אולה קרבצ'נקו, שבמשך שנים כונתה א"ק, חשפה השבוע לראשונה את פניה. בסדרה הדוקומנטרית "צל של אמת" שחקרה את פרשת הרצח של תאיר ראדה ז"ל לפני 15 שנה, טען אדם בשם א"ח, בן זוגה לשעבר של קרבצ'נקו, כי זו התוודתה באוזניו שרצחה את תאיר ואף הציגה בפניו ראיות למעשה הנורא.

במשך השנים קרבצ'נקו הכחישה זאת בתוקף וטענה כי אין לה קשר לרצח. עם זאת, התיק נגדה מעולם לא נסגר ופרקליטיו של רומן זדורוב, שדורש משפט חוזר, ממשיכים לטעון כי היא זו שרצחה את תאיר. בשנת 2018 נמצאה על גופתה של תאיר שערה שלפי בדיקת DNA מיטוכונדריאלי שנערכה, יכולה להתאים לא"ח.

אילנה שוחחה עם נסלי ברדה ב"חדשות הבוקר" וקראה לבית המשפט לאשר משפט חוזר ולבדוק האם קרבצ'נקו אשמה או חפה מפשע. "אני עצבנית, חזרתי לימים הראשונים של הרצח. בכל פעם כשנעשים צעדים לקראת האמת ויש תקווה שיהיה סוף לסאגה הזאת, צצות ראיות וקונספירציות כדי להגיד אחרת מן האמת", תיארה אילנה, "המסכנה היחידה בסיפור הזה היא תאיר שחייה נגדעו בתוך בית ספר בצורה הכי אכזרית שיש באמצע יום לימודים".

"אני לא מאשימה אף אחד, אבל גם לא מזכה אף אחד", המשיכה אילנה, "כשיש ראיות ותיק פתוח בחשד לרצח לאותה א"ק, מן הראוי שיביאו אותה לבית משפט ויעמידו אותה על דוכן העדים. או שתזוכה, או שתואשם. היא צריכה להגיע לבית המשפט ולהוכיח את חפותה".

הדרישה של א"ק: סגרו את התיק נגדי (צילום: מתוך "צל של אמת", ערוץ 8, HOT‎, חדשות)
א"ק, "צל של אמת" | צילום: מתוך "צל של אמת", ערוץ 8, HOT‎, חדשות

את מרגישה שהחקירה נגד א"ק לא מוצתה עד תום?
"גרוע מכך. בוקר אחד הרימו אליי טלפון מפרקליטות מחוז צפון, אותה הפרקליטות שבמשך שנים עשתה עוולות. אמרו, 'יהיה סיפור של משולש רומנטי הזוי, אל תתייחסו לזה'. סיפרו לי על זוגיות מאוד מורכבת בין א"ק לא"ח ותו לא. אמרו שיש אדם שהיא פגעה בו ובודקים את הדבר. לא נחתי על זרי הדפנה והרמתי טלפון לש', הבחור שהיא ניסתה לרצוח אותו בביתו. דיברתי איתו באופן אישי והבנתי שמסתירים פה ראיה מאוד חשובה".

את מאמינה שא"ק היא הרוצחת ולא רומן זדורוב?
"ארבע שנים, פעמיים בשבוע, הגעתי לבית המשפט ושמעתי את הראיות. גיליתי את השקר, איך בונים תיק על בן אדם. יצאתי בספק רב והחלטתי ביחד עם הצוות שלי - עורכי דין, אנשי סייבר וחוקרים למיניהם, לבדוק מה מסתתר באותו החומר שבית המשפט לא רצה לחשוף. גילינו דברים מזעזעים, ברמה של פשיעה ועבריינות מצד החוק".

תאיר ראדה (צילום: אלבום פרטי)
תאיר ראדה ז"ל | צילום: אלבום פרטי

אילנה, איך ייראה ערב הפסח שלך?
"אין לי חג. אנשים שואלים אותי בימים האלה איפה אני עושה את החג וזה תמיד צביטה בלב. זה כבר לא אותו חג ולא אותה התרגשות לקראת החג. זה דבר שאני מנסה לדחוק אותו הצידה תמיד. לראות את השולחן ריק בלי תאיר ובלי שמואל, זה עצוב וקשה".

תגובת עורך הדין דניאל חקלאי שמייצג את א"ק: "אולה אינה קשורה ברצח הנורא. מדובר בעלילת שווא איומה שהניבה מסכת השפלה ורדיפה בלתי פוסקת לאורך שנים. אם יש טענה כלפי משטרת ישראל או פרקליטות המדינה - יש להפנות אותה אליהן".