המשבר סביב החוק שיאסור על איחוד משפחות פלסטינים נמשך: להתנגדות חברי הכנסת הערבים מרע"ם לחוק, הצטרפו גם חברי מפלגת מרצ, עיסאווי פריג' ומוסי רז. בקואליציה קיוו להישען על חברי האופוזיציה כדי להעביר את החוק, כפי שקרה ב-20 השנים האחרונות - אלא שכפי הנראה, באופוזיציה לא ישתפו פעולה.

היום (ראשון) ראשי מפלגות הקואליציה ידונו האם להעלות את החוק להצבעה מחר ולנסות להביך את האופוזיציה, גם במחיר של הפסד מביך בהצבעה, או לדחות את ההצבעה לתחילת חודש יולי ובינתיים להמשיך במשא ומתן עם מרצ ורע"ם.

שר הבינוי והשיכון, שר ירושלים ומורשת והשר המקשר בין הממשלה לכנסת, זאב אלקין, תקף הבוקר בשיחה עם ניב רסקין את האופוזיציה. "אני מתפלא על הליכוד ואנשי הציונות הדתית, שהצביעו בעד החוק הזה במשך הרבה שנים, שבשביל תרגיל פוליטי פרלמנטרי מוכנים לסכן את ביטחון אזרחי מדינת ישראל", אמר אלקין.

"אם החוק לא יעבור ולא תהיה לו חלופה, יש חשש לכך שהפירצה הזאת תנוצל על ידי גורמים שונים כדי לפגוע בביטחון מדינת ישראל", המשיך אלקין, "זה בסדר לעשות תרגילים פרלמנטרים, גם אנחנו יודעים לעשות תרגיל אחד או שניים, אבל ביטחון האזרחים צריך לגבור על הכל. מקווה שבליכוד, בציונות הדתית ובמפלגות החרדיות יתעשתו ויבינו שלשחק בביטחון האזרחים זה מחוץ לתחום. זאת המדינה של כולנו, גם אלה שתומכים בממשלה וגם אלה שמתנגדים לה".

האם תלכו על ההצבעה הזאת כבר מחר עם סיכון להפסד או שתידחו אותה לתחילת יולי?
"אנחנו מטפלים בנושא הזה. אני לא חושב שביום שני תהיה הצבעה, אבל נתכנס היום ונראה איך הכי נכון לקדם את זה. נעבוד כדי להדק שורות בקואליציה סביב העניין הזה. מקווה שהשכל הישר ייגבר ולא ישחקו פה בביטחון. אם יהיו טרוריסטים שיסתננו לשטחנו בגלל שהחוק הזה לא יעבור, הם לא יבחינו בין תומכי נתניהו למתנגדי נתניהו כשביצעו פה חס וחלילה פיגוע".

לגבי ועדת החקירה לאסון מירון יש קונצנזוס, אבל מה עמדתך באשר לוועדת חקירה לפרשת הצוללות?
"עוד לא גיבשתי סופית את עמדתי. אני מכיר חלקית את הפרשה, הייתי בזמנו חבר קבינט בשלבים מסויימים שלה, והדיונים בקבינט שאני ראיתי היו תקינים לחלוטין. לא עלה אצלי חשד למשהו לא תקין. יכול להיות שיש נתונים נוספים ששר הביטחון מכיר אותם שלא מוכרים לי. ברגע שהוא יגיש את ההצעה שלו לעיון הממשלה, אקרא את החומר ואגבש את עמדתי".

הבוקר דיון ראשון בקבינט המדיני-ביטחוני. האם להערכתך אנחנו לקראת סבב לחימה נוסף בדרום?
"אין ספק שברצועת עזה יושב כוח חמאס וכוחות אחרים שמעוניינים לאתגר אותנו. הם לא ציונים נלהבים ולא תומכי מדינת ישראל, הם רוצים בחיסולה של המדינה. אין פה סימן שאלה בכלל, לכן צריכים להיות ערוכים לכל תסריט. כל התקפה עלינו, לא משנה האם הסבה נזק קטן, נזק גדול או שבמזל לא הסבה נזק, צריכה לפגוש תגובה מאוד חריפה".