בית משפט השלום האריך את מעצרם של חמשת תלמידי הישיבה בשומרון, אשר חשודים ברצח הפלסטינית עאישה ראבי, אם לתשעה, באמצעות זריקת אבנים על רכבה. הפרשה הייתה עד אתמול תחת צו איסור פרסום. אתמול פרסם שב"כ כי נמצא ברשות הנערים סרטון המתעד שריפה של דגל ישראל.

אביו של אחד העצורים סיפר לניב רסקין ב"חדשות הבוקר" על התחושות של המשפחה: "אתמול היה יום קשה בשביל אשתי ובשבילי. ראינו את הילד אחרי שבוע, אבל רק מרחוק, כי לא נתנו לנו לדבר איתו. זה לא הבן ששלחנו לפני שבוע ללימודים - שלחנו ילד שמח, וראינו ילד חיוור. בהתחלה הוא אפילו פחד לחייך לכיווננו".

האב טוען בתוקף כי במהלך האירוע שבו נהרגה הפלסטינית, הנערים היו בכלל בסעודת שבת עם הרב שלהם, אשר מסר עדות במשטרה על כך. "הילדים שלנו לא קשורים לסיפור הזה. יש פה לחץ מלמעלה להביא תוצאות ולמצוא אשמים. הלכו לחבר'ה שקל לרמוס את הזכויות שלהם, מתנחלים עם פאות, ופשוט רומסים את הנפש של נערים, כי מישהו לחוץ להביא הודאה, למרות שאין ראיות".

לשאלתו של רסקין, מי במדינת ישראל רוצה לתפוס נערים יהודים שלא עשו דבר ולהאשימם ברצח, עונה האב: "אני לא יודע, אני לא מבין בפוליטיקה. ראינו כבר כשיש לחץ להביא תוצאות, אנשים חפים מפשע נפגעים. מי שראה את 'עובדה' - יודע שככה השב"כ עובד. אחרי חודשיים וחצי של חקירה, כל מה שיש להם נגד הבן שלי, זו תמונה של תנועה פוליטית, כנראה כהנא, בטלפון שלו. אם בגלל תמונה הורסים לילד את החיים, אז זו לא מדינת ישראל, זה הק.ג.ב".

עדי כרמי, בכיר השב"כ לשעבר, שהתארח באולפן "חדשות הבוקר" הגיב כי הטענות משוללות כל יסוד. "השב"כ הוא ארגון ממלכתי. החוקרים שחקרו את הנערים עוסקים גם בחקירות של פלסטינים שביצעו פיגועים, ולא מבחינים בין טרור לטרור. מעצר הנערים היה עם צו שופט, והחקירות היו בהתאם לחוק. הכול נעשה בצורה מאוד מסודרת, מבוקרת ומקצועית".

כרמי הזהיר מפני מדרון חלקלק. "תוקפים פה את המשטרה, את הפרקליטות, רמטכ"ל שעבר, עכשיו את השב"כ. כשזה מגיע לאנשים שעובדים בארגון ממלכתי, צריך לתת להם גיבוי ואת ההרגשה שהם עושים עבודת קודש. מדובר כאן בנערים שכנראה חשודים ברצח. זה לא עוד פיגוע".

תגובת השב"כ: "העצורים בחקירות השב"כ מקבלים את מלוא הזכויות, שלהם הם זכאים על פי החוק. הטענות על מניעת הזכויות של הנחקרים בניגוד לדין משוללות כל יסוד ומטרתן להסיט את הדיון מהחשדות החמורים בגינם נעצרו לחקירה".