עשרות פעילי "לה פמיליה" פרצו אמש לבית החולים שיבא בתל השומר, לאחר שמחבל שנפצע ונתפס תועד מאושפז בבית החולים. הפעילים הסתובבו במיון, חיפשו אחר מחבלים ואף התעמתו עם פרופ' ארנון אפק, המשנה למנכ"ל בית החולים.

"זה היה אירוע מאוד לא פשוט. יצאתי אליהם כדי לדבר איתם", סיפר הבוקר פרופ' אפק, "כמות השנאה שראיתי בעיניים. אני לא זוכר מתי כל כך שנאו אותי. אותי. אם הייתם שומעים מה אמרו לי. באתי להגיד להם שאנחנו מטפלים בכל אזרחי מדינת ישראל, אבל יותר מזה, שאנחנו עובדים יהודים וערבים יחד. בלעדיהם, אין לנו איך לטפל. אנחנו מגדלור של תקווה לעם הזה, בגלל שאנחנו יודעים לעבוד יחד".

"הם קראו לי בוגד כי אני מטפל בערבים. אני בוגד? את כל חיי הקדשתי למערכת הבריאות והביטחון של מדינת ישראל. עד היום אני אלוף משנה במילואים. נהייתי בוגד? אי אפשר לקבל את זה. אחר כך הם עשו סיור בבית החולים, בדקו שאף אחד לא מאושפז. קיבלתי וואטסאפים ממנהלי המחלקות. אנשים מפחדים. מה אתם רוצים, שהאנשים שעובדים איתנו יחד יפחדו? תנו לנו לטפל, זה התפקיד שלנו, של מערכת הבריאות, מהגיבורים בדרום ועד כולנו שם במרכז, לטפל בפצועים של עם ישראל. תנו גם לנו לנצח".

ובכל זאת, זה מרתיח את הדם שמחבלים מאושפזים בבתי חולים בישראל.
"אצלנו, במיון שיבא, לא היה אף מחבל מאושפז. אתמול התקבלה החלטה מאוד נכונה של מנכ"ל משרד הבריאות, שהמחבלים, הטרוריסטים המתועבים האלה, יטופלו במתקנים הרפואיים של שב"ס. זה המקום הנכון שבו יטופלו. זה נכון לעשות את זה".