199 חטופים מוחזקים על ידי החמאס ברצועת עזה כשלדברי דובר צה"ל, "צה"ל והמדינה פועלים מסביב לשעון לשחרר אותם". מדובר במספר חטופים לא סופי כשיש רבים מהצעירים שבילו במסיבה ומתושבי עוטף עזה שעדיין מוגדרים כנעדרים. בין הנעדרים רוני פטרובסקי, שבילה במסיבת הטבע ברעים ומאז גורלו לא ידוע.

אחיו, דני, סיפר הבוקר: "אות החיים האחרון שקיבלנו היה ביום שבת שעברה, השבת הנוראית ההיא. רוני היה בדרך הביתה ביחד עם חבר שלו, שגיב בן צבי. הם היו בדרך ומאז נעלמו עקבותיהם. רוני אמר לנו: 'יורים עלינו טילים. אני לא מאמין איך הגעתי למסיבה הזאת. אנחנו מנסים עכשיו לחזור'. זה הדבר האחרון שקיבלנו ממנו בהודעה קולית".

מצאתם עדויות לגביו לאחר מכן? בתמונות, בסרטונים?
"עשינו בדיקות בכל המקומות. ראינו זוועות ברשת, סרטונים ותמונות. עברנו על כל דבר קטן, על כל רשימה אפשרית. שום דבר, שום עדות. הדבר היחיד שאנחנו כן יודעים, זה שהודיעו למשפחה של שגיב ששגיב חטוף. לגבי רוני, אין לנו שום מושג. אנחנו לא יודעים מה המצב שלו, איפה הוא נמצא ומה קורה איתו. הגיעו אלינו נציגים מטעם המדינה, אבל הם רק לקחו פרטים. בלי שום תשובה, בלי שום הסבר. כלום. היינו רוצים לפחות לראות אות חיים קטן ממנו, משהו קטן, מינימלי, לדעת שבאמת דואגים להם, מטפלים בהם. לדעת שהם בסדר".

איך המשפחה בימים האלה?
"אלה ימים נוראיים. בלי שינה, בלי אוכל, אי אפשר להכניס שום דבר לפה. אי אפשר להירדם. אתה רואה זוועות. יש כל הזמן פחד מהלא נודע, מאיפה הוא, מה איתו, האם הוא בסדר, מתי הוא יחזור הביתה. יש לנו אמונה שלמה בלב שהוא יחזור הביתה בריא ושלם".

ספר על אחיך.
"כשהיינו קטנים, רוני ואני כבר איבדנו את אמא שלנו למחלת הסרטן. תמיד נשענו אחד על השני, תמכנו אחד בשני, עזרנו אחד לשני. למרות שאני אחיו הגדול, תמיד הסתכלתי עליו בהערצה, על הכוח שיש לו, על שמחת החיים ועל ההוגנות שלו כלפי כולם, לכל החברים והאנשים שסובבים אותו. כל כך הרבה אהבה תמיד יש סביבו. הקושי הזה, שאני לא יודע מה קורה איתו, עם החבר הכי טוב שלי, עם הבן אדם שהכי קרוב אליי, זה פשוט נוראי".

מה המסר שאתה מבקש להעביר?
"זו מדינה של לוחמים, מדינה של אריות. אף אחד לא ינצח אותנו אף פעם. אני רוצה לבקש מהמדינה הזאת, מהחיילים, מכולם, בבקשה תחזירו את כולם הביתה. תחזירו את אח שלי היקר הביתה, בבקשה".