יונתן יגן (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

22:00 - ותודה לברכה: עידן ברלד הגיע לקיר אך לא הצליח לעבור אותו (05:08)
עידן ברלד, בן 24 מחיפה, הוא מורה ליוגה ולוכד נחשים. החברה הכי טובה שלו בעולם היא הנחשה שלו ברכה, שאפילו הגיעה למסלול לעודד אותו (טוב, גרסה מוגדלת שלה). ברלד עבר את הסטפר המרחף בקלילות, אבל בגלגלי האופניים התקשה בהתחלה ליצור נדנוד, אך יצא מזה ושרד את המכשול. לאחר שעבר את מכשולי הפטיש ותלוי במסגרת, ברלד בחר ללכת על הקיר הרגיל, אך אחרי שלושה ניסיונות לא מוצלחים הבין שעל הבאזר כבר לא ילחץ הערב. האם בכל זאת הגיע מספיק רחוק כדי להיות בין החמישה שיעברו לחצי הגמר?

עידן ברלד (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

עידן ברלד (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

21:42 - הפסקת טריוויה
רגע לפני שעידן ברלד, לוכש הנחשים בן ה-24 עולה על המסלול, הנה כמה עובדות מעניינות על המכשולים החדשים והמתמודדים השנה:
1. מכשול גשר המגנטים הוצג לראשונה בעונה העשירית של הנינג'ה בארצות הברית, והיה אחד המכשולים האכזריים ביותר על המסלול שמיגנט מתמודדים רבים לתוך הבריכה, כולל כמה מהחזקים ביותר. רק 54% מהמתמודדים שעלו עליו הצליחו לחצות אותו בהצלחה. אחת המתמודדות אף נקעה את הקרסול בעת שחצתה את הכשר ופונתה לאמבולנס הישר מהמסלול.
2. מיקאליאן, חמאווי, אברמוב וברלד הם ארבעה מתוך 16,000 איש שנרשמו העונה לאודישנים של "נינג'ה ישראל". מדובר בעלייה מטאורית בכמות הנרשמים לעומת העונה הראשונה, אז 5000 איש הגישו את מועמדותם. רף הכניסה לתחרות היה גבוה השנה בהרבה ורק 320 המתמודדים החזקים ביותר יקבלו את ההזדמנות לרוץ את המסלול.
3. המגה קיר שממתין למתמודדים בסוף המסלול, הוא אחד המכשולים הקשים ביותר בתחרות. רק 15 מתמודדים אמריקאים טיפסו עליו בהצלחה מתוך עשרות שניסו ונכשלו. באוסטרליה, רק 12 מתמודדים צלחו אותו. מי יהיה הישראלי הראשון שיעבור את המגה קיר?

21:36 - עוד קורבן לגשר: ארתור אברמוב נפל למים במכשול השלישי (00:57)
ארתור אברמוב, בן 24 מבית שמש, הוא אלוף הארץ לשעבר באיגרוף. אחרי שהתגבר על לא מעט קשיים ואתגרים בחייו, הגיע למסלול המכשולים הקשה בעולם כדי לנצח גם אותו. אחרי ביצוע טוב מאוד בסטפר המרחף וביצוע קצת פחות טוב בגלגלי האופניים, הגיע אל גשר המגנטים ושם מעד הישר למים. "מרגיש שיכולתי להביא יותר, אבל אין מה להתבכיין, בעונה הבאה נבוא יותר מחודדים ונשבור את הקיר הזה", אמר כשירד מהמסלול.

ארתור אברמוב (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

ארתור אברמוב (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

21:31 - אש עליו: שי חמאווי נפל למים במכשול החמישי (02:05)
שי חמאווי, בן 26, כבאי, עלה על המסלול כדי לשרוף אותו. ההתחלה שלו הייתה מעט מהוססת, הוא כמעט החליק בלוח האחרון של הסטפר המרחף, אך יצא מזה בשלום. בגלגלי האופניים, חמאווי הביא נדנוד מצויין וטס את המכשול. בגשר המגנטים, בו נפל מיקאליאן, חמאווי חישב היטב את הצעדים שלו וזה השתלם לו. במכשול הפטיש, הוא ידע לנצל את המומנטום וביצע קפיצה טובה אל חבל הבנג'י. רגע לפני הקיר, חמאווי פגש את תלוי במסגרת. הוא נתלה יותר מדי זמן על המסגרת הראשונה, איבד כוחות, לא הצליח לתפוס את המסגרת השנייה ונפל למים. "בשנה הבאה נעשה את זה ונצליח", הבטיח חמאווי כשיצא מהבריכה.

שי חמאווי (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

שי חמאווי (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

21:26 - נכווה מהגשר: קארן מיקאליאן נפל למים במכשול השלישי (00:45)
המתמודד הראשון להערב הוא קארן מיקאליאן, כבאי בן 26 שהגיע למסלול עם חברו הטוב והקולגה שלו, שי חמאווי. הפתיחה של מיקאליאן על המסלול הייתה מצויינת: הוא עבר את הסטפר בקלילות ובביטחון והביא ביצוע טוב גם בגלגלי האופניים, אך התרסק למים כעבור 45 שניות בלבד במכשול גשר המגנטים, אחרי שאיבד את שיווי המשקל. "בשבילי תמיד תהיה הפרטנר מספר אחת", ניחם אותו חמאווי מחוץ למסלול. האם הוא יצליח להגיע רחוק יותר?

