שבעת המתמודדים שעלו לגמר בתום מקצה חצי הגמר השלישי

טבלת מקצה חצי גמר 3 (צילום: נינגה ישראל)
טבלת מקצה חצי גמר 3 | צילום: נינגה ישראל

22:44 - הראל דודסון נפל למים במכשול החמישי (04:55)
הראל דודסון הוא המתמודד האחרון להערב והסיכוי האחרון שלנו לבאזר במקצה הנוכחי. אם לשפוט על פי הביצועים שלו במוקדמות התחרות ומספר האנשים שהגיעו עם טוטו ורוד כדי לעודד אותו מהיציע, יש לו סיכוי גבוה בהחלט.

דודסון הוזנק והזניק עצמו לפרופלור, הוא אחז את החבלים בקלילות ובאדישות והמשיך בלי לחכות למסילת החודים. עוד לפני שהספקנו להפנים שהוא התחיל את המכשול השני, הוא כבר התהפך על הגליל, איבד על הדרך את הכובע, וסיים את המכשול השני בלי יותר מדי מאמץ.

ארבע הקפצות מהירות ומעבר מושלם בסולם הסלמון פתחו את המכשול השלישי. מכשול קפיצת הטבעות לא היווה עבורו אתגר גדול, וזאת בעיקר בשל הידיים הארוכות שנתנו לו שליטה מלאה על המכשול. משם המשיך למקפצת העכביש, גם אותה עבר בקלילות וברוגע שלא מאפיין את הנינג'ות של הערב.

ואז הוא הגיע למכשול לוח האם, שאותו הצליח לעבור רק מתמודד אחד בתוכנית. דודסון התחיל להעביר את הידיות בתוך המבוך והתקדם בקצב רגוע לסוף הלוח הראשון. הוא התקדם במהירות לסוף הלוח הראשון, שלף את הידית מהלוח השני, ובלי לשים לב הפיל אותה בטעות למים. דודסון נתלה עוד דקה ארוכה על הידיות, עד שהבין שלא יצליח להגיע לסוף המכשול והפיל עצמו למים.

הראל דודסון בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
הראל דודסון | צילום: עודד קרני
הראל דודסון בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
הראל דודסון | צילום: עודד קרני

הראל דודסון בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
הראל דודסון | צילום: עודד קרני

22:24 - מיתר גלעדי נפל למים במכשול החמישי (05:03)
הרקדן שאוהב להעביר את הזמן הפנוי שלו בריקודים בעירום, הצליח להפתיע את כולם כשסיים את מקצה המוקדמות והעפיל לחצי הגמר. האם גם הערב הוא הולך להשאיר את כולם בשוק?

אם נשפוט על פי הביצוע המדויק של מכשול הפרופלור, יש לו סיכוי טוב. גם במסילת החודים הוא שמר על קצב טוב וטכניקה נכונה, ונדמה שעד עכשיו המסלול די קליל עבורו. גם סולם הסלמון לא גרם לו להזיע, והוא הקפיץ את ארבעת השלבים במהירות וביעילות. אחרי המעבר לטבעות הופתעו ניב רסקין ורותם ישראל מכמות הכוח שהוא מחזיק בידיים ומהמעבר המדהים של שני שלבים בבת אחת.

בשלב הזה נראה שמקפצת העכביש לא תהיה בעיה גדולה בשביל גלעדי, אבל לא פעם המתמודדים לא חישבו נכון את הקפיצה ופספסו את הגליל בגדול - אבל לא במקרה של גלעדי, שהצליח להפתיע גם הפעם והגיע למכשול החמישי, לוח האם. גם שם היה נדמה שהוא מתקדם בקצב טוב ומבין איך הוא אמור לבצע את המעברים על הלוחות. די מהר גלעדי הגיע לסופו של הלוח השני, אבל שניה של חוסר ריכוז גרמה לו לאבד את אחת הידיות, והדבר הכניס אותו למבוי סתום, והוא נאלץ לזרוק את עצמו למים.

מיתר גלעדי בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
מיתר גלעדי | צילום: עודד קרני
מיתר גלעדי בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
מיתר גלעדי | צילום: עודד קרני
מיתר גלעדי בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
מיתר גלעדי | צילום: עודד קרני

מיתר גלעדי בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
מיתר גלעדי | צילום: עודד קרני

22:16 - האם מישהו מהמתמודדים יצליח להגיע לבאזר?
מקצה חצי הגמר כולל את מסלול המכשולים הכי קשה שאי פעם קם בישראל, ונדמה שגם המתמודדים הכי קשוחים של המקצה מתקשים להגיע לסיומו. דימה דומקוב, שסיים את מקצה המוקדמות במקום השלישי, הצליח להגיע למכשול קפיצת הטבעות, אבל חישוב לא נכון הוביל אותו ישירות לבריכה. אסף חילי, שמטפל בילדים אוטיסטים בעזרת טיפוס, גם הוא הגיע לקפיצת הטבעות, אבל לא הצליח לעבור את כולו, והרופא איתמר מחול, שגם סייע לניקולאי אחרי שנפצע, הגיע גם הוא בדיוק לאותו המקום.

