ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אתמול (שלישי) עם המשפחות השכולות מפורום גבורה, שאיימו לפתוח בשביתת רעב בגלל העיכוב בכניסה לרפיח והדיווחים על עסקת חטופים שעשויה להוביל לעצירת הלחימה. "ניכנס לרפיח ונחסל את גדודי חמאס שם - עם עסקה או בלי עסקה", הבטיח ראש הממשלה למשפחות, "הרעיון שנפסיק את המלחמה לא בא בחשבון בלי שנפרק את ארבעת הגדודים של חמאס".

איציק פיטוסי שאיבד את בנו, ישי ז"ל, לוחם בחטיבת גולני שנפל בקרב ב-7 באוקטובר, נכח בפגישה הזו. "זו פגישה שהייתה נצרכת לנו, המשפחות השכולות מפורום גבורה. הצטרפו אלינו פורום תקווה ומשפחות החטופים", ציין פיטוסי, "ראש הממשלה הבטיח לנו בתחילת המלחמה שיעדי המלחמה זה ניצחון מוחלט על חמאס ושליטה ביטחונית. ההרגשה בחודשים האחרונים זה שהתחלנו לדשדש - יציאת כוחות, עיכובים, אי כניסה לרפיח. החלטנו לצאת בהצהרה על שביתת רעב ולאור ההצהרה הזו, ראש הממשלה זימן אותנו לפגישה".

"ביקשנו לדעת בדיוק מה קורה ואיפה אנחנו נמצאים. הקרבנו את היקר לנו מכל ואנחנו רוצים לדעת שהבנים שלנו לא נפלו לשווא ושאכן מטרות הקבינט כפי שהוצהרו ב-7 באוקטובר מתקיימות ומתממשות. המתנו במשך חודשים כי הבנו שיש תהליך, נתנו צ'אנס. כשאנחנו שומעים פתאום על עסקה ועל הפסקת הלחימה - אני לא אוכל להמשיך לישון בלילה כשאני יודע שבני והחיילים הגיבורים נפלו לשווא".

לצד הכרעת חמאס, יש גם את החזרת החטופים.
"המטרות האלה משותפות: השבת החטופים וניצחון המלחמה, שזה כולל כניסה לרפיח. דרישת משפחות החטופים זה עסקה מלאה, השבת כל החטופים, בלי סלקציות. לא נסכים להפסקת הלחימה. הניצחון חייב להגיע וגם השבת החטופים. אנחנו לא חלוקים בצורך להחזיר את החטופים, אלא אולי טיפה חלוקים על איך להביא אותם. ידנו צריכה להיות על העליונה, שחמאס הוא זה שיאמר לנו: 'קחו, צאו, איתכם אני לא מתעסק יותר'".

צד אחד טוען שפעולה ברפיח תביא את החטופים, הצד השני אומר שהלחץ הצבאי לא עבד ושאם נחכה עד אחרי רפיח, לא יישארו חטופים בחיים.
"זה שאנחנו נותנים לחמאס לנהל אותנו ומחכים להסכמה או לאי ההסכמה שלו, זה חלק מהבעיה. ב-7 באוקטובר שבעה לוחמים גיבורים חטפו טילי RPG, קפצו מהנמ"ר ויצאו לקרב עם מאות מחבלים פנים אל פנים כדי להציל את התצפיתניות ואת נחל עוז: המ"פ שילה הר-אבן, סמל רועי ברקת, הבן שלי ישי, דביר זכאי, דור ירחי ויעד בן יעקב, זכרונם לברכה. הייתה רוח לחימה, חתירה למגע. הם ידעו על מה הם מגנים. ישי היה דור רביעי לגוש קטיף. היינו בעוטף ישראל, אנחנו יודעים מה זה. חווינו את ההתנתקות. הבטיחו לנו: 'תצאו, יהיה שלום'. חייבים את הלחימה הזאת כדי שלא נחזור ל-7 באוקטובר, כדי שחמאס יבין שהוא התעסק עם העם הלא נכון".