במילה אחת: היסטוריה. ספיר מאיר פישלזון, מורה לאקרובטיקה ומאמנת ג'ימנספיט בת 29, הדהימה הערב (שבת) את כולם כשהפכה לאישה הראשונה אי פעם בתולדות "נינג'ה ישראל" שטיפסה על הקיר וסיימה את המסלול. פישלזון, שנתנה ביצוע מרשים ברמה עולמית, תמשיך למקצה חצי הגמר ותיאבק על תואר הנינג'ה הראשונה של ישראל.

פישלזון שרפה את המסלול מהמכשול הראשון: היא דילגה יפה בין לוחות הסטפר המרחף, הביאה קפיצה מעולה אל חבל הבנג'י וחצתה את גשר הלהבים עם רעל בעיניים. בכר הניגוח, היא התקדמה בין מסגרות המתכת באמצעות הכרים עד לצד השני של הבריכה, ואז הגיעה למכשול שלפני הקיר, שלושת הקולבים. פישלזון עברה קולב אחר קולב עד שהגיעה לקיר, ולמרות גובהה: 1.56 מטרים בלבד, טיפסה אותו כבר בניסיון הראשון ובכך השלימה את המסלול, האישה הראשונה אי פעם בישראל.

ספיר מאיר פישלזון (צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12)
עשתה את זה בענק. ספיר מאיר פישלזון | צילום: מתוך "נינג'ה ישראל", קשת12

פישלזון, נשואה לאופק ואמא לנעם בן השנה, רצתה להוכיח שגם אמהות יכולות להיות נינג'ה: "אחרי הלידה לקח לי זמן להתרגל להיות אמא, פחדתי מעולם הספורט בתור אמא. האם אצליח להתאמן? מה קורה לגוף אחרי הלידה? מאוד חששתי מזה", הודתה. פישלזון סיפרה שמצאה את הנוסחה לשלב בין הספורט לאמהות וביקשה לשלוח מסר לנשים: "זה לא שונה מלפני לידה, צריך פשוט לדעת לשלב את זה. אני לוקחת את הבן שלי איתי לכל האימונים. אני רוצה להגיד לכל האמהות, אל תוותרו לעצמכן".

הרומן של פישלזון עם עולם הספורט התחרותי התחיל בגיל צעיר מאוד. בגיל שש, מאמנת האקרובטיקה המוערכת אילנה כץ "צדה" אותה במהלך בילוי שגרתי בפארק. כץ ראתה את פישלזון עושה גלגלונים על הדשא, זיהתה את הפוטנציאל שלה, אימצה אותה לחיקה וליוותה אותה עד שהפכה למתעמלת האקרובטיקה מהטובות במדינה. פישלזון הייתה אלופת הארץ בהתעמלות קרקע מספר שנים ברציפות וייצגה את ישראל באליפות אירופה ובאליפות העולם, עד שבגיל 15 בחרה לפרוש מתחרויות, לדבריה בגלל הפחד מכישלון. עם זאת, גם שנים אחרי פרישתה של פישלזון, כץ נשארה דמות משמעותית מאוד בחייה והשתיים בקשר עד היום.

ספיר וטופז מאיר פישלזון (צילום: אלבום פרטי)
ספיר וטופז מאיר פישלזון | צילום: אלבום פרטי

לפישלזון אחות תאומה בשם טופז. האחיות מעידות שתמיד השוו ביניהן בילדות, מה שיצר ביניהן תחרות בריאה. טופז הייתה אמורה להתחרות לצד אחותה בנינג'ה, אבל גילתה שהיא בהריון ונאלצה לוותר. גם פישלזון עצמה כמעט שוויתרה על התחרות: "הייתי בשנה שעברה באודישנים לנינג'ה, עברתי אבל החלטתי שאני לא רוצה. קשה לי עם תחרויות", הודתה פישלזון. "אני מאלה שיכולות לא להתחרות אם אני לא בטוחה בניצחון. העדפתי להגיד לעצמי בלב, 'את טובה, אם היית הולכת היית עושה את זה'".

אחרי מחשבה נוספת בחרה פישלזון לנסות בכל זאת את מזלה על המסלול, לא לפני שתתאמן היטב לקראת האתגר. היא התאמנה בפארקור עם בני יפרמוב, בטיפוס עם אמור פז ובג'ימנספיט עם אדם ברוטמן ומתן בלו, וכמה שזה השתלם לה. "אני בעננים", הודתה אחרי שלחצה על הבאזר והוסיפה, "הרבה אנשים חושבים שבנות לא יכולות וזה הכי כיף בעולם להוכיח להם שאף אחד לא יעמוד לנו בדרך. אני גאה בעצמי".

ספיר וטופז מאיר פישלזון (צילום: אלבום פרטי)
ספיר וטופז מאיר פישלזון | צילום: אלבום פרטי