רק המטפס יובל שמחי הצליח להראות לכולם בדיוק איך עושים את זה והצליח להשלים את מכשול קפיצת הטבעות. אלא שחישוב לא נכון בקפיצה לטרמפולינה במקפצת העכביש, העיף אותו למים וסיים עבורו את המקצה. האם זה יהיה מספיק בשבילו כדי לעלות לגמר?

דימה דומקוב בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
דימה דומקוב | צילום: עודד קרני
אסף חילי בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
אסף חילי | צילום: עודד קרני
איתמר מחול בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
איתמר מחול | צילום: עודד קרני

יובל שמחי בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
יובל שמחי | צילום: עודד קרני

22:12 - ניקולאי פטשוב נפצע במכשול הראשון
ניקולאי פטשוב (ניקו פיט) הגיע לכבוש את הר מידוריאמה, אבל על הדרך קיווה להעלות את מספר העוקבים שלו באינסטגרם. את ההופעה החצי שחצנית שלו במסלול המוקדמות קשה לשכוח, אז הגיע ושרף אותו, לא רק עם טכניקה, אלא גם עם ים של פאסון. אבל האם כל זה יספיק לו כדי לצלוח גם את מסלול מקצה חצי הגמר?

אחרי שפטשוב הוזנק, הוא קפץ אל הפרופלור ונתלה עליו. חצי סיבוב אחרי גם הוא כנראה הבין שלא יצליח להיאחז לנצח, וטיפס עליו כדי שיוכל להושיט יד אל החבל. אחרי שתפס את החבל התנדנד לצד השני של המכשול, כמעט מעד אל המים ואחז בחבל השני, מה שהציל אותו והוביל אותו לסיומו של המכשול.

בזמן שהקהל מעודד אותו, פטשוב נשכב על המזרון והתלונן על כאבים. חובש ניגש אליו וגילה כי פטשוב פרק את הכתף במהלך המכשול הראשון, ולמרבה הצער, הוא נאלץ לסיים את הדרך שלו בעונה הנוכחית של נינג'ה ישראל.

ניקולאי פטשוב בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
ניקולאי פטשוב | צילום: עודד קרני

21:58 - יניב הכט נפל למים במכשול החמישי (04:43)
יניב הכט הגיע לנינג'ה כדי להראות לחניכים שלו שהכל אפשרי, והוא עשה עבודה לא רעה. אחרי שכבר לחץ על הבאזר בשלב המוקדמות, הגיע הכט למקצה חצי הגמר בעיקר בשביל הכיף, אבל עם תקווה קטנה לנצח את יובל שמלא ופחד גדול מהפרופלור שבתחילת המסלול.

אחרי כמה שניות של מדיטציה הכט יצא לדרך ולמרות כל החששות הצליח לעבור את הפרופלור בקלות יחסית. המעברים שלו במסילת החודים היו מהירים ומדויקים, ההיפוך היה נכון והוא שמר לאורך כל הדרך על כמה שיותר כוח בידיים. הטקטיקה הקטנה הזו כנראה עזרה לו בסולם הסלמון, אחרת איך אפשר להסביר ארבע הקפצות מושלמות? הכט נתן כאן ביצוע לא פחות ממושלם, והעברת הטבעות שלו מוו לוו הייתה לא פחות מאומנות.

בתחילת מקפצת העכביש היה נדמה שהכט מתקשה למצוא איזון ולהחזיק את כל משקל גופו בין קירות הזכוכית. הנשימות שלו הפכו כבדות והוא נראה מתאמץ. למרות שהייתה תחושה שהוא הולך ליפול בכל רגע, הוא סחב עצמו עד הסוף, זינק במהירות לטרמפולינה, אחז את הגליל ועבר למכשול הבא.

עד נקודה זו, רק המתמודד גיל מרנץ הצליח לעבור את לוח האם. האם גם הכט יצטרף אליו? נראה שהוא איבד הרבה מכוחו, ובנקודה זו הוא מתפנה למתיחות והסדרת הנשימה. הכט שלח את ידיו לתפוס בידיות ונתלה בשמיים. הוא הוציא את אחת הידיות וניסה לתקוע אותה בהמשך לוח האם, אבל מהר מאוד איבד את האחיזה וירד להצטנן במים.