קארן מיקאליאן (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

קארן מיקאליאן ושי חמאווי (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

21:15: מתחילים: מי המתמודדים שיעלו הערב על המסלול?
בעוד כמה דקות יעלה המתמודד הראשון של העונה על המסלול, ובינתיים נגלה לכם קצת פרטים על המתמודדים של הפרק. המתמודד הצעיר ביותר הערב הוא בן 20 והמבוגר ביותר

מתמודדי המקצה הראשון (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12
בן 41. נפגוש הערב רקדן, מורה ליוגה שהוא גם לוכד נחשים וגולש גלים. המתמודד הצפוני ביותר הערב גר בחיפה, הדרומי ביותר באילת ויש אפילו מתמודד אחד שהגיע למסלול מנורבגיה. שניים ממתמודדי העונה הקודמת, סול בוסיאן ואמור פז, יחזרו לסיבוב נוסף על המסלול אחרי שהתאמנו במשך שנה שלמה כדי לשבור את השיא שלהם ולהגיע להר המידוריאמה.

הסטפר המרחף (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

מקצה המוקדמות הראשון נפתח ו-20 מתמודדים יעלו על המסלול עם מטרה אחת: להיות הנינג'ה הבא של ישראל. רק חמישה מתמודדים יעפילו בתום המקצה הראשון לשלב חצי הגמר. התעדכנו כאן בלייב בתוצאות האמת, בפרטי טריוויה עסיסיים על המכשולים החדשים והמתחרים ובראיונות ראשונים עם המתמודדים מיד אחרי שהם יורדים מהמסלול. מי יכבוש את המסלול הערב ומי ימצא את עצמו במים?

21:00 - המסלול החדש מאוסטרליה נחשף
עונה חדשה, מסלול חדש. אלה המכשולים שיחכו הערב למתמודדים: הסטפר המרחף, הסטפר המוכר והאהוב בגרסה חדשה וקשה הרבה יותר. המתמודדים יצטרכו לדלג בין חמישה לוחות משופעים בזווית המרוחקים מטר וחצי זה מזה. העונה, הלוחות בסטפר קטנים יותר ומשופעים יותר. גלגלי האופניים, המתמודדים יצטרכו לזנק מהטרמפולינה אל גלגל האופניים הראשון ולהיתלות על הידיות שמחוברות אליו. משם, יהיה עליהם לייצר נדנוד חזק ולנצל את המומנטום הנכון כדי לזנק אל גלגל האופניים השני, להיתלות על הידיות שמחוברות אליו ולייצר נדנוד נוסף ואחרון אל הצד השני של הבריכה. במכשול גשר המגנטים, המתמודדים יצטרכו לחצות בזריזות גשר הבנוי משלושה מגנטים ענקיים שמסתובבים על צירם. אחרי הגשר השבור וגשר המטבעות שהפילו מתמודדים רבים בעבר, פשוט זה לא הולך להיות.

גלגלי האופניים (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12
גשר המגנטים (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

הפטיש (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

במכשול הפטיש, המתמודדים יצטרכו לזנק אל פטיש ענק ומתנדנד. ברגע שהמתמודד ינחת על הפטיש, הפטיש יישמט ממקומו במהירות ויתחיל לנוע לעבר חבל הבנג'י. המתמודדים יצטרכו לנצל את המומנטום ולזנק מהפטיש אל חבל הבנג'י, באמצעותו יגיעו אל הקיר עליו הם צריכים לטפס כדי לסיים את המכשול. אם לא יעזבו את הפטיש בזמן, הם יתקשו מאוד לייצר נדנוד חדש על הפטיש הכבד ויאבדו מומנטום. תלוי במסגרת הוא המכשול החמישי. המתמודדים יצטרכו לזנק אל המסגרת התלויה הראשונה ולעבור ממנה דרך עוד שתי מסגרות אל הצד השני. המסגרות מתנדנדות מצד לצד ומשנות את הזווית שלהן תוך כדי התקדמות המתמודדים, מה שמקשה על שיווי המשקל והאחיזה. ולסיום, המכשול האייקוני של הנינג'ה: הקיר, כשהשנה מצטרף אל הקיר המוכר והוותיק המגה קיר, שגבוה ממנו במטר שלם ומתנשא לגובה 5.25 מטרים. מתמודד שיצליח לעבור את המגה קיר יזכה על המקום בצ'ק של 10,000 שקלים שיעניקו לו אסי ורותם. הקאץ'? מתמודד שיבחר לנסות את המגה קיר, יאבד ניסיון אחד יקר על הקיר הרגיל. במה יבחרו המתמודדים העונה, ללכת על בטוח או ללכת על הכסף?

תלוי במסגרת (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12
המגה קיר (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

_OBJ