פרץ אלימות חמור של תלמידים בבתי ספר בימים האחרונים. באזור השרון תועד תלמיד מכה באגרוף את חברתו לכיתה, כשבהמשך הילדה התמוטטה. במקרה אחר, שני נערים מאילת נעצרו לאחר שחדרו לבית ספר למרות שאינם לומדים בו, וירו באקדח כדורי פלסטיק לעבר מורה. בית המשפט החליט לשחרר אותם למעצר בית, בניגוד לעמדת המשטרה. "זה אירוע חמור ולא מעשה קונדס. המשטרה רואה אותו בחומרה רבה", ציין פקד אסף ויזר, מפקד מחלק הנוער במרחב אילת. בראיון ל"חדשות הבוקר", עם ניב רסקין, המשודרת בימים א'-ה', 07:00 בקשת 12הוסיף נציג המשטרה: "שני הנערים אינם תלמידי בית הספר, אחד מהם מוכר למשטרה והשני פחות. הם נכנסו לבית הספר חמושים באקדח שנראה אמיתי וירו במורה בגבה". המורה עצמה התאוששה מהאירוע ושבה ללמד. "התלמידים הביעו חרטה עמוקה על כל האירוע. למרות זאת, בכוונתנו להגיש כתבי אישום כנגדם. לחברת האבטחה נערך שימוע ושיעורי בתי הספר באילת נפתחים השבוע בהסברה לתלמידים", סיכם פקד ויזר.

"פניתי למנכ"ל משרד החינוך ואמרתי לו שהמצב הזה הלא יכול להימשך", הגיבה בשידור בערוץ 12 מזכ"לית ארגון המורים, יפה בן דוד. בדרכה לאילת כדי להביע סולידריות עם המורה שהותקפה, אמרה בן דוד: "שוחחתי עם המורה, היא חזקה ושבה היום לעבודה, אבל לנו אסור להשלים עם המצב הזה. החברה שלנו נעשתה אלימה וזה משליך על ההורים, התלמידים ובתי הספר, שאינם מוגנים". מזכ"לית הארגון אף מאיימת בנקיטת צעדים משמעותיים בנושא: "אנחנו דורשים מעשים אחרת תהיה השבתה של כלל מערכת החינוך. למנהלי בית הספר אין את הכלים למנוע את המצבים האלו, רק דרך חוק והרתעה ניתן למנוע את האלימות. אנחנו דורשים ממשרדי הממשלה להכין תכנית אכיפה לאומית ולעגן את זכויות המורים בחוק".

בבית הספר בשרון, שבו התקיף תלמיד את חברתו לכיתה באלימות קשה, הסבירו במכתב שנשלח להורי התלמידים כי האירוע טופל במיידי. התלמיד והוריו זומנו לשיחה עם המנהל, לאחריה התנצל בפני התלמידה והכיתה. "אנו עושים כל מאמת לחנך לאורחות חיים מכבדים ולסביבת חיים בטוחה", כתבו בבית הספר להורים.

עוד ב"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין:

 "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, א'-ה', 07:00 בקשת 12