חבר הכנסת מסיעת הליכוד, עוזי דיין, התבטא אתמול (שני) בחריפות נגד יושבת ראש ועדת הקורונה, יפעת שאשא ביטון, במהלך הדיון בכנסת על בקשת הליכוד להכריז עליה כפורשת בעקבות עזיבתה למפלגתו של גדעון סער.

"אני רוצה לתת עצה ספרותית בחינם לגדעון סער", אמר דיין, "בדיוק על המקרים האלה כתב שייקספיר, נדמה לי באוטלו - 'האישה הזאת היא בת מעל, היא בגדה באביה, היא תבגוד גם בבעל'".

ההתבטאות הזאת עוררה סערה גדולה והבוקר שר המודיעין אלי כהן התנער מאמירתו של דיין, אבל באותה נשימה תקף גם הוא את שאשא ביטון. "האמירה של עוזי דיין לא הייתה צריכה להיאמר. הוא חזר בו והתנצל עליה. לא היה צריך לומר את הדברים האלה, לא באותו הסגנון", טען כהן, "אבל, מאיפה יש לשאשא ביטון את התעוזה לבוא ולומר שלא תשב תחת נתניהו?".

"לפני מספר חודשים שאשא ביטון תמכה בראש הממשלה נתניהו בפריימריז נגד גדעון סער", המשיך שר המודיעין, "היא תמכה בליכוד ואמרה שצריך לרוץ בליכוד, דיברה לקולות הליכוד. ההתבטאות שלה מכעיסה אותי. מה היא עשתה עד היום? אין לה אפילו קמצוץ מההישגים שהוביל ראש הממשלה. היהירות והזחיחות שלה לא מקובלת עלינו. היא אפילו, הייתי אומר, בזויה".

בזויה? לא הלכת רחוק מדי? את אורלי לוי-אבקסיס חיבקתם דווקא.
"ראיתי מה עשיתם לאורלי לוי כשהחליטה לעבור לימין, לא עזבתם אותה לשנייה, לא נתתם לה מנוחה, אבל כשיפעת החליטה ללכת נגד הליכוד הפכתם אותה למלכה. במקרה הזה אנחנו רואים את האופן שבו אתם פועלים".

זה לא לגיטימי לעבור למפלגה אחרת? אתה בעצמך היית במפלגת כולנו בהתחלה.
"דבר ראשון לא הייתי חבר כנסת כשהצטרפתי לכולנו, ודבר שני, לא דיברנו נגד נתניהו, להפך - באנו ואמרנו בתקשורת שאנחנו בעד זה שנתניהו יוביל את הממשלה".

ח"כ יפעת שאשא ביטון (צילום: חדשות 12)
"מאיפה יש לה את התעוזה לבוא ולומר שלא תשב תחת נתניהו?". השר אלי כהן נגד יפעת שאשא ביטון | צילום: חדשות 12

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, צפוי להודיע היום באופן רשמי על הקמת מפלגה חדשה בראשותו. במקביל, אתמול נודע כי ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, יכהן כמנהל מטה הבחירות של גדעון סער בבחירות הקרובות.

כשנשאל שר המודיעין על האזרחים שמפרים את הסגר והאם מדובר בסגר אמיתי או ב'ישראבלוף', השיב: "מי שמוביל ומקדם את המרד נגד הסגר, מתוך שיקולים פוליטיים, אלה רון חולדאי שיש לו כוונה להקים מפלגה וכרמל שאמה, ראש עיריית רמת גן".

בעלי עסקים קורסים ולא מוכנים שוב לסגר, ואתה לוקח את זה למקום הפוליטי כדי לסגור חשבונות?
"אני בהחלט מבין לליבם של האנשים האלה, לכן מדינת ישראל מסייעת לאותם עצמאיים עד סוף יוני ונותנת מענקים חד פעמיים. גורמי המקצוע - גם אש, גם שרון אלרעי פרייס וגם חזי לוי - מדברים אפילו על סגר הדוק יותר. אנחנו רואים את האור בקצה המנהרה, עד סוף חודש דצמבר נהיה עם למעלה מ-800,000 ישראלים שישלימו את החיסון הראשון. מבצע החיסונים משמעותי ומאוד מוצלח עם למעלה מ-100,000 ישראלים שמתחסנים מדי יום. ישראל תהיה המדינה ראשונה שתצא מהסגר בצורה מוחלטת".

ריאיון עם רון חולדאי (צילום: N12)
"רון חולדאי מוביל ומקדם את המרד נגד הסגר מתוך שיקולים פוליטיים" | צילום: N12