ממשלת בנט-לפיד יצאה לדרך והשרים החדשים נכנסו למשרדיהם. בכוונת שר האוצר אביגדור ליברמן לגבש תקציב מדינה דו שנתי בתוך 145 ימים ולהביאו לאישור הכנסת, אלא שבשלב זה הקואליציה מונה 60 חברים בלבד. לא מדובר באתגר היחיד שהממשלה החדשה מתמודדת איתו: אחרי שאתמול (שלישי) שוגרו מרצועת עזה בלוני תבערה, צה"ל תקף הלילה מטרות של החמאס, לראשונה מאז מבצע שומר החומות.

שרת הטכנולוגיה והמדע, אורית פרקש הכהן מכחול לבן, התייחסה ב"חדשות הבוקר" לאתגרי הממשלה. "בטוחה שתימצא האצבע ה-61 לתקציב, ואף יותר", העריכה השרה, "סיפור היעדר התקציב ומדיניות כלכלית כוללת בכזאת תקופה הוא חוצה מפלגות. בטוחה שהרבה מאוד אנשים בכנסת לא יפקירו את הכלכלה הישראלית ויתמכו בתוכנית כלכלית אמיתית ומאוזנת שנוגעת בכל המגזרים וקובעת סוף סוף מנועי צמיחה".

"הממשלה הזאת מורכבת מהמון צבעים ודעות, אבל המטרה הברורה שלה היא לייצר שינוי ולהתחיל לעבוד למען אזרחי ישראל", המשיכה פרקש הכהן, "אין תקציב מעל לשנתיים, זו בעיה בוערת. זה לא קוסמטיקה, לא פלסטר. אנחנו בגירעון הכי גדול שהיה, כמעט טריליון שקלים. צריך להתמקד בפרנסה של הישראלים ולהחזיר את המובטלים לתעסוקה. דיברתי עם שר האוצר ליברמן ועם ראש הממשלה בנט ולכולנו הרצון לעבוד אחרי כזה שיתוק".

בהסכמי הממשלה יש תוכניות שיעלו כ-100 מיליארד שקלים, אבל אפשר להגדיל את התקציב רק ב-20 מיליארד. איך זה יסתדר?
"נקבע סדרי עדיפויות, זאת המשמעות של תקציב. בשיטה הקודמת שנבעה כל כולה משיקולים פוליטיים של נתניהו, לא היה תקציב אלא קופסאות קורונה. חלק מהתוכניות הן ארוכות טווח וזו העלות הכוללת שלהן. אני שמחה ששר האוצר הביא מנכ"ל מקצועי וחזק עם עמוד שדרה מקצועי. לפי סדרי העדיפויות נפרוס את הדברים על פני שנים".

פרקש הכהן התייחסה לתקיפה הלילה ברצועת עזה: "שר הביטחון בני גנץ אמר, מה שהיה זה לא מה שיהיה. אמרו את זה גם כל ראשי מערכת הביטחון, וזה מה שהיה הלילה. תקפו מוצבים של חמאס, לא דיונות ולא מטרות שוליות. זאת בדיוק האמירה. זכותנו להיות כאן ולהסתובב בעיר הבירה שלנו. התגרויות כאלה יקבלו מענה משמעותי, גם אחרי שומר החומות".

ואם בלוני התבערה ימשיכו גם מחר ומחרתיים?
"נראה תגובות משמעותיות. מה שהיה אתמול במצעד הדגלים זה המשך להחלטת הקבינט משבוע שעבר, לתת את הסמכות למפכ"ל ולדרגים המקצועיים. הם תיאמו את הדברים בצורה מקצועית וזה התנהל כמו שצריך. הדברים של השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, ראויים לכל שבח. יש לנו זכות בסיסית לצעוד בעיר הבירה שלנו".

מה חשבת על חברי הכנסת הערבים שחלקם הגיעו לשם ועשו פרובוקציות? היו גם צועדים שקראו מוות לערבים.
"אנחנו חיים במציאות מורכבת, עם מורכבות בחברה הישראלית. אלו לא דברים שנכון לעשות. אני שמחה שהמשטרה והמפכ"ל הובילו את האירוע הזה ושמרו שהוא לא ייצא משליטה".

מה עמדתך באשר לעובדה שנתניהו ממשיך להתגורר בבלפור?
"אני מניחה שאדם שגר עם משפחתו 12 שנה בבלפור, צריך קצת זמן כדי להתארגן ולצאת. אני סמוכה ובטוחה שהם יארזו את הדברים וייצאו מהבית. לא חושבת שיהיה כאן אירוע אחר. העיסוק בזה מוגזם".