עוד החמרה במגבלות הסגר: הלילה (חמישי) אישרו שרי הממשלה במשאל טלפוני את התקנות המגבילות את קיום ההפגנות, הטלת קנסות על סך 500 שקלים למי שיימצא בסוכה של אדם שאינו מתגורר עימו וכן הארכת הסגר בשלושה ימים נוספים.

על פי ההגבלות שאושרו, ההתקהלות מותרת עד 20 איש במקום פתוח ו-10 איש במקום סגור, כל עוד לא מדובר במרחק של יותר מקילומטר ממקום המגורים. הגבלות אלה תקפות הן לתפילות בבתי הכנסת והן להפגנות.

שר ההתיישבות צחי הנגבי הסביר ב"חדשות הבוקר" את הצורך בהחמרת הסגר. "הציבור כבר מפנים מה שמפנימים בכל העולם, שזו מגפה קטלנית ומדבקת מאוד, לא שפעת עם יחסי ציבור", אמר השר הנגבי, "אנחנו נדרשים לנקוט את הצעדים הנכונים שאמורים לשאת פרי בתוך מספר שבועות, אז נראה תחלואה קטנה יותר".

"ההחלטות שהתקבלו בממשלה, בכנסת והיום גם בוועדת החוקה, נועדו לייצר אחידות", המשיך השר, "אכן הייתה ביקורת חריפה ומוצדקת על כך שלא מבינים מדוע זה מותר וזה אסור, מדוע אסור להתפלל אבל כן מותר להפגין, או מדוע מותר להפגין אבל אסור ללכת לחתונות, לבר מצוות או לניחום אבלים. מאמין שעכשיו נכנסנו לסוג של זהות, הכל מותר בתוך ה-1,000 מטרים ובלבד שאין התקהלות".

אתה חי בשלום עם ההגבלות על ההפגנות? כולנו זוכרים את צחי הנגבי הצעיר עומד על הבריקדות בימית ב-1982. אתה מזדהה עם המפגינים?
"זה לא רק להזדהות, אני חושב שכשאדם יוצא מביתו ומוכן לעשות משהו למען שינוי החברה שלו והשקפת עולמו, ולא רק לעסוק בדברים שקשורים לו, למשפחתו ולקריירה שלו, זה דבר מבורך. אבל, כשאני הייתי בימית על האנדרטה, לא הייתה קורונה. היום הציבור נדרש לדברים שלא יאמנו. אני את הילדים שלי לא יכול לראות ויש מיליונים שלא יכולים ללכת לעבודה, להתפרנס ולפרנס את ילדיהם".

ההתבטאות שלך ב"אופירה וברקוביץ'", ה'חרטא' על העניים, עוררה סערה גדולה. כשאתה מביט לאחור, מה אתה חושב על זה?
"ממש לא אמרתי חרטא על עניים. מה שאמרתי וטעיתי הוא שאין אנשים רעבים. טעיתי בביטוי ומהר מאוד הבנתי שיש הרבה אנשים שגם אם המקרר שלהם מלא, הם חיים בחרדה קיומית יום-יומית לגבי העתיד שלהם. חזרתי בי עוד באותו היום ולא רק שהבעתי התנצלות מקרב לב, אלא מאז אני עוסק בלתת לאנשים יותר ודאות וביטחון לגבי עתידם".