850 רקטות נורו על ידי מחבלי חמאס והג'יהאד האסלאמי מאז תחילת מבצע "שומר החומות", כשבמקביל המחאות האלימות בערים המעורבות נמשכות כל העת. הלילה (רביעי) כוחות מג"ב נכנסו לראשונה לעיר לוד והוכרז על מצב חירום אזרחי מיוחד בעיר, אחרי שאזרחים ערבים הציתו עשרות מכוניות ושרפו בתי כנסת.

בעכו נרשמו מהומות קשות שכללו בין היתר את הצתת מסעדת אורי בורי. הפגנות אלימות נערכו גם בחיפה, יפו ובצומת אום אל פחם, שם אוטובוס שבו נסעו חיילים נרגם באבנים.

ראובן בן חמו עשה את דרכו מטבריה לביתו, כשנקלע לניסיון לינץ' אכזרי בכפר כנא. "זו הייתה נסיעה שגרתית בארץ שלנו, בנוף הגליל, כשלפתע נקלעתי לאיזשהו פקק", שיחזר ב"חדשות הבוקר", "התנועה זחלה ושיערתי שזה קשור לצאת הצום שלהם ולחג, אבל זה ממש לא היה ככה. כמה דקות אחר כך היו מסביבי 70-80 אנשים שרק רצו להרוג אותי. קיבלתי אבנים ומקלות. זאת הייתה תחושה מפחידה ולא נעימה".

"הכל קרה כל כך מהר, לא היה לי איך לצאת מזה", תיאר בן חמו, "קיבלתי את החיים בנס בזכות הקדוש ברוך הוא ששלח אדם מסויים שהציל אותי והוציא אותי מהרכב - תושב כפר כנא בשם ג'מאל. מישהו מלמעלה כיוון אותו לעניין ונתן לו כוחות. אתמול נפגשנו וישבנו ביחד".

מאילו פציעות אתה סובל בעקבות האירוע?
"התעוררתי הבוקר אחרי לילה מאוד קשה, לא הצלחתי למצוא תנוחה בריאה ונכונה לישון. יש לי כאבים בראש, בגב ובידיים. אני רואה את התמונות מהאירוע, ולא מאמין שעברתי את זה. שואל את עצמי אם זה חלום, או שאכן קרה".