דיירי הבניין שנהרס ברעננה מתקשים לעכל שברגע אחד איבדו את ביתם ואת כל החפצים היקרים להם. 14 משפחות פונו באופן בהול מהבניין שעמד בפני סכנת קריסה מיידית, לפי ההערכות בעקבות עבודות תמ"א 38 שבוצעו במקום. זמן קצר לאחר הפינוי הבניין הוקרס באופן יזום והדיירים משתכנים מאז בבית מלון.

אחד מדיירי הבניין, זאב לנדס, תיאר הבוקר (שלישי) בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר" את התחושות הקשות שלו ושל שאר הדיירים. "אנחנו על הפנים, בלשון המעטה", סיפר לנדס, "כמעט 30 שנה גרתי בבניין, זה איום ונורא. זאת תחושת חוסר אונים מוחלטת, לא הצלחנו לישון כל הלילה - כל הזמן מחשבות".

לנדס תיאר את השעות שלפני קריסת הבניין: "ילדה מהבניין שמעה בום, רעש חזק ותזוזה של הבניין. שמעו צעקות, כנראה של הפועלים שהתפנו. אומרים שחפירה של כלונס אחד גרמה לכך שהעמוד הפינתי שקע ובעקבות זה כל הבניין נטה על צידו".

היית בבניין בזמן הזה?
"הייתי בארוחת צהריים מחוץ לבית, כשמנהל העבודה התקשר ובדק אם אני בדירה. הוא וידא שאין אף אחד בדירה שלנו. גם הדיירים התחילו לעשות טלפונים כדי לוודא שדיירים אחרים לא נמצאים בבניין. למזלנו, אף אחד לא היה בבניין".

מה נשאר מהחפצים שלך?
"שום דבר, הצלחתי להוציא מערימת ההריסות רק שק שינה וחטיפי אנרגיה. הכל הלך - מחשבים, מקררים, תנורים, מיטות, בגדים, תכשיטים. כל החיים. מה שהלך ובאמת אין לו חזרה זה כל התמונות, האלבומים והזכרונות. ביקשתי שאם ימצאו כמה דברים שישימו בצד, אבל לא נותנים לנו להתקרב".

איך תמשיך מכאן?
"זאת שאלת מיליון הדולר. אני לא יודע. אני עדיין עם הבגדים של אתמול, הצלחנו להתרחץ בבית המלון שקיבלנו מהעירייה. קיבלנו גם 500 שקלים לקניית מזון, הבעיה שאתה קונה מזון ואין לך איפה לשים אותו".

טפסר משנה דני יוספברג, מפקד תחנת כיבוי שרון, סיפר: "מדובר על מקרה קיצוני כמו המקרה בחולון, אלא שבניגוד לחולון במקרה הזה בוצעו עבודות שיפוץ בבניין שהובילו לשינוי במצבו של אחד העמודים, דבר שגרם לשקיעה ולשינוי בהצבה של הבניין עצמו".

"הצוותים שהגיעו למקום זיהו מהר מאוד שיש סכנה ממשית לקריסת המבנה וניתנה הנחייה לדיירים לפנות אותו בצורה מאוד מהירה, כולל את המבנים הסמוכים", המשיך יוספברג, "הוחלט להרוס את מה שנמצא בסכנת קריסה מיידית. בבוקר נבצע הערכת מצב נוספת שבמהלכה יוחלט האם הדיירים יכולים להיכנס ולהוציא את מה שנשאר בדירות שכרגע לא נפגעו, או שזה מסוכן ונמשיך בקריסת המבנה כולו".