בערב ראש השנה שירה איסקוב הותקפה באכזריות איומה על ידי בעלה, אביעד משה, בביתם המשותף שבמצפה רמון וזאת לעיני בנם הפעוט.

בכוחותיה האחרונים ניסתה לקרוא לעזרה והשכנים שהזמינו משטרה מנעו מהתקיפה הנוראה הזאת להסתיים ברצח. איסקוב, שפניה וגופה הושחתו אחרי שמשה דקר אותה 20 פעמים וחבט בה שוב ושוב באמצעות מערוך, פונתה לבית החולים במצב קשה מאוד כשהיא מורדמת ומונשמת. כשהתעוררה ביקשה שתמונתה, מאושפזת וחבושה מכף רגל ועד ראש בבית החולים, תתפרסם, אחרי שגילתה כי בית המשפט מסרב לפרסם את שמו של משה.

שירה איסקוב
שירה איסקוב

בן שני וצוות התוכנית "עובדה" (הערב, חמישי, אחרי החדשות, ערוץ 12) ליוו את איסקוב בחודשים האחרונים במסע השיקום שלה. הערב, בפנים גלויות לחלוטין, היא תשחזר מול המצלמות את הלילה הנורא ההוא - וגם את התקופה שקדמה לו.

"בשלב מוקדם מאוד הבנו ששירה רוצה לספר את הסיפור שלה", תיאר שני, "היא רוצה לדבר, לא מתביישת ולא מוכנה להסתתר. היא מרגישה שהיא צריכה לומר את הדברים האלה. לאורך התקופה הארוכה שבה תיעדנו את תהליך השיקום המרשים מאוד שהיא עוברת, שירה התיישבה מול המצלמות שלנו וסיפרה בפנים גלויות לחלוטין ובפתיחות וגילוי לב נדירים את הסיפור שלה".

אביעד משה החשוד בניסיון רצח אשתו במצפה רמון (צילום: מתוך פייסבוק)
"כשפוגשים את שירה ושומעים אותה מדברת, מבינים למה זה יכול לקרות לכל אחת" | צילום: מתוך פייסבוק

"נשים לא שורדות לספר את הסיפורים האלה, אבל שירה חזרה מן המתים. היא שרדה רצח", המשיך שני, "עקבנו אחרי הסיפור הזה דרך אנשים שהיו מסביב והצילו את חייה, אבל עד היום לא שמעו אותו מהצד של שירה. הערב נשמע אותה מספרת מה קרה שם בערב ראש השנה במצפה רמון אבל גם נלך אחורה. כשאנחנו, במערכת 'עובדה', הסתכלנו על שירה - ראינו את עצמנו בה, היא חד פעמית".

שני העיד כי הרצון לדבר ולתאר מה עבר עליה בער בשירה מהרגע הראשון: "כשבית המשפט, בהחלטה תמוהה, בחר להסתיר את שמו של הבעל, שירה שלחה מבית החולים את התמונה שלה על דעתה - 'תראו איך אני נראית אחרי ניסיון הרצח הזה ותפרסמו את השם שלי'. זה הקו שמוביל אותה גם עכשיו. מהרגע שהיא התעוררה, היא מבחינתה לא מסתתרת ומספרת את הסיפור הזה כפי שאפשר לשמוע אותו רק מהצד שלה".

התמונות המזעזעות (צילום: באדיבות המשפחה)
שירה איסקוב בבית החולים | צילום: באדיבות המשפחה

האם שירה הייתה במודעות לכך שהיא נמצאת במערכת יחסים שהיא עלולה להירצח בה?
"כשתשמעו את שירה הערב מספרת את סיפורה, תקבלו הרבה יותר תשובות מאשר רק לשאלה הזאת. אנחנו תמיד אומרים, 'זה יכול לקרות לכל אחת, זה יכול לקרות בכל מקום'. כשפוגשים את שירה איסקוב ושומעים אותה מדברת, מבינים למה זה יכול לקרות בכל מקום ולכל אחת. שירה היא אשת קריירה, דעתנית, עומדת על שלה ויודעת לקבל החלטות על חייה, זה דבר רחוק לחלוטין מכל הסטריאוטיפים".