בפיגוע הדריסה והדקירה בצפון תל אביב לפני שבועיים, ריקי שינפלד בת ה-48 נפצעה קשה. הרופאים נלחמו על חייה והצליחו להציל אותה, אך שינפלד עדיין מאושפזת בבית החולים כשהיא סובלת מפגיעות קשות ולפניה הליך שיקום ארוך.

"מצבי לא משהו בכלל. אני כאובה, נכה ברגליים ובידיים, לא יכולה לזוז לבד", תיארה הבוקר (ראשון) שינפלד ממיטת אשפוזה ב"חדשות הבוקר", "יש לי שברים בצלעות ושבר באגן. אני פשוט נכה. הרופאים לא יודעים אם אעמוד שוב על הרגליים, אין להם עדיין מושג מה קורה איתי. לפניי תהליך שיקום ארוך שיימשך שנה".

"יש ימים שאני מוצאת את עצמי פה לבד, בוכה עם עצמי. אני לא אוהבת להיות תלויה באחרים. הגעתי למצב שמאכילים אותי ומקלחים אותי. אני לא כזאת. אמורה להיות דרך ארוכה. כולם אומרים לי שאני חזקה, אבל אני מאוד מקווה שאשרוד את זה".

את זוכרת את רגע הפיגוע?
"אני לא זוכרת כלום מהיום הזה. שום דבר. אני סייעת לילדה עם תסמונת דאון שלומדת בגן רגיל. סיימתי את העבודה וזו התחנה שבה אני מחכה לאוטובוס הביתה. התמזל מזלי להיות במקרה הזה. אני תמיד עומדת לפני התחנה, בצד ימין. אף פעם לא יושבת בתחנה".

נפצעת מהדריסה או מהדקירה?
"הפגיעה שלי מהדריסה. המחבל העיף אותי כמה מטרים ופגע בי בחוט השדרה. בגלל זה אני משותקת בכל הגוף. אני רואה פיגועים שקורים, זה עצוב וזה כואב, אבל בחלומות שלי לא חשבתי שזה יקרה לי או לאחד מבני המשפחה".

באיזה מצב הגעת לבית החולים?
"לפי מה שסיפרו לי, הגעתי במצב לא טוב. הייתי בסכנת חיים, בטיפול נמרץ. הרופאים אמרו לבעלי ולמשפחה שלי שאני משותקת, שלא אזיז אפילו את הידיים, שאני פשוט לא אשרוד".

זוכרת את הרגע שבו התעוררת?
"לא זוכרת את רגע ההתעוררות. כשהייתי ערה מלא אנשים באו אליי, אבל לא זוכרת מי היה אצלי. שום דבר. רק אחרי יום-יומיים, כשאיכשהו חזרתי לעצמי, התחלתי לראות אנשים ולדבר איתם. כשחזרתי להכרה מלאה, הבנתי מה קרה לי. לא רצו לספר לי, אבל שאלתי. בסוף לא הייתה להם ברירה אלא לספר לי שהיה פיגוע ורכב דרס אותי".

מה מצבך הנפשי כעת? איך את מתמודדת?
"אני עטופה. בעלי, הבנות, המשפחה, ההורים, המשפחה של בעלי, המשפחה של אחותי, חברות וחברים, הורים מהגן והורי הילדה שאני הסייעת שלה - כולם לא עוזבים אותי. אני רוצה להגיד תודה למחלקת טיפול נמרץ ולמחלקת נוירוכירורגיה על הטיפול המסור. האחים, האחיות וכוח העזר פה מטפלים בי. מבקשת שכולם יתפללו בשבילי כדי שאעמוד שוב על הרגליים".