יניב הכט בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
יניב הכט | צילום: עודד קרני
יניב הכט בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
יניב הכט | צילום: עודד קרני
יניב הכט בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
יניב הכט | צילום: עודד קרני
יניב הכט בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
יניב הכט | צילום: עודד קרני

יניב הכט בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
יניב הכט | צילום: עודד קרני

21:48 - אלי רוט נפל למים במכשול השלישי (02:26)
המתמודד החרדי הראשון של נינג'ה ישראל הוכיח במוקדמות שהוא ניחן ביכולות גבוהות מאוד, אבל מה יקרה במסלול חצי הגמר הקשוח? אם לשפוט על הביצוע על מכשול הפרופלור, אלי רוט עשוי להגיע למקום טוב. מיד אחרי שזינק אל הפרופלור אחז בחבל מבלי להמתין לסיבוב שלם, צבר מומנטום נכון למעבר בין החבלים וצלח את המכשול הראשון.

רוט שמר על קצב טוב במסילת החודים, התהפך על הגליל אחרי מנוחה קלה והשלים את המכשול בלי יותר מדי בעיות. לפני שהתחיל לטפס על סולם הסלמון לקח מספר נשימות, והיה אפשר לראות שכבר בשלב הזה הוא מתחיל לאבד את הכוחות. למרות שפספס שני שלבים בסולם הסלמון, הוא הצליח להתיישר ולבצע מעבר למתח לפני הטבעות. כשאחז בטבעת השנייה כבר אפשר היה לראות שהוא נאבק להשאיר את הידיים במקומן, והדרך שלו לבריכה הייתה קצרה.

אלי רוט בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
אלי רוט | צילום: עודד קרני
אלי רוט בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
אלי רוט | צילום: עודד קרני
אלי רוט בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
אלי רוט | צילום: עודד קרני

אלי רוט בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
אלי רוט | צילום: עודד קרני

21:39 - סתיו שלזינגר נפל למים במכשול הראשון (00:03)
האם סתיו שלזינגר למד מהטעות של המתחרה שלפניו ויצליח ללחוץ על הבאזר? כנראה שלא. שלזינגר בא עם רעל למסלול, אבל אחרי שהוזנק תפס תאוצה, זינק על הטרמפולינה, קפץ ופספס את הפרופלור בסנטימטר בודד. מאותו רגע, הדרך שלו לבריכה הייתה קצרה מאוד. אבל שלזינגר לא צריך להתבאס במיוחד, כי הוא ממש לא לבד. מיד אחריו נפלו גם צוריה וילף, רני לינקוב ואילון טויטו באותו מכשול ממש, שעושה המון צרות למתמודדים של הנינג'ה במקצה חצי הגמר.

סתיו שלזינגר בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
סתיו שלזינגר | צילום: עודד קרני

21:34 - יונתן יגן נפל למים במכשול הראשון (00:07)
הצבעים האופטימיים והשמחה הפנימית איתם עלה יונתן יגן למסלול הנינג'ה אמנם היו אמורים לזמן מזל טוב, אבל כנראה שהם עשו בדיוק את ההפך. אחרי כמה מתיחות הוזנק יגן והוא ניגש לבדוק את האיזון על הטרמפולינה. מיד לאחר מכן קפץ, ניתר לעבר הפרופלור, אחז בו, אבל מיד אחר כך איבד את האחיזה ונפל לבריכה.

יונתן יגן בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
יונתן יגן | צילום: עודד קרני

יונתן יגן בחצי הגמר (צילום: עודד קרני)
יונתן יגן | צילום: עודד קרני

21:15 - מקצה חצי הגמר השלישי יוצא לדרך
אחרי ש-14 מתמודדים כבר הבטיחו את מקומם בגמר, מגיעים היום מתמודדים נוספים לעלות על מסלול המכשולים האכזרי במקצה חצי הגמר השלישי של נינג'ה ישראל, במטרה להבטיח את המקום שלהם בגמר. האם הראל דודסון, שכבש את המגה קיר ולקח איתו הביתה עשרת אלפים שקלים יצליח הערב להביס שוב את המכשולים ולעלות לגמר?

כדי לעשות את זה הוא ושאר המתמודדים יצטרכו לצלוח את מכשול הפרופלור שנמצא בתחילת המסלול, ולאחריו לעבור את מסילת החודים, סולם הסלמון וקפיצת הטבעות, מקפצת העכביש, לוח האם, ווים בשמיים ולסיום - לעלות שמונה קומות בפיר המעלית. המשימה מורכבת ולא פשוטה, אבל מי יצליח בסוף הערב להיות בראש הטבלה?

ניב רסקין ורותם ישראל (צילום: עודד קרני)
ניב רסקין ורותם ישראל | צילום: עודד קרני